arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۸۵۹۱
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۱ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۶

جدیدترین آمارها از پروازهای حج ۹۶/ سهم ۷۵ درصدی ایران‌ایر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت راه و شهرسازی جدیدترین آمارها از وضعیت پروازهای انجام شده از فرودگاه‌های مختلف ایران به مقصد عربستان سعودی در عملیات حج تمتع سال ۱۳۹۶ را اعلام کرد.

به گزارش انتخاب، طبق آمارهای ارائه شده تا پایان روز ۱۳ مردادماه ۴۸ پرواز به مقصد عربستان سعودی انجام گرفته که از این تعداد ۳۸ پرواز را هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) انجام داده است.

طبق ارزیابی‌های صورت گرفته از مجموع ۸۵ هزار زائر اعزامی ایران به عربستان سعودی در عملیات حج امسال نیز بناست ۶۹ هزار نفر از طریق هواپیماهای ایران‌ایر جابه‌جا شوند که این رقم گویای سهم بالای ۷۰ درصدی ایران‌ایر در کل عملیات حج تمتع امسال خواهد بود.

براساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری تاکنون نیز ۱۲ هزار و ۴۱۸ مسافر از طریق هواپیماهای ایرانی به سمت عربستان سعودی پرواز کردند و پیش بینی می‌شود کل فرایند حج امسال نیاز به انجام ۲۶۳ برنامه پروازی داشته باشد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده با وجود آنکه سهم ایرلاین‌های سعودی در حج تمتع امسال به شکل قابل توجهی کاهش یافت، اما خوشبختانه عملکرد ایرلاین ایرانی در این حوزه مثبت بوده است و با وجود تراکم بالای سفرها تاکنون مشکل خاصی در فرآیند پروازهای حج به وجود نیامده است.

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده در صورت نیاز تمام امکانات موجود برای انجام پروازهای حج سال جاری بسیج خواهند شد و در این بین همه هواپیماهای فعال ایران‌ایر در صورت نیاز برای اعزام حجاج مورد استفاده قرار می گیرند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان