arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۸ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۶

تایم : هنجارشکنی های ترامپ کاخ سفید را به آشوب کشیده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هفته نامه تایم نوشت: حملات ترامپ به مقامات عالی رتبه آمریکایی و سایر هنجارشکنی های وی، فضای کاخ سفید را متشنج کرده است.

به گزارش انتخاب به نقل ایرنا، ترامپ که از تحقیقات در مورد پرونده مداخله روسیه به ستوه آمده است، با به راه انداختن جنجال های سیاسی به دنبال فرار از چالش های حقوقی پیش روی خود است.
 
این تارنما درادامه نوشت:‌ چند روز قبل، ترامپ صداقت رابرت مولر مشاور حقوقی ویژه تحقیقات درباره روابط احتمالی بین ستاد انتخاباتی ترامپ با مقامات روس، و تیم بازرسان وی را با نیش و کنایه های خود زیر سوال برد؛ امری که می تواند عرصه شک و تردیدهای تیم مولر را بر وی تنگ تر از قبل سازد.
 
به نوشته«تایم»، انتخاب آنتونی اسکاراموچی به مقام مدیر ارتباطات برای ترامپ گران تمام شد. مشاوران ارشد کاخ سفید به این انتخاب اعتراض کرده و اسکاراموچی را برای این سمت 'بی تجربه' دانستند. حتی شان اسپایسر مشاور ارشد کاخ سفید در واکنش به این انتخاب استعفا کرد.اما موچی سرسپرده ترامپ بوده و از آنجایی که این ویژگی از هرچیز دیگری برای اقای رئیس جمهور مهمتر است، به رغم اعتراضات گسترده در مقام خود باقی ماند.
 
در آن حال که ترامپ کارکنان کارآزموده و کهنه کار خود را از صحنه سیاسی کنار می گذارد، اسکاراموچی وعده داده است تا مهره های افشاگر را یافته و از میان بردارد.
 
تارنمای این هفته نامه ادامه داد: اگرچه مشاوران ترامپ از وی خواسته بودند تا از ماجراجویی های خود در فضای مجازی دست بردارد، وی در توییت های خود نه تنها به سشنز و مولر بلکه به «اندرو مک کیب» مدیر اجرایی اف بی آی نیز حمله کرده است.
 
به نوشته این هفته نامه آمریکایی، بی اعتمادی ترامپ نسبت به مک کیب از آنجا نشات می گیرد که همسر وی که در سال 2015 کاندیدای نمایندگی ایالت ویرجینیا درمجلس سنا بود، نزدیک به پانصدهزار دلار از کمیته اقدام سیاسی که تحت مدیریت شهردار دمکرات این ایالت یعنی تری مک آلیف که از متحدان نزدیک کلینتون بود، دریافت کرده بود.
 
'تایم' درادامه نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا 5 روز پیش (3 مرداد) جف سشنز دادستان کل آمریکا را به خاطر کنار کشیدن از پرونده بررسی مداخله روسیه در انتخابات آمریکا که دامن کابینه ترامپ را گرفته است، مواخذه کرد و گفت که حسابی از وی 'ناامید' شده است.اخراج یکی از قدیمی ترین متحدان به دست ترامپ بدون شک به سود وی تمام نخواهد شد.
 
افزون بر این، آقای رئیس جمهور در 4 مرداد بار دیگر به توییتر روی آورد و در توییتی ممنوعیت حضور افراد تراجنسیتی در ارتش آمریکا را اعلام کرد.
 
این حکم متحدان ترامپ درکنگره وپنتاگون را به حیرت واداشت و بسیاری از کارکنان کاخ سفید را شوکه کرد. در پی این پیام، کاخ سفید ناچار شد تا توضیحی برای تاثیر این فرمان بر هزاران عضو تراجنسیتی ارتش، دست و پا کند.
 
'تایم' تصریح کرد: از طرفی تمایل ترامپ به دعواهای سیاسی وی را بیش از پیش در انزوا فروخواهد برد.
 
مشاوران ترامپ در کاخ سفید از بی تدبیری شخص رئیس جمهور نگرانند. سؤالی که واشنگتن را به خود داشته است این است که ترامپ تا کجا به این قانون شکنی ها ادامه خواهد داد.
 
یکی از مقامات ارشد کاخ سفید با اشاره به آنکه ترامپ خودش مشاور خودش است، این امر را بی نهایت 'خطرناک' ارزیابی کرد.
 
روشن نیست که این هنجارشکنی ها برای ترامپ به چه قیمتی تمام خواهد شد اما آن چه پیداست این است که طرفداران وی از اقدامات وی رضایت داشته و نمایندگان جمهوری خواه نیز برای زمان حاضر از وی حمایت می کنند. ترامپ تازه در ابتدای مسیر است و به نظر نمی رسد که قصد عقب نشینی داشته باشد.
نظرات بینندگان