arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۷۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۴ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۰

فروش کيلويي اينترنت ممنوع!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خدمات ADSL تنها بايد بر اساس سرعت اتصال شناسايي شوند و به جز ضريب اشتراک، هيچ مؤلفه ديگري معرف سرويس نخواهد بود.
به گزارش فارس، دفتر نظارت بر سرويس هاي فناوري اطلاعات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي چندي پيش دستورالعمل جديدي را منتشر کرد که بر پايه آن، اپراتورها نبايد هيچ گونه محدوديتي در ميزان حجم آپلود، دانلود و زمان اتصال در طول دوره ارائه خدمات ADSL ايجاد کنند.
اين تصميم که تفسير تازه اي از مصوبه قديمي کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات در تاريخ هشتم مهرماه سال 87 است، تغيير جديدي را براي هميشه در سرويس دهي ADSL کشور ايجاد خواهد کرد؛ زيرا ديگر فروش حجمي اينترنت در کشور منسوخ خواهد شد و از اين پس نبايد شاهد عباراتي مانند «اينترنت 128 کيلوبيت، با 3 گيگا بايت ترافيک ماهانه، 13600 تومان» باشيم.
تفسير رگولاتوري که هنوز به مرحله ابلاغ به شرکت هاي ندا نرسيده، در 2 جدول «تعرفه ارائه خدمات ADSL » و جدول «ظرفيت ها، نرخ اشتراک و ميزان دانلود» منتشر شده است.
بر پايه جدول تعرفه ارائه خدمات ADSL که بر مبناي ظرفيت يک خط و بر پايه نرخ اشتراک 1 به 10 (استفاده همزمان حداکثر 10 نفر از ظرفيت يک خط) محاسبه شده، تعرفه سرويس 128 کيلو بيت بر ثانيه با حداکثر ضريب اشتراک 1 به 10 حدود 9 هزار و 920 تومان است.
همچنين بر اساس جدول ظرفيت ها، نرخ اشتراک و ميزان دانلود، در سرويس 128 کيلوبيت بر ثانيه با نرخ اشتراک 1 به 1 ، حداکثر سرعت دانلود 16 کيلو بايت بر ثانيه مهيا خواهد بود(در طول يک ماه 41 گيگا بايت).
از سويي، در نرخ اشتراک 1 به 10 سرويس 128 کيلوبيت بر ثانيه، حداقل سرعت دانلود 1/6 کيلو بايت بر ثانيه فراهم بوده و حداکثر مقدار دانلود در يک ماه 4 گيگا بايت است.
هم اکنون قيمت سرويس برخي از شرکت هاي ارائه دهنده ADSL ، در برخي سرعت ها، تفاوت چنداني با دستورالعمل رگولاتوري ندارد؛ براي مثال هم اکنون چند شرکت بزرگ ندا که در سراسر کشور سرويس ارائه مي کنند، سرويس 128 کيلو بيت با ترافيک 3 گيگا بايت در ماه را به قيمت حدود 13 هزار تومان عرضه مي کنند.
با بازخواني جديد مصوبه سال 87 رگولاتوري، ديگر سرويس هاي ADSL تنها بايد بر اساس سرعت اتصال خط شناخته شوند و از اين پس ديگر به جز ضريب اشتراک، هيچ عامل ديگري تعيين کننده نخواهد بود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۵:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۳
0
0
خدا کنه این طرح ها اجرا بشه...ما که هنوز از اینترنت حجمی استفاده می کنیم
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۳
0
0
ایشالا از کی اجرایی می شه؟ ... این مصوبه اگر کیفیت خدمات پایین نیاد خیلی خوبه
Kasara
|
UNITED KINGDOM
|
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۸
0
0
The pucrhases I make are entirely based on these articles.
نظرات بینندگان