arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۸۵۷
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۲ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۶

حمله با کلاشینکف به محیط‌بانان امیدیه/ اصابت گلوله به قفسه سینه یک محیط‌بان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون یگان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به حمله به محیط‌بانان شهرستان امیدیه با کلاشینکف اظهارکرد: پیگیری‌ برای شناسایی و دستگیری ضاربان ادامه دارد.

به گزارش انتخاب، منوچهر فلاحی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به جزییات حمله به محیط‌ بانان در شهرستان امیدیه استان خوزستان، اظهار کرد: ساعت۷ و نیم صبح روز جمعه (۲۰ مردادماه) محیط‌بان منصور احمدی به همراه مسئول منطقه و محیط‌بان دیگری در حال گشت‌زنی در محل روستای گدارچیتی و گرگری به عنوان زیستگاه پرنده حمایت شده دراج در شهرستان امیدیه بودند که با خودروی پژو ۴۰۵ نقره‌ای رنگ مواجه شدند.

وی ادامه داد: از آنجا که تصور می‌کردند صاحبان خودرو متخلف محیط‌زیستی هستند و برای شکار غیرمجاز پرنده وارد منطقه شده‌اند به آنها نزدیک شدند ولی به محض نزدیک شدن به خودرو متخلفان با سلاح کلاشینکف شروع به تیراندازی کردند.

حمله به محیط‌بانان از فاصله ۴۰ متری بوده است

معاون یگان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه از فاصله ۳۰، ۴۰ متری به محیط‌بانان شلیک شده است، گفت: در جریان تیراندازی متخلفان، سه تیر به خودروی محیط‌بانان و یک تیر به قفسه سینه محیط‌بان منصور احمدی اصابت کرد و از پایین کتف راست خارج شد. احمدی در حال حاضر تحت عمل جراحی قرار گرفته که عمل موفقیت‌آمیز بوده است و بنا بر گزارش‌ها در شرایط نسبتا خوبی به سر می‌برد.

فلاحی با اشاره به اینکه محیط‌بان احمدی از ناحیه ران پا نیز دچار سائیدگی شده است، گفت: ضاربان دو نفر بودند که هنوز شناسایی نشده‌اند و متواری هستند.

حمله با سلاح جنگی به محیط‌بانان

وی تاکید کرد: موضوع بسیار مشکوک است؛ چون متخلفان به محض دیدن محیط‌بانان به سمت آنها شلیک کرده‌اند از سوی دیگر استفاده از سلاح جنگی کلاشینکف پیچیدگی موضوع را بیشتر می‌کند.

معاون یگان حفاظت محیط زیست در مورد اینکه چرا محیط‌بانان به متخلفان نزدیک شده‌اند، گفت: روال کار ما همین است که وقتی کسی با سلاح گرم مجاز یا غیرمجاز وارد منطقه می‌شود، محیط‌بانان موظف هستند به او نزدیک شوند و با او چهره به چهره صحبت کنند و برای اطمینان از مجاز بودن سلاح او پروانه حمل سلاح را کنترل کنند. اگر سلاح غیر مجاز و پروانه نداشته باشد سلاح را توقیف کنند. مشکل و سختی کار محیط‌بانان در همین  است که مجبور هستند به متخلف نزدیک شوند و با تکنیک‌های مختلف، او را راضی به تمکین کنند.

به گفته فلاحی، در این موضوع محیط‌بانان قصد نزدیک شدن به متخلفان به منظور بازرسی داشته‌اند ولی متخلفان به محض رویت محیط‌بانان با سلاح جنگی کلاشینکف اقدام به تیراندازی مستقیم به سمت محیط‌بانان کردند.

معاون یگان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: شناسایی ضاربان محیط‌بانان از سوی یگان حفاظت محیط زیست و نیروی انتظامی منطقه در حال پیگیری است.
نظرات بینندگان