arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۶۷۰
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۱ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۶

خط و نشان انگلیس برای دولت ونزوئلا / پیش از آنکه دیر شود به کار خود پایان دهید

'بوریس جانسون' وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه با اشاره به درگیری های اخیر در ونزوئلا از دولت 'نیکلاس مادورو' خواست تا به کار خود پایان دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
'بوریس جانسون' وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه با اشاره به درگیری های اخیر در ونزوئلا از دولت 'نیکلاس مادورو' خواست تا به کار خود پایان دهد.

به گزارش انتخاب به نقل از تارنمای وزارت خارجه انگلیس، جانسون افزود: ونزوئلا در معرض بروز فاجعه قرار دارد و دولت 'نیکلاس مادورو' بایستی پیش از آنکه دیر شود به کار خود پایان دهد.
 
وی افزود:تاکنون بیش از یکصد نفر بر اثر درگیری ها کشته شده و دمکراسی و حقوق اولیه مردم در معرض خطر قرار دارد.
 
جانسون ادامه داد: انتخابات مجلس موسسان ونزوئلا، مشکلات این کشور را عمیق تر کرده و تنش ها را افزایش داده است. زمان آن فرا رسیده تا دولت این کشور واقعیت ها را درک کرده و از طریق همکاری با مخالفانش راهی را پیدا کند که مردم ونزوئلا را به یکدیگر نزدیک کند.
 
انتخابات مجلس موسسان ونزوئلا روز یکشنبه برگزارشد و بر اساس آمار رسمی اعلام شده بیش از 41 درصد واجدان شرایط ( بیش از 8 میلیون نفر)دراین انتخابات شرکت کردند و مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا که طرح برگزاری این انتخابات را اجرا و بلافاصله اعلام پیروزی کرد.
 
هیچ نشانی ازکاهش تقابل میان دولت و مخالفان در جریان برگزاری این انتخابات، مشاهده نشد. بر اساس گزارش ها، حدود 10 نفر در جریان آن کشته شدند.
 
مخالفان نیکلاس مادورو وعده داده اند که به اعتراض ادامه خواهند داد. تظاهرات در این کشور در چهار ماه گذشته حدود 120 کشته بر جا گذاشته است.

مجلس موسسان قانون اساسی ونزوئلا قدرت انحلال کنگره تحت کنترل مخالفان دولت و تدوین قانون اساسی جدید را دارد.

واشنگتن نیز انتخابات مجلس موسسان قانون اساسی در ونزوئلا را محکوم و اعلام کرده که اقدام سریع و قاطعی علیه معماران اقتدارگرایی در ونزوئلا خواهد کرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان