arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۴۹۰
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۲ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۶

سازمان ملل: داعش بر عملیات تروریستی در کشورهای دیگر متمرکز شده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سازمان ملل نسبت به ادامه فعالیت داعش برای انجام حملات تروریستی در نقاط مختلف جهان با وجود شکست نظامی در عراق و سوریه به شدت هشدار داد.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری فرانسه، در گزارش 24 صفحه‌ای سازمان ملل که توسط هیئت کارشناسان شورای امنیت تهیه شده پیش‌بینی شده آن گروه از اعضای داعش که از جنگ جان سالم به در می‌برند در گروه‌های کوچک به کشورهای دیگر اعزام می‌شوند تا برای انجام عملیات تروریستی در کشورهای غربی آماده شوند.

طبق گزارش منابع مالی داعش همچنان از طریق درآمدهای نفتی ، اخذ مالیات از جمعیت‌های محلی در مناطق تحت کنترل این گروه فراهم می‌شود.

در بخش دیگری از این گزارش به تلاش داعش برای نفوذ به منطقه جنوب شرق آسیا بخصوص جنوب شرق فیلیپین اشاره شده است، در منطقه‌ای که تنها در دو ماه گذشته 700 نفر به قتل رسیده‌اند.

طبق گزارش فوق تعداد ورود تروریستهای خارجی به عراق و سوریه درحال کاهش است. علاوه بر این وضعیت مالی داعش همچنان درحال وخیم‌تر شدن است که دلیل عمده آن فشار نظامی علیه این گروه تروریستی است.

پایداری سخت داعش در موصل به عنوان دومین شهر بزرگ عراق که دولت عراق در ماه جولای خبر از آزادسازی آن را داده بود بیانگر این مسئله است که ساختار فرماندهی و کنترل داعش به صورت کامل نابود نشده  و این گروه همچنان تهدید امنیتی قابل توجهی به شمار می‌رود.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان