arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۰

ضرب و شتم یكي ديگر از امران به معروف و ناهيان از منكر

روز گذشته براي چهارمين بار در سال جاري خبر مجروح شدن يكي ديگر از امران به معروف و ناهيان از منكر منتشر شد. در اين حادثه يک بسيجي هنگام اجراي فريضه امر به معروف و نهي از منکر در قزوين مجروح شد. حسين تسليم خاني از بسيجيان فعال و رزمندگان دوران دفاع مقدس در حين اجراي اين فريضه الهي مجروح شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تهران امروز: روز گذشته براي چهارمين بار در سال جاري خبر مجروح شدن يكي ديگر از امران به معروف و ناهيان از منكر منتشر شد. در اين حادثه يک بسيجي هنگام اجراي فريضه امر به معروف و نهي از منکر در قزوين مجروح شد. حسين تسليم خاني از بسيجيان فعال و رزمندگان دوران دفاع مقدس در حين اجراي اين فريضه الهي مجروح شد.

روز يک‌شنبه اين بسيجي با مشاهده صحنه تعرض عده‌اي جوان شرور به يك دختر جوان وارد عمل مي‌شود که در اين حين عده‌اي جوان شرور از ناحيه سر و صورت بسيجي فداكار را زخمي مي‌كنند. پس از اين حادثه هم مردم وي را به بيمارستان منتقل مي‌كنند. اين ماجرا در حالي اتفاق افتاده است كه از ارديبهشت ماه امسال سه مورد مشابه ديگر نيز در تهران رخ داده و هر بار با واكنش افكار عمومي روبه‌رو شده است.

طلبه‌ها هدف اراذل و اوباش

اولين حادثه دهم ارديبهشت ماه بود كه حجت الاسلام سيد محمود مصطفوي منتظري امام جماعت مسجد انصار الحسين (ع) تهران در اثر ضربه‌ يکي از اراذل چشم چپش را از دست داد به طوري که پزشکان بيمارستان لبافي نژاد مجبور به تخليه چشم او شدند.

در حادثه بعدي نيز حجت الاسلام فرزاد فروزش امام جماعت دانشگاه علوم پزشکي تهران ساعت 10 شب در خيابان شريعتي، پايين‌تر از خيابان ملک به همراه دو نفر همراه داخل خودرو خود در حال عبور بودند که ناگهان صداي فريادهاي دختر جواني را مي‌شنود. اين سه نفر بلافاصله پس از شنيدن اين فريادها به سمت صدا حرکت مي‌کنند و مي‌بينند که دو نفر قصد دارند به زور، دختر جواني را سوار بر موتور کرده و با خود ببرند. فروزش با مشاهده اين صحنه براي نجات دادن دختر از دست اراذل و اوباش مهاجم به‌سمت آنها مي‌رودكه با وي درگير مي شوند. هنگام درگيري، يکي از آنها که شيشه نوشابه‌اي در دست داشته، اين شيشه را با زدن به بدنه موتور مي‌شکند و با آن چند ضربه به چشم راست حجت الاسلام فروزش وارد مي‌کند. آخرين حادثه هم حمله به يک طلبه جوان بود که در اعتراض به مزاحمت‌هاي تعدادي از اراذل و اوباش براي چندين زن مجبور به مداخله شده بود. اين حادثه در منطقه تهرانپارس رخ داد و آمر به معروف 20 ساله از ناحيه شاهرگ چاقو خورد. نكته مهم در ماجراي مضروب شدن علي خليلي آمر به معروف جوان، خودداري بيش از 10 بيمارستان تهران از پذيرش او بود كه در نهايت اين روحاني جوان در بيمارستان عرفان پذيرش شد.

مراجع عظام تقليد: مسئولان قاطعانه برخورد كنند‌

در پي اين حوادث و برانگيخته شدن احساسات مردمي، مسئولان و چند تن از مراجع عظام تقليد هم ضمن اظهار نگراني، خواستار برخورد سريع و قاطعانه با عوامل اين حوادث شدند.

آيت‌الله العظمي مکارم شيرازي با اشاره به اين حوادث بر ضرورت رسيدگي و برخورد قاطع و قوي دستگاه قضايي با ضارب طلبه جوان(فرزاد فروزش) تاکيد کرد و گفت: اين طلبه مظلوم، مجاهد و آمر به معروف و ناهي از منکر وقتي مي‌بيند دو نفر از اراذل و اوباش مي‌خواهند دو دختر جوان را مورد آزار و اذيت قرار دهند به آنها معترض مي‌شود و به حمايت از دو دختر جوان بر مي‌خيزد. اين اراذل و اوباش مصداق مفسد في‌الارض هستند. مثل اينکه برخي از آقايان اشتباه کرده‌اند و مفسد في‌الارض و محارب را يکي دانسته‌اند در حالي که اينها دو مقوله جدا از هم است. مكارم شيرازي با تاکيد بر ضرورت برخورد قوي و قاطع دستگاه قضايي در اين زمينه اظهار كرد: قوه قضائيه بايد با اينها قوي برخورد کند و الا هيچ‌کس فردا امر به معروف و نهي از منکر نخواهد کرد. وي ابراز اميدواري كرد كه اينگونه تذکرات سبب شود که قوي‌تر با اينگونه منکرات برخورد كنند تا مردم و جامعه در امن و اراذل و اوباش در ناامني باشند.‌

دفتر آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني هم بعد از اين حادثه‌ها با اعلام ابراز تاسف شديد از مجروح شدن اين روحاني، برخورد قوه قضائيه با عاملان اين هتاكي را خواستار شده بود؛ «حادثه ناگوار و تكان‌دهنده هجوم حاميان فرهنگ بي‌بند و باري و بي‌عفتي غربي به موضع اسلامي يكي از روحانيون متعهد در راه اجراي فريضه‌ مهم ديني نهي از منكر و امر به معروف و دفاع از حريم حجاب و احكام دين كه منجر به مجروح شدن شديد چشم ايشان شده موجب تاثر و تاسف شديد آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني شد.در شرايط فعلي كه برخي التزامات اسلامي و انقلابي اين ملت كه با نثار خون پاك هزاران شهيد و ايثارگر برپا شده مورد هدف قرار گرفته است و از جمله مسئله حجاب را با ترفندهاي مختلف تضعيف مي‌كنند و به شعارهاي قرآني و انقلابي بي‌اعتنايي مي‌كنند و صريحا عدم تعهد خود را به حفظ اين سنت‌هاي اسلامي ابراز مي‌دارند، انتظار اين است كه قوه قضائيه وارد عمل شده و عاملان اين هتاكي و موارد ديگر هتك حرمت ديني و سنت‌شكني‌ها را تحت تعقيب قرار دهد و سريعا به جزاي اعمال خويش برساند. همچنين نيروي انتظامي كه مكرر اعلام برخورد با منكرات و عوامل سنت شكن و بدحجابي كرده در كمال قوت، طرح امنيت اخلاقي را پيگيري و اجرا كند و به كم‌توجهي بعضي مقامات به حفظ اين اصول اعتنا نكند و به مسئله حجاب و عفاف و حفظ عفت عمومي جامعه و نواميس مردم توجه بيش از پيش داشته باشد.» حالا بايد منتظر ماند و ديد كه مسئولان انتظامي و قضايي تا كي در برابر اين ناامني‌ها و حوادث صبر خواهند كرد و واكنش آنها چه خواهد بود.
نظرات بینندگان