arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۲ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۶

باب کورکر: تصویب تحریم‌های ایران، روسیه و کره شمالی پیام قاطعی به آن‌هاست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سناتور ارشد آمریکایی پس از تصویب تحریم‌های ایران، روسیه و کره شمالی در سنای آمریکا آن را پیامی قاطع خطاب به این سه کشور دانست.

به گزارش انتخاب، به نقل از پایگاه خبری هیل، باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا تصویب تحریم های ایران، روسیه و کره شمالی را با 98 رای موافق در عصر روز پنجشنبه را ستود.

وی در اظهاراتی خصمانه علیه کشورمان مدعی شد: با تصویب قاطع این طرح در سنای آمریکا، پیامی قاطع به کشورهای ایران، روسیه و کره شمالی ارسال شد که ما در برابر رفتارهای بی‌ثبات کنده آن‌ها می‌ایستیم.

در روز سه‌شنبه نیز طرح تحریم‌های ایران، روسیه و کره شمالی در مجلس نمایندگان آمریکا با 419 رای موافق و 3 رای مخالف به تصویب رسیده بود.

او ادامه داد: این قانون تضمین می‌کند که کنگره به ایفای نقش کلیدی خود در دفاع از حقوق مردم آمریکا و متحدان ما در برابر این تهدیدها ادامه می‌دهد.

همچنین سناتور الکساندر نیز در اظهاراتی خصمانه گفت: من به طرح رای مثبت دادم تا تحریم‌های سخت‌تری علیه ایران که تهدید برای امنیت ملی ما محسوب می‌شود صادر شود. ایران تهدیدی برای ثبات خاورمیانه و اسرائیل است.

بنابر این گزارش، این قانون تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه موشکی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صادر و از انتقال تجهیزات برای استفاده در برنامه موشکی ایران جلوگیری می‌کند.

 پیش‌تر اولیانوف، رئیس بخش اشاعه وزارت خارجه روسیه با انتقاد از این تحریم‌ها اعلام کرده بودکه در برجام از ایران خواسته شده است تا آزمایش موشکی انجام ندهد، اما این تنها یک خواسته است و الزام‌آور نیست.

همچنین مقامات کشورمان این تحریم ها را نقض روح برجام دانسته‌اند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان