arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۳۴۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۷ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۶

مخالفت تند قاضي پور با جهرمی: شما بايد به خاطر تلگرام دادگاهی می شدید، هيچ اعتقادی به ولايت فقيه نداری! / مدير تلگرام يك صهيونيست و عليه نظام است/ جهرمی: افتخار من اعتقاد به ولایت فقیه است / در این چهار سال رشدی در ارتباطات رخ داده که اگر اینها را بگیرند فکر می‌کنید هزار سال پیش است

نادر قاضی پور نماینده جنجالی ارومیه در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات، به شدت از او انتقاد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
مخالفت تند قاضي پور با جهرمی: شما بايد به خاطر تلگرام دادگاهی می شدید، هيچ اعتقادی به ولايت فقيه نداری! / مدير تلگرام يك صهيونيست و عليه نظام است/ جهرمی: افتخار من اعتقاد به ولایت فقیه است / در این چهار سال رشدی در ارتباطات رخ داده که اگر اینها را بگیرند فکر می‌کنید هزار سال پیش است 
 
نادر قاضی پور نماینده جنجالی ارومیه در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات، به شدت از او انتقاد کرد.
 
به گزارش انتخاب، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیرعامل تلگرام یک روسی صهیونیستی فراری از روسیه است که به دلیل طرح براندازی علیه ولادیمیر پوتین (رییس جمهوری) از این کشور فرار کرد اما شما با این سرویس هر روز در ارتباطید.

«نادر قاضی پور» که در جلسه علنی امروز (سه شنبه) در مخالفت با انتخاب «محمدجواد آذری جهرمی» به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم سخن می گفت، افزود: ادبیات مدیر تلگرام علیه نظام بی ادبانه و تندتر می شود که احتمالا خط دهی آن از داخل است.

قاضی پور تصریح کرد: فیلترینگ هوشمند شما بی اساس است. حدود 41 میلیارد عکس مبتذل در تلگرام وجود دارد و اینستاگرام قتلگاه جوانان شده است. پس چرا فیلترینگ هوشمند شما شکست خورد؟

وی ادامه داد: علائم نشان می دهد فیلترینگ باعث سرعت گرفتن تلگرام شده است اما شما مشکل تلگرام را حل نکردید.

قاضی پور پرسید: آقای جهرمی، شما گفتید تلگرام تحت کنترل است. پس چطور حادثه تروریستی مجلس را خارجی ها زودتر از ما متوجه شدند؟ چرا برخورد نکردید؟

«آقای جهرمی با وزیر شدن می خواهید سیاست های شخصی واعظی و روحانی را اجرا کنید یا سیاست های بالادستی نظام را؟»

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: آنچه در اولویت برنامه ایشان برای جذب دانش و نوآوری از کشورهای صاحب فناوری، توسعه و بازار صادراتی در عرصه داخلی آمده با توجه به فقدان اشراف وی دور از دسترس است.

قاضی پور اضافه کرد: آذری جهرمی در بخش زیرساخت، مدیر عامل بود و با آنکه فرصت کافی داشت اما پیشرفت چشمگیری به دست نیاورد.
قاضی پور تصریح کرد: در گذشته 2 درگاه ورودی داشتیم و اکنون 14 درگاه که باید در این زمینه مناقصه برگزار شود که در این صورت، قیمت اینترنت به یک صدم کاهش می یابد.

وی خطاب به وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: شما برای مبارزه با قاچاق ترافیک چه کردید؟ چون وقتی عضو هیات مدیره رایتل بودید خلاف منافع ملی عمل کردید.

قاضی پور افزود: مگر حق دارید از بیت المال چهار میلیارد ریال به آقازاده ها ببخشید؟ چرا فساد و قاچاق آنان را ضبط نکردید؟

وی تاکید کرد جهرمی هیچ اعتقادی به تولید ملی ندارد و افزود: با وجود دانشمندان عزیز و تولیدکنندگان لوازم مخابراتی آیا سزاوار است همه این وسایل را وارد کنید؟

وی با اشاره به تاثیر واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارد، تاکید کرد «آقای جهرمی هیچ اعتقادی به ولایت فقیه ندارد».
 
نماینده ارومیه گفت: شما گفتید تلگرام تحت کنترل است اما اکنون می‌گویید تلگرام به حرف ما گوش نمی‌دهد، در صورتی که رهبری طی حکم حکومتی ابلاغ کردند مسئولیت صدور مجوز  و تنظیم مقررات صوت و تصویر  و نظارت بر عهده سازمان صداوسیما است که نه تنها به این حکم اعتنا نکردید بلکه متاسفانه به فعالیت در این زمینه پرداختید که باید به عنوان مجرم دادگاهی می‌شدید. 
 

نماینده موافق وزیر ارتباطات: عملکرد جهرمی فساد را به طور سیستمی جمع کرد

 «رمضانعلی سبحانی فر» در جلسه عصر سه شنبه مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: جهرمی با باندهای بین المللی قاچاق ترافیک بین الملل و اعمال سلیقه های غیرکارشناسی در فرایندهای اجرایی طرح ها مبارزه کرد.

وی اضافه کرد: بهبود فرایندهای مالی و قراردادی باعث شد قرارداد 250 میلیون دلاری و خرید تجهیزات شبکه ملی اطلاعات زیرساخت به 120 میلیون دلار کاهش پیدا کند و به نفع مردم تمام شود که پرونده آن در دادگاه است؛ به همین دلیل امروز، عده ای در خارج کشور از قطع منافع خود ترس دارند و در فضای مجازی دست به تخریب می زنند.

به گفته وی، فعالیت های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و بسیاری از کسب و کارها بر بستر فضای مجازی قرار گرفته است؛ این بخش هم خودش جوان است و هم جوانان، پیشرو تعامل و عامل توسعه این بخش به شمار می روند.

** پایان افت سرعت اینترنت به بهانه کشتی و کوسه ماهی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به عنوان یک کارشناس که 22 سال سابقه فعالیت در وزارت ارتباطات دارم و 6 سال رییس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات کمیسیون صنایع و معادن مجلس هستم، وظیفه خود می دانم موفقیت های صورت گرفته در دوران مدیریت مهندس جهرمی را که موجب جهش بی سابقه ای در این بخش شده است، عرض کنم.

«حدود یک دهه مسوولان و برنامه ها بر راه اندازی شبکه ملی اطلاعات تاکید داشتند و این خواسته در حد نمایش یک پاورپوینت باقی مانده بود اما امروز شاهد فراهم شدن زیرساخت این خواسته بحق هستید. امروز توسعه انتقال و فیبر نوری جهش فراوانی داشته و 51 هزار کیلومتر فیبر نوری به 62 هزار کیلومتر افزایش یافته است».

سبحانی فر بیان کرد: به یاد دارید در چند سال گذشته علت کیفیت پایین اینترنت، کشتی و کوسه ماهی تلقی می شد اما امروزه پهنای باند از 70 گیگابیت به یک هزار گیگابیت و سرانه پهنای باند به 35 برابر رسیده است.

وی ادامه داد: قیمت اینترنت 45 درصد کاهش پیدا کرده است و به تولید کنندگان محتوای ایرانی- اسلامی پهنای باند مجانی ارائه می شود.

سبحانی فر گفت: گوشی های همراه در چند سال اخیر به نسل سه و چهار تبدیل شده است. همچنین همه سرورهای ایرانی که در خارج از کشور بود، به داخل انتقال پیدا کرده است و امروز هیچ سروری در خارج از کشور نداریم.

به گفته وی، ریاست جمهوری جوانی متخصص، پر انرژی و توانمند و شجاع را برای سکانداری وزارتخانه ای معرفی کرده است که فعالیت آن نیز جوان است.

این نماینده افزود: برنامه جهرمی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و ایجاد فضای کسب و کار و اعتقاد به بهره گیری از همه مدیران قبلی و فعلی و دسترسی همه افراد جامعه به فناوری های نو به ویژه در مناطق محروم و روستایی و کمتر توسعه یافته است؛ اهتمام به اینکه کشور ما باید در مسیر ترانزیت بین المللی است و اینترنت و منطقه قرار بگیرد.

وی یادآوری کرد: مدت هاست در طرحی به نام توانا تعریف شده است و با مشارکت دانشجویان و نخبگان دانشگاه ها به ویژه دانشگاه شریف یک هزار و 350 میلیارد ریال قرارداد در قالب آن منعقد شده و در حال ساخت تولیدات داخلی است.
 
آذری جهرمی: افتخار من اعتقاد به ولایت فقیه است 
 
وزیر پیشنهادی برای وزارت ارتباطات ضمن تشکر از مخالفان گفت: تنها موردی که من را مکدر کرد با اینکه مید‌انم آقای قاضی پور منظوری نداشت این بود که گفتند من به ولی فقیه اعتقاد ندارم. افتخار من اعتقاد به ولایت فقیه است.

محمد جواد آذری جهرمی در جلسه رای اعتماد به وزرا ضمن ابراز خوشحالی از این که در مقطعی از عمرش که جوان خطابش می‌کنند به عنوان گزینه وزارت معرفی شده گفت: من خوشحالم از اینکه حلقه وصل نسل اول و دوم انقلاب با نسل سوم باشم. خدا را شاکرم با مسئولیتی بزرگ به امتحانم فرا می‌خواند. از رییس جمهور تشکر می‌کنم که من را برای پست وزارت انتخاب کرده‌اند.

وزیر پیشنهادی برای وزارت ارتباطات یاد امام و شهدا را برای اینکه فرصت حضور در یک فضای دموکراتیک و کشوری با امنیت را در منطقه ای بحران زده فراهم کرده‌اند گرامی داشت و گفت: از نمایندگان مخالف آقای پور مختار که از خانواده شهدا هستند و سوال کردند، از آقای قاضی‌پور با غیرت و همچنین از خانم زر آبادی که از خانواده روحانیت هستند و سوالاتی داشتند تشکر می‌کنم ؛ اما تنها موردی که من را مکدر کرد با اینکه می‌دانم آقای قاضی پور منظوری نداشت این بود که گفتند من به ولی فقیه اعتقاد ندارم. مکدر شدم چون افتخار من اعتقاد به ولایت فقیه است.

او با ذکر خاطره‌ای از مدیریت خود در چهار سال گذشته به عنوان پاسخ به این سوال که در چهار سال گذشته چه کارهایی کرده است گفت: در جریان سیل اخیر مناطق کشور ما به همراه دکتر واعظی توفیق داشتیم به بوشهر برویم. در فرودگاه بوشهر استاندار با چهره‌ای بر افروخته شاید چون جرات نداشت به وزیر نگاه کند به من نگاه کردند گفتند این چه وضعی است؟ فیبر نوری قطع شده؛ ما به هزار سال پیش رفتیم؛ با دود خبر می‌دهیم. گفتند سیل آمده، باعث رانش زمین شده و فیبر قطع شده؛ اما از طریق شبکه رادیویی تلفن و موبایل را وصل کردیم. گفتم موبایل و پیامک که کار می‌کند؟ گفتند ما اینترنت می‌خواهیم چراکه نمی‌توانیم مدیریت بحران کنیم. چون تمام مردم برای هیجانی که دارند به مناطق سیل زده می‌آیند و احتمال آسیب انسانی وجود دارد، ارتباط قطع است .

او ادامه داد: من در پاسخ گفتم این چیزهایی که گفتید هزار سال پیش نیست ؛ برای چهار سال پیش است. در این چهار سال رشدی رخ داده که اگر اینها را بگیرند فکر می‌کنید هزار سال پیش است.

جهرمی در پاسخ به سوال دیگری درباره جابجایی نقاط شبکه گفت: من به جزییات نمی پردازم چون در حوصله مجلس نیست؛ البته در مجمع دانشگاهی در حضور استاد عزیزم دکتر عارف باید بنشینیم و پاسخ گو باشیم اما مردم متوجه هستند که کیفیت شبکه، دو سال پیش چه بوده و اکنون چه شده است. اگر به سمت بخش خصوصی رفتیم قانون به ما گفته! افتخار ماست که عمل به قانون می‌کنیم.

وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: اگر مسیر ما درست نبوده چرا وقتی من انتخاب شدم سندیکای مخابرات نامه می‌زند و از رییس جمهور تقدیر میک‌ند؟ ‌من شایسته این لطف نبودم اما عرض می‌کنم که شما ببینید چه می‌گویند.

او افزود: برادر بزرگواری که به لحاظ سیاسی شٱنیتی دارند نامه‌ای  زدند و حمایت کردند.این در حالی است که من این ایشان را نمی شناختم. او  شب به من زنگ زد گفتم چرا حمایت کردید؟ گفت: داماد من، به تعبیر خودشان، روی سر من ایستاده، گفته باید حمایت کنی. گفت داماد من که در یک شرکت نوپای شبکه ای است گفته در این دو سال تحولاتی رخ داده که حرف هایی که درباره ایشان زده می شود حق نیست.
 
مخالفت تند قاضي پور با جهرمی: شما بايد به خاطر تلگرام دادگاهی می شدید، هيچ اعتقادی به ولايت فقيه نداری! / مدير تلگرام يك صهيونيست و عليه نظام است/ جهرمی: افتخار من اعتقاد به ولایت فقیه است / در این چهار سال رشدی در ارتباطات رخ داده که اگر اینها را بگیرند فکر می‌کنید هزار سال پیش است

جهرمی افزود:  البته من این کار را به تنهایی انجام ندادم. همه جوانان و پرسنل وزارت ارتباطات این حماسه را آفریده اند. همه آنها پروژه دوازده سال زمین مانده شبکه ملی ارتباطات را جلو بردند. این پروژه اجرا شده. البته ما کمبود داریم اما شبکه اجرا شده. اینها مدیون عزم ملت در سال ۹۲ و رای آنها به روحانی و وفای به عهد روحانی و مدیریت دکتر واعظی و تلاش وزارت ارتباطات بود. من به عنوان یک عضو تلاش کردم. 
 
آذری جهرمی با انتقاد از اینکه عنوان می شود شبکه ملی اطلاعات اجرا نشده است، افزود: شبکه ملی اطلاعات اجرا شده است اما در بخش محتوایی و خدمات آن کمبود داریم .

وی گفت: به لحاظ اقتصادی حجم بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور از 21 هزار میلیارد تومان به 36 هزار میلیارد تومان رسیده و در این چهار سال 15 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی گفت: به لحاظ شاخص پهنای باند به ازای هر شهروند از یک کیلوبایت بر ثانیه به 35 کیلو بایت برثانیه رسیده ایم و آنهایی که می گویند ما نسبت به محتوای بومی و تولید آن بی تفاوت هستیم بدانند از روزی که شروع کردیم مجموع پهنای باند داخلی 10درصد ظرفیت بود و اکنون به 40درصد رسیده، که البته ناکافی است.

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: امروز با افتخار اعلام می کنیم که بعد از چهارسال فعالیت در توسعه زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات در حوادث مهم یک ثانیه قطعی در شبکه ها نداریم .

آذری جهرمی با بیان اینکه ما فرهنگ جامعه را عوض کردیم، اضافه کرد: روزی ارتباط تهدید امنیتی بود و امروز برعکس شده و برقرار نبودن ارتباطات تهدید امنیتی است.

وی با بیان اینکه دکترین ما در عرصه فضای مجازی یک دکترین بیشتر نیست، گفت:« در خانه اگر کس است یک حرف بس است» و دکترین ما در این بخش دکترین مقام معظم رهبری است.

آذری جهرمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فضای مجازی را هم تهدید دانستند و هم فرصت ، ادامه داد: تهدید آن آنقدر مهم است که می تواند فضای مجازی را تبدیل به قتلگاه جوانان کند و فرصت آن هم آنقدر موثر است که می تواند یک کلام حرف حق ما را به گوش جهان برساند.

وی با اشاره به کلام مقام معظم رهبری در باره اشتغال به فضای مجازی در صورت رهبر نبودن، گفت: این به دلیل اهمیت صدر اسلام است.
آذری جهرمی نگاه به فضای مجازی را نگاه فرصت محور عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند کسی موافق بستن نیست زیرا عاقلانه نیست. 
نظرات بینندگان