arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۸۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۴ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۶

بلومبرگ: برنامه ترامپ برای منزوی کردن ایران با تحریم «رویابافی» است

وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ» در مطلبی روز یکشنبه برنامه‌های دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای منزوی کردن ایران با تحریم‌ها را «رویابافی» خوانده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ» در مطلبی روز یکشنبه برنامه‌های دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای منزوی کردن ایران با تحریم‌ها را «رویابافی» خوانده است.

به گزارش انتخاب، وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ» در مطلبی روز یکشنبه برنامه‌های دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای منزوی کردن ایران با تحریم‌ها را «رویابافی» خوانده است.

بلومبرگ در مطلبی با عنوان «رویاهای ترامپ برای انزوای ایران» نوشته است: «رئیس‌جمهور ترامپ ممکن است تمایل داشته باشد با باطل کردن توافق هسته‌ای برنامه‌های در حال پیگیری برای سرمایه‌گذاری در ایران را متوقف کند. او یقیناً ماه گذشته تا نزدیکی‌های کشتن توافق پیش رفت.»

در ادامه این تحلیل آمده است: «اما او برای ایجاد مجدد ائتلافی که اوباما با تشکیل آن موفق به اعمال فشار به ایران و وادار کردن این کشور به پذیرش محدودیت‌هایی در برنامه هسته‌ایش شد، جدال سختی پیش رو خواهد داشت.»

بلومبرگ می‌نویسد: «اگر کشورهای اروپایی هم با اکراه با اقدامات آمریکا برای باطل کردن توافق همراه شوند، انتظار هیچ حمایتی از روسیه یا چین نداشته باشید. رئیس‌جمهور از زمان به دست گرفتن قدرت، اقدامات چندانی برای عزیز کردن خودش نزد سران این کشورها انجام نداده است.»

 بلومبرگ در ادامه عدم تغییر سیاست‌هایکوبا، ایران و کره شمالی را شاهدی دانسته که «ضعف تحریم‌های وسیع به عنوان ابزاری برای ایجاد تغییر را نشان می‌دهند.»

این پایگاه خبری تصریح کرده که اعمال چندین دهه تحریم نشان می‌دهد که این تدابیر موفقیتی در وادار کردن سران کشورهای تحت تحریم به خروج از قدرت نداشته‌اند.

بلومبرگ در انتهای این تحلیل تصریح کرده است: «اگر آمریکا تمایل دارد شرکت‌هایش را از ایران بیرون نگاه دارد، البته این حق این کشور است. اما آمریکا ممکن است این بار برای همراه کردن سایر کشورها با دشواری مواجه باشد.»
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان