arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۹ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۶

واشنگتن: ائتلاف تنها در نبرد با داعش از معارضین سوری حمایت نظامی می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی نیروهای ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا گفت این ائتلاف تنها از گروه‌هایی از معارضان سوری که به دنبال مبارزه با داعش و نه مبارزه با دولت سوریه و اهداف غیرداعش هستند، حمایت و پشتیبانی می‌کند.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، «رایان دیلون» سخنگوی نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سوریه و عراق، در مصاحبه با شبکه «سی ان ان» تصریح کرد که ائتلاف آن‌ها تنها در نبرد با داعش از معارضین سوری پشتیبانی نظامی می‌کند.

وی تصریح کرد، ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش از معارضان سوری در مبارزه علیه داعش نه مبارزه علیه دولت و اهداف غیرداعش حمایت می‌کند.

دیلون توضیح داد: «ائتلاف تنها از آن نیروهایی حمایت می‌کند که به مبارزه با داعش متعهد هستند».

سخنگوی نیروهای ائتلاف تأکید کرد که گروهی که خود را شهداء القریتین می‌نامند، «احتمالاً به دنبال اهداف دیگری هستند».

این مقام آمریکایی توضیح داد: «ائتلاف به وضوح برای رهبری شهداء القریتین مشخص کرده است که اگر به دنبال اهداف دیگر باشد، ائتلاف دیگر از عملیات‌های آن‌ها حمایت نخواهد کرد».

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد، گروه مذکور ظاهراً پایگاه و به اصطلاح منطقه کاهش تنش را ترک کرده‌اند تا عملیات‌های خود علیه دولت سوریه را انجام دهند.

اوایل ماه ژوئیه، پایگاه «دیلی بیست» به نقل از برخی منابع دولت ترامپ و کنگره گزارش کرد که راهبرد جدید آمریکا در سوریه، شامل کناره‌گیری «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه از قدرت بعنوان پیش‌شرط نیست و این راهبرد اجازه همکاری نزدیک تر نظامی آمریکا با روسیه را می‌دهد.

روز ۱۳ ژوئیه، در حین دیدار ترامپ از پاریس، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که پاریس نیز موضع خود در قبال سوریه را تغییر داده است ودیگر بر کناره‌گیری اسد از قدرت تمرکز ندارد و بر ریشه‌کن کردن گروه‌های تروریستی تمرکز خواهد داشت.
نظرات بینندگان