arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۶۸۷
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۵ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶

وزارت نیرو: سیلاب جان 11 تن را در خراسان رضوی گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو، از مرگ 11 تن در اثر سیل دیروز در استان خراسان رضوی خبر داد و گفت: بی‌توجهی مردم به هشدارها و اتراق در کنار رودخانه‌ها موجب افزایش این تلفات شد.

به گزارش انتخاب به نقل از وزارت نیرو، 'میثم جعفرزاده ' در این ارتباط گفت: به رغم اخطارهای مدیریت بحران مبنی بر جاری شدن سیل، تعداد زیادی از مردم در کنار رودخانه ها اتراق کرده بودند که این امر موجب جان باختن 9 تن در شهرستان کلات و 2 تن در شهرستان درگز شد.
وی افزود: سیل دیروز آسیب‌هایی جدی نیز به تعداد زیادی از خودروها، شالیزارها و باغ های منطقه وارد کرد.
 
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو، با اشاره به اینکه مدیریت بحران در صنعت آب و برق این استان‌ها از آمادگی کامل برخوردار است، افزود: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده، از روز چهارشنبه همه نیروهای امدادی و عملیاتی در آماده باش بسر می‌برند.
 
جعفرزاده ادامه داد: در استان گلستان نیز برق برخی از روستاها قطع شد که با توجه به آمادگی قبلی بلافاصله روستاها برقدار شدند و در شرایط فعلی، از نظر آب و برق شرایط مساعدی دارند.
 
وی با اشاره به اینکه آب و برق همه شهرها و روستاهای سیل زده در زمان حاضر وصل است افزود: مگر اینکه حادثه ای منجر شود که در نقطه ای از شهر به صورت موردی برق یا آب یک مشترک قطع شود که این موضوع ارتباطی با حادثه سیلاب ندارد.
 
جاری شدن سیل در برخی استان ها از جمله استانهای خراسان رضوی و گلستان، به تلفات و خسارت هایی جانی و مالی منجر شد.
 
دستگاه های مدیریت بحران روز جمعه در اخطاریه ای به قوع رگبار باران، رعد و برق و سیلاب در2 روز پایانی هفته در برخی استان ها هشدار داده و از مردم خواسته بود که از اتراق در حاشیه رودخانه ها، تفرجگاه های کوهستانی و کوهپایه ای پرهیز کنند
نظرات بینندگان