arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۸۶۵
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۳ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۰

توهين به قربانيان فوکوشيما؛ رسوايي شعارهاي هواداران افراطي در بلژيک

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وقتي زلزله و سونامي به دستاويز وبهانه اي براي قربانيان اين حوادث طبيعي در فوتبال تبديل مي شوند، حد و مرزهاي شکسته شده در فوتبال حرفه اي امروز نمايان مي شوند. در رقابت هاي ليگ باشگاهي بلژيک اخيرا اتفاقي افتاده که ممکن است در صورت ادامه تکرار آن درليگ هاي ديگر، عواقب وخيم تري درپي داشته باشد.
شعارهاي تند و نژادپرستانه دراين کشور، مرزهاي قبلي را در نورديده اند. هواداران افراطي تيم بيرشوت آنورس بلژيک در بازي چند شب پيش اين تيم ايجي کاواشيما سنگربان ملي پوش ژاپني تيم ليرس را به سخره گرفته و او را با بدترين شعارهاي ممکن تحقيرکردند.
کاواشيما که در زمان وقوع حادثه زلزله وسونامي ژاپن با همدردي هاي زيادي از سوي مسؤولان فوتبال بلژيک مواجه شده بود، از ابتداي مسابقه دوتيم آماج توهين هاي متعدد هواداران تيم رقيب قرار گرفت. اين عده به قربانيان سونامي اخير در ژاپن توهين کرده و با پرتاب اشياي محترقه در زمين و سردادن شعارهايي نظير " کاواشيما، فوکوشيما " بعد از گل تيم ميهمان به توهين به وي پرداختند.
اين نمايش شرم آور براي مدتي طولاني درجريان اين بازي تکرار شد. تا اينکه کاواشيما خواهان دخالت داور براي متوقف کردن اين شعارها شد. در نتيجه بازي تيم ها متوقف شد و ازهواداران خواسته شد تا شعارهاي خود را تغير دهند. اين اتفاق دقايقي پيش از شروع نيمه دوم رخ داد. کاواشيما که از اين حادثه دلخور و ناراحت شده بود، بعد از سوت مجدد بازي، گل تساوي را از تيم حريف دريافت کرد. ملي پوش ژاپني در رختکن تيم ها در واکنش به اين حادثه گفت: " مسلما خيلي از مردم متوجه فاجعه اي که درژاپن رخ داده نشده اند. من مي توانم چشمم را روي خيلي ازچيزها ببندم ولي در مورد چنين اتفاقي نمي توانم سکوت کنم. استفاده ابزاري از درام فوکوشيما به اين شکل هيچ مفهومي ندارد "
پيش ازاين در رقابت هاي فوتبال باشگاهي ايتاليا هم هواداران برخي از تيم ها به بازيکنان تيم آبروتزو اين کشور که سال گذشته شاهد زلزله اي شديد بوده، توهين هاي سنگيني کرده و با شعارهايي نظير " زلزله زده ها " به تحقير آنها پرداخته بودند.
نظرات بینندگان