arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۸۱۳
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۹ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۶

بریتانیا خطاب به اتحادیه اروپا: ما آماده خروج هستیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بریتانیا اعلام کرد، این کشور آماده است تا مرحله بعدی مذاکرات بریگزیت را آغاز کرده و جزئیات روابط آینده مورد نظر خود با اتحادیه اروپا را اعلام کند.

به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری رویترز، تاکنون مذاکرات بریتانیا با بروکسل در مورد بریگزیت پیشرفت کمی داشته است. مذاکره کنندگان اتحادیه اروپا خواستار شفافیت بیشتر از سوی هیات مقابل هستند.

بریتانیا متمایل است که مذاکرات درباره روابط پسابریگزیت با اروپا را آغاز کند اما بروکسل اصرار دارد که در درجه اول قراردادهایی جداگانه در این باره تنظیم شود.

یک منبع در هیات بریگزیت بریتانیا اعلام کرد: ما شفافیت کاملی درباره مسائلی درمورد خروج و آینده روابط‌مان با اتحادیه اروپا داریم. مذاکرات با این اتحادیه باید برپایه این دیدگاه انجام گیرد.

بریتانیا اعلام کرده است که اسناد مختلفی را از جمله برنامه‌های این کشور برای توافقات جدید گمرکی و پیشنهاد درباره چگونگی حل مشکلات در مورد مرز میان جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی منتشر می‌کند.

این منبع مطلع اعلام کرد: این اسناد و گزارشات نشان می‌دهد که ما آماده گسترش مذاکرات هستیم.

دور بعدی مذاکرات قرار است اواخر این ماه انجام گیرد. هر دو طرف به دنبال پیشرفت برای یافتن راه حلی در مورد سه چالش بریگزیت هستند.

این سه مساله عبارتند از: میزان پرداخت بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا، حقوق شهروندان اتحادیه اروپا و بریتانیا و مدیریت مسائل مرزی در میان ایرلند و ایرلند شمالی.

هنوز جزئیات بیشتری درباره برنامه‌های بریتانیا منتشر نشده است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان