arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۲۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۹ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۰

واكنش مجلس به اختلاس3هزار میلیاردی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
"ارسلان فتحی‌پور" گفت: اختلاس سه‌هزار میلیارد تومان از بانك صادرات، خبر ناگوار و تأسف برانگیزی است.
 

نماینده مردم كلیبر، هوراند، خداآفرین و آبش‌احمد در مجلس شورای اسلامی افزود: اختلاس چنین مبلغ بزرگی از یكی از بانك‌های كشور گویای دست‌های پشت پرده در این بانك و فراهم كردن مقدمات انجام چنین اختلاسی است.

وی با بیان این‌كه اختلاس از منابع بانكی كشور و با چنین حجم بالایی نگران‌كننده و تأسف‌بار است، گفت: وضعیت تأسف‌باری است كه در سال گذشته تنها برای دو هزار میلیارد تومان اعتبار مترو، بین دولت، مجلس و شهرداری بحت و جدل مفصلی شد و حال فرد یا افرادی به راحتی خیلی بیشتر از این مبلغ را از بانكی اختلاس كرده است.

فتحی‌پور افزود: با مبلغ اختلاس شده، دولت به راحتی می‌توانست برای یك میلیون نفر از جوانان بیكار كشور، شغل ایجاد كند، ولی این مبلغ به راحتی در جیب عده‌ای رفته است و دستگاه‌های نظارتی در این باره سكوت كرده‌اند.

وی، اختلاس انجام شده را ضربه مهلكی بر پیكره اقتصاد كشور خواند و گفت: چگونه است كه با وجود تأكیدهای مكرر و مستمر رهبر معظم انقلاب برای مبارزه با مفاسد اقتصادی، چنین اختلاس بزرگی در شبكه بانكی كشور رخ می‌دهد.

 

فتحی‌پور تأكید كرد: مبلغ اختلاس شده، مبلغ اندك و ناچیزی نیست و این موضوع و دست‌های پشت پرده این اختلاس باید از سوی دستگاه‌های ناظر همچون سازمان بازرسی كل كشور و قوه قضاییه به‌طور جدی پیگیری شود.

 

رئیس كمیسیون اقتصادی مجلس افزود: كمیسیون اقتصادی مجلس به‌زودی و در هفته‌های آینده بررسی این موضوع را در دستور كار خود قرار می‌دهد و از مسئولان مربوط و بانك مركزی برای توضیح چگونگی انجام این اختلاس توضیح می‌خواهد.

 
ركورد اختلاس در ایران شكسته شد

 

بازهم دو حرف از حروف الفبای پارسی؛ «الف» و «خ»، برای بیان خبری درباره فساد اقتصادی از سوی خبرگزاری‌های مختلف مخابره شد، اما این بار این دو حرف برای بیان خبر بزرگترین اختلاس در طول تاریخ اقتصادی ایران در كنار هم قرار گرفت تا دوباره مردم در اندیشه چگونگی انجام این اختلاس و حسرت معرفی كامل آن قرار گیرند و گروه‌ها و جناح های سیاسی مثل همیشه و بدون توجه به خواست و تأكیدهای رهبر معظم انقلاب با اتهام‌زنی بر یكدیگر اصل این واقعیت تلخ را فراموش كنند.

این كه اختلاس سه‌هزار میلیارد تومانی از شبكه بانكی كشور چگونه انجام شده است و این كه چگونه چنین فردی برای راه‌اندازی بانك خصوصی از بانك مركزی مجوز گرفته است و همه خبرها و شایعه‌ها منتشر شده در چند روز گذشته همگی پرسش‌های بی‌پاسخ این مضوع است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
0
0
خیلی جابه طرف میایارده پول میخوره بعد حتی اسمشو تمیگن!
این بود عدل علی؟!
کجاست ذوالفقار که دست این نامحرمان که حق ضعفا رو به جیب میزنه رو از تن جدا کنه
ملوان پير
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۳
0
0
بابا دمش گرم ادم كه افتابه دزد نبايد باشه!!! يه دوستي داشتم هروييني بود گفتم چرا يهويي رفتي سراغ هرويين گفت اخه ادم خودش و با كشيدن مثلا سيگار بد نام نميكننه جوري معتاد ميشم كه هركسي جرعت نكنه اسم منو و اون مواد و بياره!!! من كه تو گرفتن يه وام 5 مليوني براي تعويض ماشين مدل پايينم موندم .
اصغر جدائی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۴
0
0
خداکنه این اخبار دروغ باشه و الا گفتن این که این ها را ستاره دار خواهیم کرد از هزاران توهین به ملت شریف ایران بدتر است. ما فرزندان مکتب عاشورا دیگر طاقت این جور خبرها را نداریم.
نظرات بینندگان