arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
امام جمعه اصفهان:

تحریم‌ها موجب خیر است؛ نباید از وجودش ناراحت شویم / دولت حزب بازی را کنار بزند تا در روز قیامت شرمنده نشود

امام جمعه اصفهان گفت: نباید فقط شعار داد که ما جناحی نیستیم بلکه باید به آن عمل کرد و دولت افرادی که واقعا انقلابی هستند را برای کابینه انتخاب کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تحریم‌ها موجب خیر است؛ نباید از وجودش ناراحت شویم /  دولت حزب بازی را کنار بزند تا در روز قیامت شرمنده نشود

امام جمعه موقت اصفهان گفت: نباید فقط شعار داد که ما جناحی نیستیم بلکه باید به آن عمل کرد و دولت افرادی که واقعا انقلابی هستند را برای کابینه انتخاب کند.

به گزارش انتخاب، حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار داشت: ما باید همه نیازهای خود را از خدا بخواهیم نه از کدخدا، هر جا مدیریت انقلابی داشتیم پیشرفت هم داشته‌ایم اما و هرجا این نوع مدیریت نبود شکست خورده‌ایم.

وی با بیان اینکه از دولت می‌خواهیم حزب بازی و جناح‌بازی را کنار بزند تا در روز قیامت شرمنده مردم نشود، افزود: نباید فقط شعار داد که ما جناحی نیستیم بلکه باید به آن عمل کرد، دولت افرادی که واقعا انقلابی هستند را برای کابینه انتخاب کند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به شنبه روز تجلیل از امامزادگان و بقاء متبرکه اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند امامزاده‌ها کشور را بیمه کرده‌اند.

وی با اشاره به مراسم ازدواج ناشنوایان در اصفهان گفت: دیروز 200  زوج ناشنوا به همت اداره کل اوقاف و بهزیستی در مقبره مجلسی ازدواج کردند، این اقدام قابل تحسین است و باید تداوم پیدا کند.

میردامادی با اشاره به روز جهانی شیر مادر، بیان کرد: من معتقدم مادرانی که به عنوان کار فرزندان خود را از شیر مادر محروم می‌کنند در واقع به آنها ظلم می‌کنند.

وی با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تحریم‌ها را موجب خیر دانست و تصریح کرد: نباید از وجود این تحریم‌ها ناراحت شویم بلکه تحریم می‌تواند موجب پیشرفت کشور شود، در دوران دفاع مقدس در صنایع نظامی به شدت در تحریم بودیم و موشکی نداشتیم اما همین تحریم‌ها باعث شد تا امروزه به خودکفایی در تولید موشک‌های مختلف برای دفاع از کشور برسیم و اگر کسی به ما حمله کند به نحوی دفاع کنیم که دشمنان ما در خاورمیانه نابود شوند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به راهپیمایی در حمایت مردم مظلوم میانمار و فلسطین، گفت: اگر مثل آل سعود تسلیم دشمن شوید مثل گاو شیرده شیر شما را می‌دوشند و سپس ذبح می‌کنند.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) گفت: امام ششم شیعیان می‌فرمایند که «گناه نکنیم و شکر خدا را به جا آوریم تا جزو متقین باشیم»، همواره متقین شاکر هستند، ما نیز از خدا خواستاریم ما را از با تقوایان قرار دهد

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به سالروز برپایی نخستین نماز جمعه بیان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند «اگر انقلاب هیچ نعمتی برای ما نداشت که داشت، همین اقامه نماز جمعه ما را بس است.»

میردامادی ادامه داد: قبل از انقلاب اقامه نماز جمعه عملاً غیر ممکن بود اما امروز در 500 شهر نماز جمعه برقرار است، باید گفت همین نماز جمعه کشور را بیمه کرده است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه فریضه‌ای واجب بوده و آنچه دشمن را عاصی می‌کند همین جمعیت پرشور شرکت کنندگان نماز جمعه است، گفت: دنیا همیشه خطبه‌های نماز جمعه در ایران را رصد می‌کند و در میعادگاه عبادی سیاسی در تصمیم گیریه‌ای دشمن تاثیر گذار است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به رخ دادن گناه‌های عملی در جامعه خاطرنشان کرد: اگر امر به معروف نکنیم گناه علنی می‌شود و این همان خواسته دشمن است.

وی اضافه کرد: از قوه قضاییه خواهش می‌کنیم حدود اسلامی را اجرا کند و همه مسائل را به فرهنگ سازی مرتبط نکند. اگر کسی بازداشت شد باید در ملأ عام محاکمه شود تا به عنوان مثال قضیه بنیتا دختر 8 ماه‌ای که به تازگی درگذشت تکرار نشود.

نظرات بینندگان