arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۰۱ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۰

چيني ها براي نجات زمين آستين بالا زدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اميرحسين کريمان: چيني ها براي آرماگدون(نبرد سرنوشت ساز) آماده مي شوند.

آيا چيزي درباره «آپوفيس 99942 » شنيده ايد؟ اگر اين نام براي شما تازگي دارد بد نيست بدانيد اين ترکيب حروف و اعداد، نماينده سيارکي 46 ميليون تني است که حدود نيم کيلومتر پهنا دارد. اين سيارک هم اکنون با سرعت به سوي زمين در حرکت است.

پيش از آنکه سراسيمه به سراغ وسايل خود برويد و مشغول بسته بندي اسباب و اثاثيه شويد تا هر چه زودتر به سوي پناهگاهي امن بشتابيد، به يک نکته ديگر نيز توجه کنيد: نگران نباشيد زيرا گفته مي شود اين خرده سياره، حوالي سال 2029 ميلادي از نزديکي زمين عبور خواهد کرد!

با اين وجود، باز هم نبايد خطر را - حتي اندک- دست کم گرفت زيرا پيش بيني شده اين احتمال وجود دارد «آپوفيس 99942 » با گذر از يک سوراخ کليد گرانشي که 960 کيلومتر از فضا را اشغال کرده است، تغيير مسير داده و بار ديگر حيات زمين و زميني ها را به مخاطره اندازد.

گويا پژوهشگران چيني نمي خواهند هيچ شانسي را از کف بدهند و در اين راستا از طرحي رونمايي کرده اند که هدف آن در هم کوبيدن و نابودي اين سيارک در مسير کنوني است. چيني ها مي خواهند مطمئن شوند در صورت ورود اين خرده سيارک به سوراخ کليد گرانشي فضايي، هيچ خطر احتمالي زمين را تهديد نخواهد کرد.

بر پايه اين طرح، يک فروند ناو منظومه اي 10 کيلوگرمي ساخته و روانه مدار زمين مي شود. اين ناو فضايي هنگام نزديک شدن سيارک خطرساز به زمين با سرعت 90 کيلومتر در ثانيه با آن برخورد خواهد کرد.

شايد تصور کنيد با سناريوي يک فيلم علمي- تخيلي رو به رو هستيد اما اين بار داستان حقيقت دارد. بنابراين بياييد اميدوار باشيم اين طرح دفاع از زمين به نتيجه برسد.

آژانس فضايي اروپا نيز طرح مشابهي در سر دارد که در آن نقش مهاجم به يک فضاپيما سپرده است. هنگامي که اين فضاپيما به سوي خرده سيارک هجوم مي برد همزمان فضاپيماي ديگري سرگرم ثبت اين برخورد فرازميني است تا در مطالعات آينده پژوهشگران فضايي مورد استفاده قرار گيرد.
نظرات بینندگان