arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۷۳۱
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۱ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۶

روحانی: داعش و حامیان تروریست‌ها نمونه بارز تحجر و نفاق در عصر جدید هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس جمهور در دیدار جانباز قطع نخاع دفاع مقدس ، صبر، تلاش و مجاهدت خستگی ناپذیر جانبازان را به رغم تمام مشکلات جانبازی الگویی بی بدیل برای جوانان دانست.

به گزاش انتخاب، حجت الاسلام حسن روحانی عصر پنجشنبه در دیدار آقای مرتضی رضیعی جانباز قطع نخاع دفاع مقدس، اقدام این جانباز در طی مراحل تحصیلی و کسب تخصص در حوزه پوست و مو را بسیار ارزشمند دانست و گفت: اینکه بعد از نائل شدن به درجه جانبازی بازهم از تلاش باز نایستادید، برای همه جوانان آموزنده است. این حرکت شما نشان می دهد که در سایه تلاش و مجاهدت ، پیشرفت ، هدایت و سعادت نیز حاصل می‌شود و این وعده الهی است.

 رییس‌جمهور در ادامه با گرامیداشت شهادت شهید حججی، شهادت این شهید بزرگوار را تکان دهنده و افتخارانگیز دانست و گفت: شهادت شهید حججی، مردم را تحت تاثیر قرار داد و شهادت این شهید بزرگوار نشان داد که حتی آنهایی که جنگ و دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را ندیده اند امروز نسبت به سرنوشت دین و مسلمانان بصورت پرشور و باوفا در صحنه حضور دارند.

 روحانی خاطرنشان کرد: اگر این گونه فداکاری ها نبود نه تنها کشورهای عراق و سوریه بلکه منطقه و کشور خودمان نیز مورد صدمه تروریسم تکفیری قرار می گرفت.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: اگر تروریست‌های تکفیری در عراق و سوریه حاکم می شدند دیگر چیزی از حیثیت و آبروی اسلام باقی نمی ماند.

 روحانی گفت: تروریست ها کسانی هستند که عملشان با اسلام هیچگونه تناسبی ندارد و با ادعای اسلام اقدام می کنند، البته اقدامات اینگونه افراد برای ما  تازگی ندارد چرا که همه آنهایی که در ایران جلادی کرده و به اقدامات تروریستی دست زدند نیز ادعای دین و اسلام داشتند و منافقین به ظاهر خود را مسلمان می دانستند.

 رییس جمهور اضافه کرد: در صدر اسلام هم همه آنهایی که روبروی امیرالمومنین علی علیه السلام و امام حسین علیه السلام قرار گرفتند نیز از همین طایفه بودند و در همه این صحنه ها شاهد تقابل اسلام واقعی با نفاق هستیم.

روحانی گفت: امروز هم داعش و حامیان تروریست ها نمونه بارز تحجر و نفاق در عصر جدید هستند که در دل شان ایمان وجود ندارد و تنها به زبان مدعی ایمان هستند .

رییس جمهور تصریح کرد: در شرایطی که امروز برای جامعه اسلامی حادث شده است باز هم ایثار و فداکاری است که می‌تواند جامعه و مسلمانان را نجات دهد.

 در این دیدار که حجت الاسلام شهیدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و ایثارگران هم حضور داشت رییس‌جمهور لوح سپاسی به این جانباز عزیز اهدا کرد.

 مرتضی رضیعی در سال ۱۳۶۵ و  طی عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه و در حالی که ۱۷ سال داشت به درجه جانبازی نائل آمد.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان