arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۷۹۷
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۸ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۶

انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از برخی وزرای پیشنهادی: به مجلس باج می دهند تا رای بگیرند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: تعدادی از وزرای دولت یازدهم که از کارآمدترین‌ها هستند و کارنامه‌های درخشانی دارند، به دلیل توقعات بیجا و فشارهای سیاسی زیادی که به آنها وارد شد تمایلی به ادامه کار در دولت دوازدهم نداشتند و صرفاً با اصرار شخص رئیس‌جمهور و عده‌ای از صاحبنظران دلسوز حاضر شدند در دولت دوازدهم نیز باشند.

 در نقطه مقابل، بعضی از وزرای دولت یازدهم که عملکرد قابل قبولی نداشتند علاقه شدیدی به ماندن در دولت نشان می‌دهند و حتی برای اینکه بتوانند در دولت دوازدهم حضور داشته باشند، به نمایندگان مجلس وعده‌هائی داده‌اند و می‌دهند. همین روحیه باج دهی است که عده‌ای از نمایندگان مجلس را به باج خواهی تشویق کرده و موجب شده رای و نظر خود را با میزان امتیازاتی که می‌گیرند منطبق کنند. این روش غلط و بسیار مضر مربوط به همه نمایندگان نیست و خوشبختانه در مجلس افرادی وجود دارند که به وظیفه قانونی خود عمل می‌کنند و فقط براساس ضوابط قانونی و معیار شایسته سالاری درباره وزرا اظهارنظر می‌کنند و رای می‌دهند.

با این حال، برای مجلس شورای اسلامی که امام خمینی آن را عصاره ملت دانسته و فرموده است مجلس در راس امور است، وجود همین تعداد افرادی که در پی منافع شخصی و گروهی هستند و رای خود را براساس امتیازخواهی تنظیم می‌کنند نه شایستگی، قابل پذیرش نیست.

چه بسا یک وزیر که اهل باج دهی نیست صرفاً به خاطر همین امتیاز مثبتی که دارد نتواند رای بیاورد و چه بسا کسانی که واجد صلاحیت‌های لازم برای تصدی وزارت نیستند به دلیل امتیازدهی در مسند وزارت قرار گیرند و امکانات و فرصت‌های متعلق به کشور و مردم را به تباهی بکشند و یا حداقل معطل نمایند.
نظرات بینندگان