arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۷ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶

اعلام حمایت اساتید حقوق و قضات برجسته از سید علیرضا آوایی برای وزارت دادگستری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به دنبال معرفی سید علیرضا آوایی به عنوان وزیر پیشنهادی دادگستری این امر مورد استقبال متخصصین از جمله اساتید دانشگاه و قضات مطرح کشور  در این حوزه قرار گرفته است.
 
اعلام حمایت استاد محمد حسین ساکت، قاضی برجسته دیوان عالی کشور از سید علیرضا آوایی

به نام خداوند داد و دهش

گزینش نیکو و بجا و سنجیده جناب آقای سید علیرضا آوایی برای وزارت دادگستری خبری شادی آفرین و امیدبخش است.

من در یکی از ماموریت های قضایی به استان خوزستان با کارهای سازنده به ویژه در ساخت و ساز و فراهم آوری امکانات اداری و برقراری پیوند خوب و همدلی میان همکاران قضایی و اداری با ایشان آشنا شدم. گرچه خود ایشان را ندیدم.

جایگزینی آقای آوایی بجای ریاست قبلی دادگستری تهران بسیار امیدبخش و سودمند افتاد. اینک نیز امید می روداین شخصیت معتدل، ناب، کوشا و فراجناحی بتواند با همکاری کسانی نخبه، کارآمد و با تجربه، گوشه هایی از نابسامانی های دستگاه قضا را برطرف سازد.

با امید و خواست خداوند
محمدحسین ساکت
 
همچنین دکتر محمدجعفر حبیب زاده، استاد برجسته حقوق کیفری در حمایت از سید علیرضا آوایی وزیر پیشنهادی دادگستری دولت دوازدهم بیانیه صادر کرد که به شرح زیر است.

بسمه تعالي

انماالمومنون الذين اذا ذكرالله وجلت قلوبهم و اذا تليت عليهم آياته زادتهم ايمانا و علي ربهم يتوكلون(ايه٢سوره انفال)

معرفي جناب آقاي عليرضا اوايي ازقضات خوش سابقه دادگستري بارقه اميدي است براي جامعه مدني ايران. ايشان دردوران مديريت خود در دادگستري تهران با روي گشاده با شركت درجلسات نهادهاي مدني حقوق بشري از ديدگاههاي انها بهره برداري ميكرد. اميداست كه انشاالله بتواند با ايجاد رابطه منطقي بين قواي سه گانه مجددا حضور نهادهاي مدني را تقويت نمايد.درشرايط فعلي به دليل سابقه همكاري ايشان با دو قوه قضاييه و مجريه، حضور ايشان در دولت مي تواند نقش نهادهاي مدني ازجمله كانون هاي وكلاي دادگستري و سازمانهاي مردم نهاد در زمينه حقوق بشر را در ايجاد فضاي آرام وقانونمند در حد مقدورات اين وزارتخانه فراهم كند. براي ايشان آرزوي موفقيت دارم و از نمايندگان محترم مجلس توقع مي رود با توجه به لزوم همكاري بين قوا با رعايت وظيفه نمايندگي خود از ايشان حمايت كنند و با رأي اعتماد زمينه لازم را براي اجراي برنامه هاي ايشان رافراهم كنند. بديهي است حق نظارت نمايندگان محترم بر وزرا و ازجمله ايشان در ادامه خدمت درجاي خود ارزشمند است و بايد مورد توجه قرار گيرد

دكترمحمدجعفرحبيب زاده

استاددانشگاه تربيت مدرس و رييس كميته حقوقي ستاد انتخابات دكتر روحاني
 
قاضی پیشین دیوان عالی کشور
 
 در ادامه حمایت ها امیر حسین آبادی رییس کانون وکلای مرکز با اشاره به معرفی علیرضا آوایی بعنوان وزیر دادگستری به مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم نتیجه این انتخاب رییس جمهور به نفع مردم باشد...

رییس کانون وکلای مرکز در مورد معرفی سید‌علیرضا آوایی به عنوان وزیر پیشنهادى وزارت دادگستری گفت: ایشان در سال‌هایی که قضاوت می‌کردند بسیار خوشنام بودند و در چند سال اخیر هم که کار اجرایی می‌کنند کارنامه خوبی از خود ارائه کردند و رییس جمهور یکی از قضات خوشنام را برای این سمت انتخاب کردند.

حسین‌آبادی بیان داشت: امیدوارم نمایندگان مجلس با شناخت خوب از آقای آوایی و با درک این مساله که وزیر دادگستری نقش بسیار مهمی در هماهنگی بین دولت و قوه قضاییه دارد، به ایشان رای اعتماد دهند.

او افزود: احساس می‌شود آقاى آوایى در برقرارى ارتباط حسنه بین قوه مجریه و قوه قضاییه می‌تواند نقش خوبى ایفاء کند. با‌ شناختی که از ایشان در منصب رییس کل دادگستری استان تهران دارم، حتما موفق هستند. در آن زمان با ایشان هر سه ماه یکبار جلسه داشتیم و مسائل را پیگیری می‌کردیم امیدواریم بعدا و در کسوت وزارت هم ارتباط خوبی با کانون وکلا داشته باشند.

رییس کانون وکلای مرکز تصریح کرد: امیدوارم نتیجه انتخاب رییس‌جمهور به نفع مردم باشد
نظرات بینندگان