arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۳ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۶

ظریف: خاضعانه شاکرم که بار دیگر خدمت به مردم باوفا و شجاع ایران به بنده اعطاء شده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: استقلال، خودباوری، جانبداری از مظلومان در برابر ستمگران که معنای دفاع از حقوق بشر است، سیاست خارجی ایران در چهار دهه گذشته را شکل داده است.

به گزارش انتخاب، محمدجواد ظریف در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در جلسه رای اعتماد، گفت: خاضعانه به درگاه پرودگار شکر می‌گذارم که بار دیگر خدمت به مردم باوفا و شجاع ایران را به بنده اعطاء کرده است.

وی افزود: در حالی با مشارکت باشکوه بیش از 41 میلیون نفر در انتخابات آرام و امن برای کشور و سیاست خارجی اقتدار آفریدند که در محیط پیرامونی‌شان گاه برای اداره یک شهر یا روستا، ماه‌ها کشتار و خونریزی می‌شود.

وزیر پیشنهادی امور خارجه افزود: استقلال، خودباوری، جانبداری از مظلومان در برابر ستمگران که معنای دفاع از حقوق بشر است، سیاست خارجی ایران در چهار دهه گذشته را شکل داده است. امام بزرگوار ما این باور عمیق را در مردم ایران نهادینه ساخت که قدر قدرتی در جهان جز خداوند باری تعالی وجود ندارد و تمامی قدرت‌های جهان ناگزیر به تسلیم در برابر مردم هستند.

ظریف با اشاره به وظایف وزارت خارجه در قانون اساسی، گفت: سند چشم‌انداز، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه برنامه‌های کشور در حوزه سیاست خارجی را مشخص کرده است. بین حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و سیاست و رفتار سیاسی رابطه ماهوی و منطقی وجود دارد.

وزیر پیشنهادی امور خارجه افزود: جهان وارد عصر پساغربی شده است. در این دوران کنشگران متکثر شده‌اند و قدرت سیاسی از دست آنان خارج شده است. هر چند که عناصر سخت‌افزاری همچنان موثر هستند ولی عناصر نرم‌افزاری که ایران جزو آن است قدرت و ارزش واقعی یافته‌اند. منطقه ما یکی از سخت‌ترین دوران‌های تاریخی ما را می‌گذارد. برخی کنشگران منطقه هنوز برای منطقه هزینه می‌تراشند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان