arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۲۳۷
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۵ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۶

افزایش دمای هوا در شمال غرب کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به افزایش نسبی دما در شمال غرب کشور از کاهش نسبی دما در نوار شمالی طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش انتخاب، احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها در سه روز آینده در ساعات بعدازظهر در استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس رشد ابرهای جوششی را خواهیم داشت که این وضعیت می‌تواند سبب بارش پراکنده طی امروز در برخی نقاط هرمزگان ، ارتفاعات استان‌های لرستان و چهار محال بختیاری  و روز یکشنبه(۸ مرداد) در ارتفاعات استان‌های هرمزگان، فارس، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد ، لرستان و روز دوشنبه(۹ مرداد) در ارتفاعات هرمزگان و لرستان شود.

وی افزود: در بعدازظهر و اوایل امشب رشد ابر و بارش پراکنده و خفیف در ارتفاعات استان‌های اردبیل، گیلان، غرب مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی و روز یکشنبه و دوشنبه در ساعات بعدازظهر رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد در برخی نقاط آذربایجان‌های غربی و شرقی، ارتفاعات استان‌های زنجان و کردستان و بارش خفیف در ارتفاعات مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: امروز افزایش نسبی دما در شمال غرب خواهیم داشت و از فردا تا روزهای پایانی هفته به سبب وجود جریانات شمالی، کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور به‌ویژه استان‌های ساحلی خزر رخ خواهد داد.

به گفته وظیفه، دریای خزر در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نسبتا مواج خواهد بود همچنین در شرق کشور به ویژه منطقه زابل در سه روز آینده در بعضی ساعات وزش باد شدید گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی در مورد شرایط جوی تهران طی روزهای آینده گفت: تهران در روز یکشنبه (۸ مرداد)، صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد در بعدازظهر افزایش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۹ و ۲۶ درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه (۹ مرداد)، صاف، گاهی همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۷ و ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
نظرات بینندگان