arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۱۸۳
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۹ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۶

روسیه: بیانیه‌های تحریک‌آمیز آمریکا و کره‌شمالی شبیه هم هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در هشداری دیگر تاکید کرد، به نظر می‌رسد که کره شمالی و آمریکا درس‌هایی را که از جنگ سرد گرفته بودند و خطر جنگ اتمی یا حمله به زرادخانه‌های اتمی را فراموش کرده‌اند.

به گزارش انتخاب، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه این بار در مصاحبه با پایگاه رادیویی لتونیایی بالت‌کام گفت: این حقیقت که از سه طرف شبه جزیره کره را آب فرا گرفته به فاجعه آمیز بودن یک جنگ تمام عیار میان کره شمالی و آمریکا دامن می‌زند چراکه این مساله جلوگیری از وقوع باران رادیواکتیوی احتمالی را سخت‌تر می‌سازد.

وی افزود: اگر مردم تهدید تسلیحات اتمی در سال ۲۰۱۷ را درک نمی‌کنند این تهدیدی برای کل جهان محسوب می‌شود. روسیه و چین برنامه‌ای را برای غلبه بر این بحران طراحی کرده‌اند مبنی بر اینکه باید هر دو طرف از اقدامات تحریک آمیز خود دست بردارند. آمریکا و کره‌ جنوبی باید مانورهای نظامی خود را که تحریک‌آمیز هستند، متوقف کنند و کره شمالی باید انجام آزمایشات اتمی که از سوی سازمان ملل محکوم شده است را متوقف کند.

شبه جزیره کره از غرب از طریق دریای زرد با چین و از شرق از طریق دریای ژاپن با روسیه و ژاپن هم‌مرز است. این مساله سبب می‌شود که عدم وقوع یک جنگ تمام عیار میان کره شمالی و آمریکا به نفع تمامی کشورهای منطقه باشد.

زاخارووا بار دیگر تاکید کرد که واشنگتن و پیونگ یانگ با لفاظی‌های شدید خود به یک رویارویی جدی نزدیک‌تر شده‌اند و توجه زیادی به پیامدهای احتمالی چنین رویارویی ندارند.

وی گفت: تناقض اینجاست که بیانیه‌های تحریک‌آمیز کره شمالی و آمریکا کاملا یکسان و شبیه هستند. به نظر می‌رسد که انگار تمامی بیانیه‌های پیونگ یانگ به انگلیسی ترجمه شده و توسط مقامات آمریکایی تکرار می‌شود.

زاخارووا افزود: به نظر می‌رسد آمریکا این مساله را که چطور باید درگیری‌ها را از طریق دیپلماسی حل کند، فراموش کرده و به این موضوع که اگر یک درگیری نظامی رخ دهد جان تعداد زیادی از غیرنظامیان به خطر می‌افتد، توجهی ندارد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان