arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۷۱۴
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۸ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۶

غرق 3 نفر زن در سواحل ویلاهای شخصی نوشهر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سه نفر زن عصر گذشته به هنگام شنا در سواحل ویلاهای شخصی در منطقه مزگاه شهرستان نوشهر غرق شدند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، به گفته منابع محلی غرق شدگان یک مادر 40 ساله ، دختر 16 ساله و دوست خانوادگی آنان 35 ساله بودند.
 
یک منبع مطلع در نوشهر در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تائید خبر غرق این سه خانم گفت: این افراد اهل استان همدان و ساکن تهران بودند که عصر گذشته در محدوده ساحل ویلای شخصی مشغول شنا بودند.
 
به گفته وی ، پیکر یکی از این غرق شدگان شب گذشته و یکی دیگر صبح امروز پیدا شده و پیکر نفر سوم نیز تاکنون پیدا نشده است.
 
در محدوده ساحل حدود 60 کیلومتری دریای خزر در نوشهر حدود 40 نقطه حادثه خیز وجود دارد و دستکم 80 ناجی غریق و 25 نجاتگر در 2 نوبت به مسافران و گردشگرانی که برای شنا و تفریحات آبی وارد دریا می شوند ، خدمات ارائه می کنند.
 
متاسفانه با وجود هشدارهای مختلف مسئولان و کارشناسان نجات غریق تعداد زیادی از مسافران و گردشگران سواحل محدوده ویلاهای شخصی و مجتمع های تفریحی منطقه را برای شنا انتخاب می کنند که احتمال غرق شدن انان نیز وجود دارد.
 
طرح سالمسازی دریا در مازندران امسال از ابتدای خرداد ماه آغاز شد و تا پایان شهریور ادامه دارد.
 
رئیس جمعیت هلال احمر نوشهر نسبت به شنای افراد در خارج از محدوده شنا در منطقه هشدار داد و گفت که خوشبختانه تاکنون هیچ شناگری در محدوده حضور ناجیان غریق اعم از مناطق اجرای طرح سالمسازی و نقاط حادثه خیز این شهرستان غرق نشده اند.
 
امیرحسین عسکری زاده افزود : کسانی که امسال در محدوده سواحل دریایی شهرستان نوشهر غرق شدند در مناطق ویلاهای شخصی و مجتمع های فاقد ناجیان غریق بوده است.
 
طبق آمارهای منابع رسمی و نتایج نظر سنجی ها ، حدود 85 درصد مسافران و گردشگرانی که به مازندران می آیند ، هدف اولشان شنا یا بیتوته در سواحل دریای خزر است.
 
مازندران 338 کیلومتر از ساحل حدود 900 کیلومتری دریای خزر را در اختیار دارد. حدود 142 کیلومتر از این سواحل حوزه آب های ساحلی شهرهای نور ، نوشهر ، چالوس ، عباس آباد ، نشتارود ، تنکابن و رامسر است .
نظرات بینندگان