arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۰ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
محکومیت اقدامات تروریستی در بارسلونا؛

قاسمی: معضلات جهانی راه حل جهانی دارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت اقدامات تروریستی و ضد انسانی شب گذشته در بارسلونای اسپانیا با دولت، ملت و خانواده قربانیان و مجروحان این جنایت هولناک ابراز همدردی کرد.

به گزارش انتخاب، بهرام قاسمی خاطر نشان کرد:  پس از شکست های میدانی و پی در پی تروریست های افراطی در منطقه،  گسترش عملیات کور تروریستی در اقصی نقاط جهان در دستور کار این جانیان قرار دارد و کشتار مردم عادی و بیگناه از اهداف  شوم  آنان است.

وی با تاکید بر این واقعیت که «تروریسم افسار گسیخته کنونی به معضلی جهانی تبدیل شده است» افزود:  امروز  تروریسم کور داعشی همه مرزهای جغرافیایی و عقیدتی را در نوردیده و اکنون  جهان و همه مردم  در سراسر گیتی از خاورمیانه تا آفریقا و از شرق دور تا اروپا هدف اقدامات پلید و ضد بشری آنان است.

وی در پایان با تاکید بر این نکته که «معضلات جهانی راه حلی جهانی دارند»، افزود: امروزه هیچ کشوری حتی حامیان آشکار و نهان تروریست ها نمی توانند از این خطر و بلای نکبت بار جهانی احساس امنیت کنند. به نظر می رسد  زمان آن فرا رسیده است که همه کشورهای صلح طلب و آنانی که مبارزه با تروریسم را در معنای واقعی خود در سر لوحه کار خود دارند، مسئولانه و باورمند، اتحادی جهانی علیه خشونت، ناامنی و ترور تشکیل دهند و فارغ از هرگونه اختلاف نظرهای ممکن، اولویت نخست خود را صادقانه و با اراده ای راسخ به تلاش برای مبارزه و ریشه کنی با این سوداگران مرگ و نفرت و بزرگترین خطر برای امنیت بین المللی اختصاص دهند و در این راه و مبارزه مقدس، جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قربانیان تروریسم که همواره در خط مقدم مبارزه با افراط گرایی و ترور قرار داشته و هزینه های فراوانی نیز تاکنون پرداخت کرده است،  آماده کمک و همکاری با جامعه جهانی است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان