arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۰۱ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۶

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل: برای حفظ برجام باید هرکاری انجام داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در واکنش به رویکردهای اخیر دولت آمریکا در رابطه با برجام گفت: از نظر دبیر کل این سازمان برجام یکی از برجسته ترین دستاوردهای دیپلماتیک برای حفظ صلح و امنیت جهان بوده و باید برای حفظ آن هر کاری که ممکن است، انجام داد.

به گزارش ایرنا، «استفان دوجاریک» امروز در نشست خبری در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در مراسم معرفی وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم درباره برجام اظهار نظر کرده است، رویکرد سازمان ملل در این باره چیست؟ مطلب یادشده را عنوان کرد.

دوجاریک با یادآوری اینکه مسئولان این نهاد در ماه های اخیر شاهد اظهارات زیادی در رابطه با این توافقنامه بین المللی بوده اند، گفت: از نظر دبیر کل سازمان ملل، برجام یکی از برجسته ترین دستاوردهای دیپلماتیک در تلاش جمعی برای دستیابی به صلح و امنیت جهان محسوب می شود و باید هر کاری که ممکن است برای حفظ و حراست آن انجام داد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری ایران روز سه شنبه در نشست معرفی اعضا کابینه دولت دوازدم به بهانه جویی ها و عهد شکنی های دولت جدید آمریکا در رابطه با برجام اشاره کرد و گفت: ایران برجام را نه تهدید علیه کشورها و نه تسلیم در برابر قدرت‌ها؛ بلکه توافقی برد - برد و متوازن می داند که مسیر همکاری و اعتمادسازی را با جهان، گشوده است.

رئیس جمهوری کشورمان با یادآوری اینکه آنهایی که تلاش می کنند دوباره به زبان تحریم و تهدید باز گردند، زندانی اوهام گذشته خود هستند و با دشمن تراشی و هراس افکنی، خود را از مزایای صلح محروم می‌کنند، افزود: دولتمردان جدید آمریکا باید بدانند که تجربه شکست خورده تحریم و تحمیل، دولت های گذشته شان را به پای میز مذاکره کشاند و اگر مایل باشند به آن تجربه بازگردند، یقیناً در مدت زمان کوتاهی ـ نه در مقیاس هفته و ماه، بلکه در مقیاس ساعت و روز ـ به شرایطی بسیار پیشرفته‌تر از زمان شروع مذاکرات بازخواهیم گشت.
نظرات بینندگان