arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۵۳۲
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۶ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۶

ملکی در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت: قاضی‌زاده‌هاشمی تحمل مخالف را ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مشکین شهر با بیان اینکه وزارت بهداشت به وزارت ویژه‌خواری و رانتخواری تبدیل شده است، گفت: متاسفانه آقای هاشمی سعه صدر و تحمل مخالف را ندارد و در برابر انتقادات واکنش سریع نشان می‌دهد که امیدواریم در مقام کارگزار نظام اسلامی این رفتار را اصلاح کند.

به گزارش انتخاب، ولی ملکی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه) گفت: در اینکه آقای هاشمی وزیری علمی و متخصص است، شکی نیست اما لازم است مواردی را مطرح کنم چون زیبنده کارگزار اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه 89 درصد از متخصصان کارکرد ایشان را فاقد عملکرد می‌دانند، گفت: با وجودی که آقای هاشمی از لحاظ علمی و مادی بی نیاز است و حتی با منت وزیر شده و نمی‌خواسته در کسوت وزیر باشد ولی حال که این پست را پذیرفته نباید فراموش کند سعه صدر ابزار مسئولان است، متاسفانه آقای هاشمی شما تحمل مخالف را ندارید و بلافاصله در برابر مخالفان واکنش سریع از خود نشان می‌دهید.

ملکی با بیان اینکه اصلاح اینگونه مشکلات در کنار توفیقات حاصل شده در عملکرد آقای هاشمی بسیار موثر خواهد بود، افزود: متاسفانه براساس مستندات ما حرمت شکنی در جامعه پزشکی وجود دارد و در این وزارتخانه تبعیض آشکار دیده شده است. به طوری که در گزینش‌های علمی رتبه اول کنار گذاشته می شود و افراد به صرف هیات علمی قبول می شوند که این یک تبعیض آشکار و رویه‌ای بسیار بد است.

این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم توجه به شایسته سالاری در گزینش‌های علمی گفت: متاسفانه وزیر بهداشت نظام ارجاع را علی رغم مصوبه قانونی اجرایی نکرده است. نظام ارجاع برای جلوگیری از سرگردانی بیماران به تصویب رسید که وزارت بهداشت با رفتار سلیقه‌ای از اجرای آن سر باز زد و باعث تحمیل هزینه شد.

وی با انتقاد از اجرایی نشدن طرح پزشک خانواده ادامه داد: متاسفانه در این وزارتخانه با توجه ویژه به کسانی که درآمد ماهیانه میلیاردی دارند در پرداخت های بیمه تامین اجتماعی تاخیر صورت می دهد. سوال ما این است چرا از جیب کارگری که ماهیانه یک میلیون حقوق می گیرد به جیب کسانی می رود که درآمد ماهیانه یک میلیارد تومانی دارد، عملکرد این وزارتخانه باعث زمین گیر شدن بیمه تامین اجتماعی شده است.

ملکی با بیان اینکه پرداخت‌های پزشکان در مناطق محروم با تاخیری یک ساله انجام می شود، گفت: شاید درآمد این پزشکان که برای کسانی که درآمدهای آن چنانی دارد مهم نباشد، اما یادمان نرود که این پزشکان درآمدی جز این ندارند.

این نماینده مجلس در پایان با این انتقاد که وزرات بهداشت به وزارت ویژه‌خواری و رانتخواری تبدیل شده است، گفت: موارد ذکر شده تنها گوشه‌ای از مسائل و مشکلات وزارت بهداشت بود که امیدوارم آقای قاضی‌زاده‌هاشمی در صورت رای اعتماد برای رفع این مشکلات تلاش کند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان