arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۲ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۶

یک مسئول عربستانی: هیچ‌گونه میانجی‌گری میان تهران و ریاض درخواست نکرده‌ایم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک منبع مسئول عربستانی اخبار منتشر شده در رابطه با درخواست میانجی‌گری عربستان از عراق را تکذیب و اعلام کرد که عربستان هیچ‌گونه میانجی‌گری میان تهران و ریاض درخواست نکرده است.

به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس) یک منبع مسئول عربستانی اعلام کرد که تمام اخباری که در رابطه با درخواست میانجی‌گری عربستان منتشر شده است غیرصحیح است و عربستان هیچ گونه میانجی‌گری میان تهران و ریاض درخواست نکرده است.

وی در ادامه مدعی شد: عربستان خواهان هیچ نزدیکی به ایران نیست و این موضع عربستان ثابت است زیرا ایران تروریسم و افراطگرایی را در منطقه و جهان نشر می دهد و در امور دیگر کشورها مداخله می‌کند.

این مسئول سعودی همچنین مدعی شد: عربستان معتقد است که نمی‌توان با ایران مذاکره کرد و تجربه این را ثابت کرده است زیرا ایران به قواعد و عرف‌های دیپلماتیک و اصول روابط بین‌المللی احترام نمی گذارد و عربستان بر خطر ایران بر روی صلح و ثبات بین‌المللی تاکید دارد.

به گزارش ایسنا، قاسم الاعرجی، وزیر کشور عراق در دیدار با عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور اعلام کرد که عربستان از وی درخواست میانجیگری میان ریاض و تهران کرده است.

مقامات کشورمان همواره تاکید می کنند که ایران خواهان صلح ، ثبات و امنیت در منطقه است و آمادگی گفت‌وگو و تفاهم با تمام کشورهای منطقه را دارد و ایران از هرگونه میانجی‌گری استقبال می‌کند به شرطی که این میانجی‌گری امنیت و ثبات منطقه را محقق کند.

این مسئول سعودی در حالی ایران را به دخالت در امور دیگر کشورها متهم می‌کند که مقامات کشورمان بارها تاکید کردند که حضور ما در برخی کشورهای منطقه مستشاری بوده و به درخواست خود آن کشورها می‌باشد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان