arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۶

لاریجانی: باید با همگرایی در برابر تحریم های آمریکا ایستاد/ تحریم ها مساله تازه ای نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سیاستمداران، احزاب و گروههای مختلف باید با انسجام و وحدت نظر بیشتر، وقت خود را صرف خدمت به مردم کرده و با همگرایی در برابر تحریم های آمریکا بایستند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، علی لاریجانی عصر پنجشنبه در همایش بزرگداشت علامه بهلول گنابادی در مصلای امام خمینی (ره) گناباد با اشاره به تصویب طرح تشدید تحریم ها علیه کشورمان در مجلس نمایندگان آمریکا، مهمترین هدف این اقدام را ایجاد اضطراب و جو روانی برای جلوگیری از سرمایه گذاری خارجی ها در ایران دانست.
 
وی از رسانه های گوناگون خواست که با جهت گیری صحیح، در تله طراحی های آمریکایی ها نیفتند.
 
رئیس قوه مقننه گفت: این تحریم ها مساله تازه ای نیست بلکه همان تحریم های قبلی است که با دستور رئیس جمهوری جدید آمریکا به تصویب مجلس نمایندگان این کشور رسیده است.
 
لاریجانی گفت: این تحریم ها علیه برخی مسئولان کشورمان و همچنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تنها بر روی کاغذ است و بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد که سردمداران آمریکا تلاش می کنند از این طریق خودی نشان دهند.
 
وی گفت: آمریکا کشورهای ایران و روسیه را، که نقش مهم و تاثیرگذاری در معادلات منطقه ای دارند، مجددا تحریم کرد که البته این مساله به هیچ عنوان به نفع آمریکایی ها نیست و کشورمان آماده مقابله و جواب به این تحریم ها است.
 
وی اضافه کرد: توافق هسته ای ایران با گروه 1+5 وفاق و همگرایی ایجاد شده بین کشورهای غربی و شرقی علیه ایران را شکست و امروز کشورمان در مقابله با تروریستها در منطقه و کشورهای عراق و سوریه نقش تاثیرگذاری دارد.
 
لاریجانی گفت: در سالهای گذشته برخی، ایستادگی کشورمان در مقابل تروریستها را زیر سئوال می بردند ولی امروز همگرایی بیشتری در منطقه در این زمینه ایجاد شده و روسیه در کنار ایران قرار گرفته و با انسجام بیش از پیش کمر داعش را شکسته اند.
 
وی گفت: امروز ایران به یک قدرت دموکراتیک در منطقه تبدیل شده و یقینا تحریم ها علیه کشورمان به ضرر آمریکا تمام می شود.

** علامه بهلول در مبارزه با ظلم از هیچ تلاشی فروگذاری نکرد
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه از علامه بهلول گنابادی به عنوان یکی از علما و شخصیت های پاک یاد کرد که با داشتن خصوصیاتی همچون صداقت، بی ریا بودن، شجاعت و وارستگی، در راه اهداف انسانی و اسلامی خود و مبارزه با ظلم و ستم از هیچ تلاشی کوتاهی نکرد.
 
لاریجانی تصریح کرد: شجاعت و وارستگی، جذابیت های بسیاری در علامه بهلول گنابادی ایجاد کرده بود و باید پایگاه روحانیت به عنوان پایگاه مستقل همواره حفظ شود.
 
امام جمعه گناباد نیز در این همایش گفت: انتظار مردم از مجلس شورای اسلامی و منتخبان مردم همراهی با دولت و ریل گذاری برای تحقق برنامه اقتصاد مقاومتی است و باید از همه ظرفیتهای موجود برای تحقق این مهم بهره گرفت.
 
حجت الاسلام حسن صادقی نسب، مشکلات ناشی از خشکسالی های 2 دهه اخیر و اشتغال را مهمترین مسائل شهرستان گناباد دانست و افزود: مرقد علامه بهلول و قنات های گناباد نیازمند توجه خاص برای بازسازی و مرمت است.
 
نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس نیز با بیان اینکه مجلس دهم و رئیس آن همراهی خوبی در زمینه های مختلف با دولت یازدهم داشته اند، افزود: دولت تدبیر و امید با وجود مشکلات زیاد، اقدامات خوبی برای رفع مشکلات مناطق مختلف کشور از جمله شهرستان های گناباد و بجستان داشته است.
 
حمید بنایی، افتتاح بیمارستان علامه بهلول و بهره برداری از 10 کیلومتر از مسیر گناباد - مهنه را از اقدامات خوب دولت برای توسعه این منطقه برشمرد.
 
وی با بیان اینکه حدود 10 هزار نفر از مردم و خانواده های بجستان و گناباد در موسسات مالی زیان دیده سپرده داشته و درگیرند از رئیس مجلس شورای اسلامی خواست تا اقدامات مقتضی برای ساماندهی به این موسسات و افراد زیان دیده را انجام دهد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی که به خراسان رضوی سفر کرده است امروز علاوه بر شرکت در همایش بزرگداشت علامه بهلول گنابادی، با حضور بر مرقد این عالم مبارز، نسبت به مقام و شخصیت برجسته وی ادای احترام کرد.
 
علامه شیخ محمدتقی بهلول گنابادی از علمای شاخص در مبارزات دوران ستمشاهی و کشف حجاب رضاخانی بود. وی بعد از عمری تلاش و مجاهدت درراه دفاع از انقلاب و ارزشهای اسلامی، هفتم مرداد 1384 در 105 سالگی درگذشت. مرقد علامه بهلول در شهر گناباد قبله دلدادگان و مدافعان ارزشهای اسلامی است.
 
گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
نظرات بینندگان