arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۹۰۵
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۵ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۶

نواز شریف: چه‌کسی صلاحیت «رد صلاحیت‌کنندگان» من را تأیید کرده؟ / قانون باید اصلاح شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نواز شریف در تجمع هوادارانش اعلام کرد: «تاکنون دلیل ردصلاحیت شدنم را متوجه نشدم! اصلاً چه‌کسی صلاحیت افرادی را که مرا ردصلاحیت کرده‌اند تأیید کرده است؟

به گزارش انتخاب به نقل از اکسپرس نیوز نواز شریف نخست‌وزیر سابق پاکستان در جمع هوادارانش اعلام کرد: تا کنون تجمع بزرگی مثل امروز را ندیده بودم و هنوز هم نفهمیدم که من چرا رد صلاحیت شده‌ام، اصلاً چه‌کسی صلاحیت کسانی را که مرا ردصلاحیت کرده‌اند تأیید کرده است؟ من را برای دریافت نکردن حقوق از شرکت فرزندم ردصلاحیت کرده‌اند؟ این یک مسئله شخصی است و کسی نباید در آن دخالت کند.

 وی که در شهر لاهور سخن می‌گفت، افزود: شما در سال 2013 به من رأی دادید و من با رأی شما نخست‌وزیر شدم و من هم به شما قول داده بودم که در کشور بحران برق و گاز و فقر ریشه‌کن خواهد شد. امروز انقلابی بزرگ در شرف وقوع است که اگر در این زمان رخ ندهد دیگر هیچ‌گاه نمی‌تواند به وقوع بپیوندد.

نخست‌وزیر سابق پاکستان با انتقاد از قانون اساسی پاکستان گفت: طی  70 سال گذشته تا به حال یک نخست‌وزیر هم نتوانسته مدت حکومت خود را کامل کند، این یعنی ضعف قانون اساسی. ما باید در قوانین خود تجدیدنظر کنیم.

وی افزود: پاکستان رو به پیشرفت بود شما بگویید چه‌کسی به پاکستان ظلم کرده است، ما نباید اجازه دهیم اتفاقات سال 1971 تکرار شده و باز هم پاکستان تقسیم شود، مطمئن باشید من در خانه نمی‌نشینم تا سیستم اداره مملکت خود به خود اصلاح شود، ما باید با تغییر نظام راه پیشرفت را هموار کنیم. شما من را به اسلام‌آباد فرستادید (برای نخست‌وزیری) و چند نفر (قضات دادگاه عالی پاکستان) من را به خانه فرستادند این یعنی توهین به رأی مردم. از نظر من  صاحب اصلی این کشور شما مردم عزیز هستید.

نواز شریف ابراز کرد: من از ابتدا هم انتظار اجرای عدالت را نداشتم چرا که دادگاه عالی باید من را ردصلاحیت می‌کرد و این یک کار برنامه‌ریزی‌شده بود، قضات دادگاه نسبت به من منصف نبودند و اگر پرونده پاناما به دادگاه لاهه می‌رفت حتماً رد می‌شد.

وی در حالی این سخنان را بیان می‌کند که مدت 4روزه‌ای که برای تجمعات اعتراض‌آمیز خود اعلام کرده بود به پایان رسیده است، قرار است امروز احزاب مخالف وی در اسلام‌آباد تجمع داشته باشند و عمران‌خان و شیخ رشید نیز پاسخ اتهاماتی را که نواز شریف به دادگاه عالی پاکستان وارد کرده است بدهند.

شهر لاهور از دو روز دیگر شاهد تظاهرات اعتراض‌آمیز شیخ الاسلام دکتر قادری و طرفدارانش علیه سروزیر ایالت پنجاب و برادر نخست‌وزیر پاکستان خواهد بود. آنها مدعی دست داشتن شهباز شریف در قتل‌عام مادل تاون هستند. در صورتی که جرم شهباز شریف از طریق دادگاه محرز شود برخوردی که با او صورت می‌گیرد به‌مراتب سخت‌تر از برخوردی است که با نواز شریف انجام شد.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان