arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۲ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس:

رای بالا به آذری جهرمی یعنی رای بالا به 70 درصد جامعه/ آذری جهرمی گزینه‌ی غیر تکراری کابینه‌هاست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک نماینده‌ی مجلس می‌گوید: وقتی به کابینه‌ها نگاه می‌کنیم در خیلی از کابینه‌ها فقط اسامی عوض شده است. حدود 100 نفر مدیر از اول انقلاب تا حالا فقط جاهایشان عوض شده است، اما آقای آذری جهرمی تنها گزینه‌ای است که غیر تکراری است، تنها گزینه‌ای است که مدیر دهه‌ی شصتی و متولد انقلاب است، تنها گزینه‌ای است که نشان می‌دهد جای رشد به جوانان داده می‌شود.

به گزارش انتخاب، حسین مقصودی، نماینده‌ی مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با سیتنا پیرامون ارزیابی وزرای پیشنهادی رئیس جمهور به مجلس، گفت: ما مجلسی‌ها انتظار داشتیم که کابینه‌ای که آقای روحانی معرفی می‌کند جوانتر، فعال‌تر و پویاتر باشد و بتواند سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های مد نظر مقام معظم رهبری در برنامه‌ی ششم را بهتر اجرایی کند، اما در کنار انتقادها، در مجموع می‌توان گفت کابینه‌ی خوبی است.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در خصوص معرفی وزیر پیشنهادی ارتباطات، نیز اظهار کرد: متاسفم برای کسانی که یک سری مسایل حاشیه‌ای را در مورد ایشان مطرح می‌کنند. من بارها گفته‌ام و باز هم می‌گویم که از موافقین آقای آذری جهرمی هستم و از آقای روحانی تشکر می‌کنم که بالاخره یک حداقل را رعایت کردند و یک وزیر جوان را در کابینه و بین وزرای سن بالا معرفی کردند.

وی ادامه داد: جناب دکتر واعظی با درایتی که داشت به جوانانی همچون مهندس آذری جهرمی بها داد و آنان را در دوران وزارتش در مجموعه وارد کرد، تا امروز برای ارائه‌ی خدمت بالاتر به جامعه آماده باشند.

مقصودی افزود: از یک نظر هم بالاخره باید قبول کنیم که امروز 70 درصد جامعه ما جوان هستند و باید به جوانان بها داد و اهمیت به فضای مجازی و فناوری‌های روز دنیا هم با همین سپردن کارها به جوانان مشخص می‌شود. اگر امروز به جوانان بها ندهیم پس چه زمانی می‌خواهیم به آنها بها دهیم، با حرف زدن که نمی شود، با شعار دادن که نمی شود!

نماینده‌ی مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در ادامه‌ی گفت‌وگو با سیتنا، خاطرنشان کرد: نکته‌ی مهمتر اینکه آقای آذری جهرمی یک مدیر دهه شصتی است، مدیری است که از متولدین این انقلاب است. اگر واقعا عزیزان و همکاران من رای بالا ندهند، در اصل بی اعتمادی به آقای آذری جهرمی نیست، بلکه بی اعتمادی به جوانان و به 70 درصد جامعه است که متولدین این انقلاب هستند. من با خیلی از جوانان در ارتباطم، وقتی با آنها صحبت می‌کنم خوشحال هستند که بالاخره یک نفر در این کابینه از متولدین انقلاب معرفی شد.

وی ادامه داد: ما وقتی به کابینه‌ها نگاه می‌کنیم و با کابینه‌های قبل مقایسه می‌کنیم، خیلی از کابینه‌ها فقط اسامی آنها عوض شده و جابجا شدند، حدود 100 نفر مدیر از اول انقلاب تا حالا فقط جاهایشان عوض شده است. این انتقادی است که ما به همه‌ی دولت‌ها داشتیم و الان هم انتقادی که به کابینه پیشنهادی آقای روحانی داریم این است که افرادی در لیست هستند که بارها و بارها بودند و باز هم تکرار شدند.

مقصودی در ادامه به خبرنگار سیتنا، گفت: آقای آذری جهرمی تنها گزینه‌ای است که غیر تکراری است، تنها گزینه‌ای است که مدیر دهه‌ی شصتی و متولد انقلاب است، تنها گزینه‌ای است که نشان می‌دهد جای رشد به جوانان داده می‌شود و باید این انگیزه را در جوانان و در 70 درصد جامعه تقویت کنیم و از توانمندی، پتانسیل و هوش و زیرکی آقای جهرمی استفاده کنیم. ایشان بالاخره یک انسان باهوش و زیرک و توانمند است و یک سری پتانسیل هایی داشته که توانسته رشد کند و امروز مورد اعتماد رییس جمهور و مورد اعتماد 24 میلیون رای دهنده باشد.

وی در پایان تاکید کرد: امید دارم انشالله عزیزان و همکاران ما در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان عزیز به ایشان رای بالا بدهند و رای بالا به آذری جهرمی یعنی رای بالا به 70 درصد جامعه، یعنی اعتماد به جامعه، یعنی اعتماد به باهوشی و زیرکی و زمینه‌ی رشد دیگر عزیزان؛ و اگر خدای ناکرده در ابتدای راه رای کمی بیاورد یا رای نیاورد، یعنی ما در اصل به جوانان اعتماد نکرده‌ایم.
نظرات بینندگان