arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۸۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۴ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
سفارشی نویسی ایلنا تمامی ندارد...

خبرگزاری ضد کارگر «کار» ، ضمن توهین به رییس جمهور: مخالفان ربیعی صهیونیست هستند/ چرا ایلنا برخلاف ماهیتش، تریبون وزیر و صدای کارفرمایان شده؟ + سند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 
پس از انتشار گزارش مستند «انتخاب» در مورد تلاش حیرت انگیز وزیر کار برای رای آوری در مجلس ، هجمه ها به منتقدان ربیعی تشدید شد و البته در این میان، عدم بازتاب این سند متنقن در برخی رسانه های اصلاح طلب و همینطور روزنامه هایی چون کیهان نشان داد که ارتباط دوجانبه قابل توجهی میان این وزارتخانه و برخی رسانه ها در میان است! چندان که انتشار اخبار سفارشی در حمایت از وزیر و هجمه ی کیهانی به منتقدانش، دم خروس را بار دیگر، آشکار ساخت! کیهان اما پا را فراتر گذاشت و در شماره امروز خود، از ربیعی دفاع کرد!
 
به گزارش انتخاب، طی هفته ی گذشته که رسانه های اقماری حامی وزیر کار، منتقدان را «نفهمیدن الفبای اشتغال» و «رانتخواری» متهم کرده بودند، حالا خبرگزاری کار که برخلاف هویتش، حامی تمام قامت وزیر کار شده و صدای کارگران را به گوش مردم نمی رساند، در مطلبی فوق سفارشی، منتقدان ربیعی را مرتبط با بیگانگان و صهیونیست ها دانست!
 
خبرگزاری ضد کارگر «کار» ، ضمن توهین به رییس جمهور: مخالفان ربیعی صهیونیست هستند/ چرا ایلنا برخلاف ماهیتش، صدای کارفرمایان شده؟ + سند 
 
به گزارش انتخاب ، در مطلبی سفارشی این خبرگزاری که به نقل از یکی از سایت های اقماری حامی وزیر کار منتشر شده، انگشت اتهام به سوی برخی نزدیکان رییس جمهور روانه شده ؛ به طوریکه این به اصطلاح خبرگزاری، نزدیکان رییس جمهور را متهم به «تلاش برای دستیابی به شستا» کرده و نوشته است: افرادی در پیرامون رییس جمهور در ابتدای دولت دوازدهم با وجود ربیعی نتوانستند بر اموال بی‌حد و حصر شرکت شستا دست پیداکنند و آنجا را به حیاط خلوت خود تبدیل نمایند»
 
خبرگزاری ضدکارگر کار!
 
عموماً نام یک رسانه ، پشتوانه تئوریک و عقبه سیاسی آن ، بیانگر نوع نگرش همان رسانه به مسائل مختلف است؛ وقتی هم نام یک رسانه خبرگزاری «کار» باشد ، لابد ماهیت اصلی و جوهره ی وجودی اش، حمایت از «کارگر» در برابر «کارفرما» و همچنین فشار بر کارفرمایان و وزارت کار برای مطالبه ی حقوق کارگری است! اما از جوک های روزگار است که چنین نیست! بلکه کاملاً عکس این ماجرا در این خبرگزاری درحال وقوع است!
 
خبرگزاری کار ایران (ایلنا) اما برخلاف موجودیت و عنوانش و البته سابقه ی مثبتش، این سالها به رسانه ی تمام عیار کارفرمایان و وزارت کار تبدیل شده است! که شاید علت آن را بتوان در حمایت تمام قامت مالی مجموعه های وزارتخانه از این به اصطلاح خبرگزاری دانست . حتی در سوابق این خبرگزاری مشاهده شده که علیه برخی رسانه ها مطالبی نگاشته شه و فوراً تبلیغ از مجموعه های اقتصادی به سویش سرازیر شده است!
 
خبرگزاری ضد کارگر «کار» ، ضمن توهین به رییس جمهور: مخالفان ربیعی صهیونیست هستند/ چرا ایلنا برخلاف ماهیتش، صدای کارفرمایان شده؟ + سند 
 تصویر فوق، تنها بخشی از حمایت های مالیِ (آشکار) زیر مجموعه های وزارت کار از خبرگزاری کار را نشان می دهد! رابطه اقتصادی این خبرگزاری و وزارت خانه مطبوع  شخصی است به نام مرتضی.ب که  ظاهرا در حال کوچ به سازمان میراث فرهنگی است
 

اطلاعات به دست آمده اما حکایت از آن دارد که خبرنگاران شریف این رسانه، خود نیز از رویه ی این خبرگزاری به ستوه آمده اند، چرا که هم رسالت رسانه ای خود را از دست رفته می بینند و هم از تلاش برای دستیابی به حقوق کارگران، عقب نشسته و با خط گردانندگانش، تنها مجبور به حمایت تمام قامت و سفارشی از وزیر هستند؛ آنهم با بیانیه سازی های سفارشی از سوی کارگران مظلوم در حمایت از وزیر!
 
در اخبار پیشین نیز اشاره شده بود که این خبرگزاری با سانسور گلایه و ناراحتی کارگران، طی 10 روز اخیر بیش از 100 خبر در حمایت سفارشی از وزیر کار منتشر کرده اند.

نظرات بینندگان