arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۰۳۴
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۸ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۶

تعیین تکلیف حق پخش مسابقات فوتبال تا ۲۰ شهریور

نایب رییس مجلس شورای اسلامی از تعیین تکلیف حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال تا ۲۰ شهریورماه خبر داد و گفت: برای رسیدن به نتیجه مطلوب بین مسئولان تفاهم وجود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نایب رییس مجلس شورای اسلامی از تعیین تکلیف حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال تا ۲۰ شهریورماه خبر داد و گفت: برای رسیدن به نتیجه مطلوب بین مسئولان تفاهم وجود دارد.

به گزارش انتخاب به نقل از خانه ملت، دومین نشست ویژه مجلس شورای اسلامی با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال و سازمان صدا و سیما ظهر امروز (دوشنبه ۱۶ مردادماه) با محوریت بررسی مسئله حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال به ریاست نایب رییس مجلس در محل کمیسیون فرهنگی برگزار شد.

علی مطهری با اشاره به اینکه بر اساس قوانین موجود، برای پرداخت حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال از سوی رسانه ملی به متولیان حوزه ورزش منعی وجود ندارد و در جلسه امروز بین مسئولان مربوط تفاهم برای حل مسئله ایجاد شد، گفت: مقرر شد جلسات کارگروه موجود میان وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیما طبق بند پ ماده ۹۲ قانون برنامه ششم توسعه در راستای تعیین سازوکار تقسیم درآمدهای ناشی از مسابقات ورزشی با حضور کارشناسان طرفین ادامه یابد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقرر شد تا در جلسات کارشناسی مذکور میزان درآمد سالانه آگهی‌های تبلیغاتی تلویزیونی رسانه ملی و تبلیغات داخلی ورزشگاه‌ها و نیز هزینه های مربوطه محاسبه و مشخص شود، اظهار کرد: بعد از انجام این امر به فرمولی برای نحوه تقسیم این درآمدها خواهیم رسید که اجرای آن نیاز به امضای توافق نامه با سازمان برنامه و بودجه دارد و تحقق آن نیز از طریق سازمان برنامه و بودجه پیگیری خواهد شد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در جلسه امروز مقرر شد مسئله حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال تا ۲۰ شهریورماه تعیین تکلیف و حل شود، خاطرنشان کرد: نتیجه جلسات کارگروه وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیما در نشست ویژه آتی مجلس شورای اسلامی مطرح و نهایی خواهد شد.

نظرات بینندگان