arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۸ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۶

سخنگوی کمیسیون انرژی: نیازمند حضور فردی همچون زنگنه هستیم / با زنگنه می‌توانیم به آن نقطه‌ای که شان و حق ماست، برسیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اسدالله قره خانی تصریح کرد: ما مشتری هایمان را طی این مدت از دست داده بودیم که پس از برجام تلاش شد و مشتری های جدید پیدا کردند و دوباره با مشتریان قبلی ارتباط برقرار کردند.

به گزارش انتخاب؛ سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: ما برای رسیدن به سقف ظرفیت پتروشیمی ها، به روز شدن تولیدات پالایشگاه ها، رسیدن به میزان تولید نفت و گاز بر اساس برنامه ششم، حضور سرمایه گذار خارجی نیازمند حضور فردی همچون آقای زنگنه هستیم. اینجاست که به نظر من با آقای زنگنه میتوانیم به آن نقطه ای که شان و حق ماست، برسیم.

اسدالله قره خانی امروز درباره عملکرد بیژن نامدار زنگنه در وزارت نفت دولت یازدهم گفت: فعالیت در وزارت نفت را باید به دو بخش تقسیم کرد، بخش اول دوره تحریم ها و پیش از توافق برجام، بخش دوم دوره پسا برجام است. در بخش پیش از برجام تلاش برای حفظ وضع موجود بود که حرکتهایی توانست انجام بدهد، مثلا در موضوع بنزین و صادرات نفت؛ هم و غم وزیر این بود که از ایجاد تنش و کاهش درآمدهای کلان کشور جلوگیری کند.

وی در ادامه افزود: موضوع دیگر هم مراودات بین المللی و نفتی بود که وزارت نفت تلاش می کرد سطح آن را در سقفی که هست نگاه دارد. پس از برجام بالاخره آزادی عملی ایجاد شد و قدرت مانور بالا رفت، به سبب اینکه بیمه کشتی ها دوباره برقرار شد سقف صادرات نفت ما بالا رفت و برای رسیدن به سقف نیاز به مدیریت منسجم در تولید است. به عبارتی فعالیت اساسی در این قسمت خودش را نشان داد.

نماینده مردم علی آباد کتول در ادامه تصریح کرد: ما مشتری هایمان را طی این مدت از دست داده بودیم که پس از برجام تلاش شد و مشتری های جدید پیدا کردند و دوباره با مشتریان قبلی ارتباط برقرار کردند. طی دوره تحریم عراق، عربستان و برخی کشورهای دیگر جایگزین ما شده بودند. اینکه ما توانستیم به جایگاه سابقمان در اوپک بازگردیم و در موضوع فریز نفتی، تولید نفت ما کاهش پیدا نکرد. همه این ها نشان از توانایی وزارت نفت کشور و مدیریت آنها دارد.

وی با اشاره به افتتاح فازهای مختلف پارس جنوبی گفت:فازهای ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ در عسلویه و گازرسانی به مناطق مختلف کشور در این بازه ۴ ساله بیانگر آن است که این وزارتخانه از آن حالت رخوت و سکون خارج شده است. البته فاصله ما با آنجایی که باید باشیم زیاد است اما ریل خوب گذاشته شده است. استفاده از سرمایه گذاران خارجی و بازگشت شرکتهایی مثل توتال نشاندهنده یک مدیریت خوب، عالم و توانمنددر این وزارتخانه است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تقاضای مجلس بر استمرار حضور آقای زنگنه در وزارت نفت گفت: ما برای رسیدن به نقطه مطلوب باید همین مسیر را ادامه دهیم و با استمرار حضور آقای زنگنه این مهم محقق می شود. ما برای رسیدن به سقف و ظرفیت پتروشیمی ها، به روز شدن تولیدات پالایشگاه ها و صادرات گاز و میزان تولید نفت و گاز بر اساس برنامه ششم، حضور سرمایه گذار خارجی و جذب سرمایه نیازمند حضور فردی همچون آقای زنگنه هستیم. اینجاست که به نظر من با آقای زنگنه میتوانیم به آن نقطه ای که شان و حق ماست، برسیم.

بدهی ها در وزارت نفت عامل نگرانی نیست

وی در ادامه به بدهی های وزارت نفت به پیمانکاران اشاره کرد و گفت: این بدهی ها در وزارت نفت بر خلاف وزارت نیرو بحران به شمار نمی رود. این اعتبار خاص خود را وزارت نفت به دست آورده است که پیمانکاران به محض اعلام یک پروژه انبوهی از پیمانکاران داخلی و خارجی از شرکت در مناقصات استقبال می کنند.

قره خانی در پایان گفت: آن تزلزلی که ممکن است با وجود بدهی های وزارت خانه پیش بیاید در وزارت نفت به چشم نمی خورد. یعنی برای این وزارتخانه عامل نگرانی و دغدغه نیست.
 
 
منبع: انرژی امروز 
نظرات بینندگان