arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۰۵۹
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۳ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۶

عضو کمیسیون امنیت ملی: بازرسی از مراکز نظامی ایران خط قرمز است/ ترامپ مدعی نظارت بر اجرای برجام است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که بازرسی از مراکز نظامی ایران خط قرمز است، گفت: نظارت بر اجرای برجام از سوی ترامپ ادعایی بیش نیست چرا که آمریکا بارها باعث نقض آشکار روح برجام شده است.

به گزارش انتخاب به نقل از خانه ملت، سیدقاسم جاسمی در واکنش به تصمیم آمریکا مبنی بر بازرسی از سایت های نظامی ایران افزود: بازرسی از سایت های نظامی یا موشکی جمهوری اسلامی ایران از خطوط قرمز است و هیچ گاه اجازه این اقدام به آمریکا داده نمی‌شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: از زمان مذاکرات هسته ای بارها خطوط قرمز خود را توضیح داده ایم و حتی اعلام کرده ایم قصد دستیابی به سلاح هسته ای را نداریم از این رو بازرسی از مراکز نظامی غیر ممکن است.

وی با بیان اینکه پیش از این قانونی در مجلس برای منع بازرسی از مراکز نظامی ایران به تصویب رسید، اظهار کرد: بر اساس این قانون جهت حفظ دستاوردهای هسته ای و نظامی غرب مجاز به بازرسی از مراکز نظامی ایران نخواهد بود.

جاسمی در ادامه با بیان اینکه ترامپ به دنبال بهانه از توافق برجام است،اظهار داشت : قطعا کشورهای اروپایی به خاطر ادعای ترامپ نمی توانند درخواست بازرسی از مراکز نظامی ایران را بدهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: طرح قصد نظارت بر برجام با بازدید از مراکز نظامی توسط ترامپ در حالی صورت گرفته است که آمریکا بارها اقدام به نقض آشکار روح برجام کرده است و کشورهای اروپایی نیز به این موضوع واقف بوده و برای آن نگران هستند.
نظرات بینندگان