arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۸۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۰

کشف اختلاس میلیاردی در استانداری تهران

محمودی معاون استاندار تهران از کشف یک اختلاس بزرگ خبر داد هر چند وی تاکید کرد این اختلاس مربوط به پیش از تصدی مسئولیت وی در استانداری بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرآنلاین : محمودی معاون استاندار تهران از کشف یک اختلاس بزرگ خبر داد هر چند وی تاکید کرد این اختلاس مربوط به پیش از تصدی مسئولیت وی در استانداری بوده است.

سازمان بازرسی کل کشور خبر از اختلاس بزرگی در استانداری کشور می دهد. هر چند جزئیات زیادی از این اختلاس منتشر نشده است، ولی محمودی، معاون عمرانی استانداری تهران وقوع این اختلاس را در زیر مجموعه خود تایید می کند و البته زمان آن را پیش از مرداد 89، یعنی زمانی که وی سکانداری معاونت استانداری تهران را به دست گرفت، اعلام می کند.

گفته شده سازمان بازرسی کل کشور در جریان بررسی وضعیت مالی استانداری تهران و برخی فرمانداری‌های تابعه، سوء جریان مالی به میزان بیش از یک میلیارد و صد میلیون تومان را گزارش کرده است.

محمودی، معاون عمرانی تمدن، استاندار تهران در اینباره می گوید: "ظاهرا از طرف بخشی از زیر مجموعه معاونت استانداری، از بیش از 400 معدندار، وجوهی دریافت شده و برخی از این افراد، شکایت خود را در مراجع قانونی مطرح کرده اند."

بررسیها نشان می دهد با ورود سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای این اختلاسها، بخشی از وزارت کشور که شامل استانداری تهران و فرمانداری شهرستان‌های شهریار، تهران، کرج و پاکدشت می‌شود، درگیر گزارش‌هایی از ارتشاء، اختلاس و تضییع حقوق دولت شده اند.

گزارشها حاکی از این است بخشی از چکها و وجوه پرداختی از سوی معدنداران، به عنوان پاداش و عیدی، در برخی از اداره استانداری تهران از جمله اداره کل دفتر فنی استانداری تهران خرج شده. گفته می شود بخش دیگری از این وجوه به حساب فردی یک فرد، همسر و سایر بستگان وی واریز شده که ارزش کلی این میزان انحراف مالی، نزدیک به یک میلیارد و صد میلیون تومان برآورد شده است.

محمودی، معاون استاندار تهران در گفتگو با خبرآنلاین تاکید می کند: "این ماجرا مربوط به زمان قدیم و پیش از مرداد سال گذشته است که من متصدی معاونت عمرانی شده ام و در جریان آن نیستم. لذا باید جزئیات آن را از سازمان بازرسی کل کشور سئوال کنید."

برخی گزارشها می گوید در بازرسیهای سازمان بازرسی کل کشور مشخص شد تعدادی خودرو برای فرمانداری های شهرهای استان تهران خریداری شده که هنوز در لیست اموال نیامده. وجه مربوط به این خودروها با عنوان "همیاری" و "هبه" از اشخاصی که هویت آنها مشخص نشده، دریافت شده بود.

در روزهای اخیر، اخباری از کشف اختلاسهای میلیاردی در دولت، منتشر می شود. در بزرگترین این اختلاسها، فردی که به عنوان "یکی از آشنایان مقامات ارشد دولتی" معرفی شده، متهم به اختلاس 3 هزار میلیارد تومان با استفاده از تسهیلات بانکی شده بود.

تهدید به شکایت از منتشرکنندگان خبر اختلاس

استاندار تهران در واکنش به این خبر به ایرنا گفته است ، یک پرونده تخلف در استانداری تهران که مربوط به دوره‌های قبل بوده است را به مدیریت کنونی ربط داده‌اند، گفت: دروغ سازان را پای میز محاکمه می کشانیم.

در خبر این سایتها آمده است: سازمان بازرسی کل کشور در جریان بررسی وضعیت مالی استانداری تهران و برخی فرمانداری‌های تابعه، سود جریان مالی به میزان بیش از یک میلیارد و صد میلیون تومان را گزارش کرده است!

مرتضی تمدن گفت: این هم از جمله دروغ‌های بزرگی است که متأسفانه برخی سایت‌های خبری منتسب به افراد خاص، این روزها منتشر می‌کنند.

وی افزود: مسائلی که در این خبرسازی مطرح شده، مربوط به دوره‌های قبلی مدیریت استانداری تهران است که در زمان خود و در جای خود به آنها رسیدگی شده و احکام آنها صادر و تعیین تکلیف شده است.

تمدن ادامه داد: اما متأسفانه در این خبرسازی طوری وانمود شده که گویا این تخلفات جدید است و در مدیریت فعلی جریان دارد.

استاندار تهران با بیان اینکه قطعا این موضوع را از طریق مراجع قانونی و قضایی پیگیری می‌کنیم و خبرسازان و دروغ‌پردازان را پای میز محاکمه می‌کشانیم، تاکید کرد: از مسوولان سازمان بازرسی کل کشور (که این خبر به نقل از آنها منتشر شده) نیز انتظار داریم سکوت نکنند و با متخلفان برخورد قاطع داشته باشند.

تمدن تصریح کرد: در زمان مدیریت بنده هیچ موضوعی که بیانگر سوءاستفاده مالی یا تخلف مالی باشد، در استانداری تهران رخ نداده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
k-1
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
0
0
تا نباشد چیزکی نگویند چیزها
نظرات بینندگان