arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۸۸۴
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۵ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۰

ابراز محبت همسايگان عرب در ماه مبارك رمضان!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش "انتخاب"؛ خسرو معتضد نوشت: ماه مبارك رمضان، ماه خدا، درستي و يكرنگي و همبستگي جامعه اسلامي است.

در اين ماه همان گونه كه قلوب مسلمانان به خداوند نزديكتر مي شود، بر امت اسلامي است كه به همديگر بيشتر ابراز دوستي و مهرباني كنند، در رفع اختلافات بكوشند و مراتب اخوت را به جاي آورند.

چنانكه خوانندگان شاهدند، چهار سال است در صحن مطهر رضوي، در ساعت افطار خوان مهمانوازي حضرت ثامن الائمه (ع) گسترده مي شود و هر زائري، ايراني، عرب، افغان، قفقازي از هر كشور مسلمان دنيا وقتي سر اين سفره مي نشيند، از او نمي پرسند اهل كدام سرزمين و تابع كدام دولتي؟ مي گويند هر كه زائر امام رضاست و بر اين خوان افطار مي نشيند مهمان امام رضاست و گوارايش باد مائده رضوي ...

ايران در همين سالها هزاران كمك به مسلمانان كرده است. از شركت در نوسازي افغانستان تا تهيه تسهيلات شهري و آب و فاضلاب براي عتبات مقدسه در عراق؛ از كمك به مسلمانان قحطي زده سومالي تا كمكهاي گوناگون ديگر به جوامع اسلامي اما متأسفانه چند سالي است هر سال كه ماه رمضان فرا مي رسد كشورهاي عربي به جاي ايراندوستي و برادري نسبت به ملت ايران، با خشك مغزي و تحجر و عروبيت و نژادپرستي، سريالهاي مهمل و توهين آميز و گستاخانه اي عليه ملت ايران و تاريخ اسيران ساخته، كين توزي خود را در خصوص اينكه چرا ايران از قيد بني اميه و بني عباس آزاد شده است و دست در دامان اهل بيت نبي(ص) زده و سلطه اعراب را برخود روا ندانسته، اشاعه مي دهند.

سال گذشته در ماه رمضان، نويسنده به هنگام اقامت در تركيه متوجه سريال كين توزانه و جعل سازي شده «قعقاع بن عمر تميمي» شد. كشورهاي قطر، عربستان سعودي، اردن، امارات متحده عربي، مراكش و چند كشور ديگر در تهيه هزينه هاي سنگين و توليد آن به همدستي با هم پرداختند و سوداهاي ابلهانه صدام درباره نبرد قادسيه و سرداري قادسيه را از نو بيان كرده بودند.

اين فيلم به جاي اينكه به عظمت اسلام و مباني انساني آن بپردازد، به عروبيت و نژادپرستي رو آورده، ايرانيان را مردمي ترسو و بزدل و خرافاتي معرفي مي كرد كه در جنگهاي پي در پي، اعراب دمار از روزگار آنان درآوردند و در جنگ قادسيه، رستم فرخزاد را كه گريه و زاري و شيون مي كرد، مثل گوسفند سربريدند. اين سريال با دنائت و بي شرمي، به ايرانيان توهين مي كرد.

نويسنده بي سواد و سناريست نادانتر از او و كارگردان تازه به دوران رسيده آن براي چاپلوسي مقابل ديكتاتورهاي بر سركار و ساقط و به درك واصل شده عرب مانند مبارك و صدام و امثالهم، بدون توجه به تاريخ، ايرانيان را مردمي بيچاره و پريشان نشان مي دادند كه با وجود به ميدان فرستادن پيلان جنگي، نتوانستند از پس مشتي اعراب برآيند.

در حالي كه كمترين اشاره اي به وجود هزاران ايراني فرهيخته و جنگاور و دانشمند در صفوف مسلمانان نشده بود. حتي نامي از سلمان پارسي آن دانشمند و استراتژيست برجسته و باذان اسپهبد ايراني كه مسلمان شده بود، به ميان نيامد.

امسال نيز «مدياست» ماهواره مزدور حقوق بگير سلاطين عرب، اين سريال آشغال را از نو پخش مي كند كه در آن كمترين اشاره اي به اسلام نمي شود و فقط از شمشير عرب، سخن به ميان آمده است.

تاريخ نويسان مزدور، سناريستهاي حقوق بگير و كارگردانهاي خود فروشي كه با پول سلاطين عرب چند سال پيش آب توبه بر سر ملك فاروق، سلطان و زن باره مصر ريختند و از او پادشاهي غيور و مهين دوست و ملت پرور ساختند (اين فيلمها ساخته مي شود تا ديگر ملل عرب به فكر انقلاب عليه سلاطين فرتوت و پادشاهان نوكر اجنبي و رؤساي جمهوري در معرض سقوط نيفتند)، اكنون با فرصت طلبي به سراغ تاريخ ايران رفته اند. به سراغ تاريخ اسلام در رابطه با ايران، گاهواره تشيع جهان رفته اند. از يك سو فيلم معاويه و حسن و حسين(ع) ساخته مي شود، از سوي ديگر دنبال سردار قادسيه مي روند و به اين بهانه مي خواهند ثابت كنند ايرانيان مردمي شكست خورده و ذليل بوده اند.

وقتي سريال مختارنامه پخش شد، تمام حضرات به تكاپو افتادند و حتي نمايش آن را حرام اعلام كردند، اما اكنون به تاريخ و عظمت ملت ايران كه خود از اسلام استقبال كرد و در صف رزمندگان اسلام درآمد توهين مي شود و متأسفانه هيچ صداي اعتراضي بلند نمي شود. قطر چه حقي دارد در حالي كه از منابع نفت ايران در خليج فارس تا آن حد برخوردار مي شود و حقوق ما را زير پا مي گذارد، براي ما سريال بسازد؟

در همين روزها، بعثيوني كه در پارلمان عراق نفوذ دارند، با رندي حماقت آميزي خواهان طلب غرامات هفتصد ميليارد دلاري بابت جنگ تحميلي، كشتن و معلول كردن يك ميليون ايراني كه از خاك ميهن اسلامي خود دفاع مي كردند و غرامت بابت هزينه هاي فرو ريختن بمب شيميايي بر سر مردم ايران شده اند! آري، آنها مدعي اند بابت هواپيماها، تانكها، موشكهاي 9 متري و بمبهاي شيميايي كه براي تجديد فتح قادسيه به كار مي برده اند خرجها كرده اند و بايد دولت و ملت ايران هزينه خريد آن سلاحها را به عنوان غرامت به عراق بپردازد. واقعاً كه مثل آن مرده اي كه به او رو داده و او كفن خود را پلشت و نجس كرده بود، در مورد اين بقاياي دار و دسته بعثي صدق مي كند. به راستي كه قبح از قباحت رفته است!
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
1
4
همه این ها از بی عرضگی مسئولین ماست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
1
3
اینها همه به دلیل سیاست های غلط دولتمردان است؛ وقتی به این عراقی های بعثی رو می دهیم و بعد از آنهمه جنایت جنگی که علیه ایران کردند، ملیون ها ایرانی را به اسم زائر به عراق ناامن می فرستیم و پولش را در جیب بعثی ها می ریزیم، باید هم گستاخ تر شوند !!
محمد
|
UNITED STATES
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
1
4
وقتی به گدائی محبت مشغولیم انتظار توهین هم باید داشت..................از ماست که بر ماست.......وقتی مفاخر ملی ما توسط برخی از ما!!! به تمسخر و فراموشی سپرده میشوند ..انتظاری جز این دارید؟؟؟؟؟؟؟؟وقتی از تاریخ گذشته خود فقط به پلیدی و ظلم و فساد یاد میکنیم ..انتظار دیگری دارید!!؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
1
5
درعوض ما هم زندگيمون راگذاشتيم دودستي چسبيديم به عربيت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
1
2
خسرو معتضد دست از این پراکنده گویی ها بردار. تو نوشته هات چرا اینقدر از این ور به اون ور می پری. معلوم نیست تو معلم تاریخی یا اسلام شناسی یا قصه گو. تو کانال دو چنان با هیجان می یای قصه میگی که فکر میکنی الان همه جذب حرفات شدن. نه عمو گوش ما از این چرت و پرتا پره. حالا اومدی پشت سر عربا حرف میزنی حرفای تو رو باور کنیم یا لبنان و فلسطین و ... که الان از خودمون مهمترن.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
0
2
این گستاخی های اعراب نتیجه سیاست های نابجای سیاسیون ماست
تا به کی اهمال و تا به کی خودشیرینی در مقابل اعراب؟!
عامک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
3
1
در پاسخ به قسمت اول بیانات جناب آقای معتضد باید بگویم آستان قدس رضوی هیچ سفراه ای را برای هیچ کسی پهن نمی کند مگر اینکه قبلا" دعوت نامه اش را صادر کرده باشد مهمانی افطار آستان قدس رضوی فقط مخصوص کسانی بوده و هست که بتوانند به این دعوت نامه ها دسترسی داشته باشند و صد البته آقای معتضد در تمامی سفر هایشان به مشهد مقدس مورد لطف و توجه ویژه آستان قدس رضوی و شخص آقای طبسی هستند و از این رو لطف به خودشان را به کل ملل مسلمان تعمیم میدهند
Behrouz
|
SWEDEN
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
1
4
تا وقتی تو در باره تاریخ ایران اینهمه دروغ میگی از عرب چه انتظاری داری؟
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
2
2
وقتي ما مرگ بر هاشمي ميگوييم و سردار امام خميني را بايكوت ميكنيم از دشمن چه انتظاري داريم؟؟
ناشناس
|
PORTUGAL
|
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
1
1
ماهواره داری آقای معتضد ؟؟؟!!!!!
نظرات بینندگان