arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۸۴۳
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۴ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۶

سیدمحمد سعیدی: نمایندگان هیچ ملاحظه‌ای را بر حفظ نظام و ارزش‌ها مقدم ندانند/ مهریه همسر شهید حججی 124 هزار صلوات و حفظ قرآن است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام جمعه قم با اشاره به بررسی صلاحیت وزرا از سوی نمایندگان مجلس گفت: نمایندگان باید توجه داشته باشند که هیچ ملاحظه‌ای را بر حفظ نظام و ارزش‌های اسلامی مقدم ندانند.

به گزارش انتخاب، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن روز دحو الارض اظهار کرد: در آغاز کره زمین را آب فرا گرفته بود و خشکی‌ها به تدریج سر از زمین بیرون آوردند و آغاز چنین پدیده مهمی و شروع آن از زمین کعبه موجب ارزشمند شدن این روز شده است.

وی گفت: خداوند در این روز عنایت خاصی به مردم داشته است و روزه امروز یکی از چهار روزی است که در طول سال به آن سفارش شده است.

امام جمعه قم به فرا رسیدن سالروز شهادت امام جواد(ع) اشاره کرد و یادآور شد: ایشان در شرایط سختی به امامت رسیدند و در آغاز امامت ایشان با توجه به سن کمی که داشتند با انکار برخی از شیعیان و مومنان مواجه شدند. از طرف دیگر بعد از بلوغ ایشان مورد فشار دستگاه بنی عباس بودند و در نهایت ایشان به ازدواج با ام‌فضل دختر مامون مجبور شدند و این زن مشکلات زیادی به وجود آورد و در نهایت حضرت جواد(ع) به دست این زن مسموم شده و به شهادت رسیدند.

وی فرا رسیدن روز صنعت دفاعی را گرامی داشت و یادآور شد: این روز نماد اعتماد به نفس و پیشرفت ملت ایران در عرصه اقتدار دفاعی و شکستن تحریم‌ها است. به همه تلاشگران صنعت دفاعی کشور این روز را تبریک گفته و از اینکه آنها حافظ عزت و اقتدار ملت بزرگ ایران هستند تشکر و قدردانی کرده و به روح شهدای این صنعت به ویژه سردار شهید حسن تهرانی مقدم سلام و درود می‌فرستیم.

سعیدی با اشاره به آغاز ماه ذی‌الحجه و سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه(س) بیان کرد: امروز موانع مهمی بر سر راه ازدواج جوانان قرار گرفته و آمار ازدواج کاهش و آمار طلاق افزایش یافته است و عمر برخی از ازدواج‌ها کوتاه شده در حالی که این پیوند آسمانی مزین به دو عامل وحدت و مودت است.

وی با اشاره به سخنان پدر همسر شهید حججی در خصوص مهریه دخترش گفت: همسر شهید حججی وقتی قباله ازدواج را تنظیم کردند مسائل ارزشی را به عنوان مهریه ذکر کرده است. مهریه همسر شهید حججی 124 هزار صلوات بر محمد و آل محمد و حفظ قرآن با معانی است و شهید حججی موفق شد که نیمی از قرآن را به شکلی که همسرش شرط کرده بود حفظ کند.

امام جمعه قم با اشاره به وقوع سیل در استان‌های کشور تصریح کرد: دولت خسارت دیدگان را یاری کرده و برای جلوگیری از وقوع این حوادث و کاهش خسارت‌ها چاره اندیشی کند.

وی با اشاره به بررسی صلاحیت وزرا از سوی نمایندگان مجلس گفت: امیدواریم نمایندگان بر اساس ضوابط و رعایت ارزش‌های اسلامی کسانی را به مسند وزارت بنشانند که بتوانند خادمان شایسته‌ای برای ایران اسلامی باشند.

سعیدی تاکید کرد: نمایندگان باید توجه داشته باشند که هیچ ملاحظه‌ای را بر حفظ نظام و ارزش‌های اسلامی مقدم ندانند.

وی گفت: شما نمایندگان منتخب ملتی هستید که جان، مال و آبروی خود را در راه حفظ نظام تقدیم می‌کنند و چنانچه نماینده‌ای فرصت پیدا کرد برای رفع خستگی در مجلس عکس سلفی بگیرد، دیگر نمایندگان به او بگویند: با سر سردار عشق سلفی عزت بگیر / پیره زن عشوه گر در خور تکریم نیست

امام جمعه قم اضافه کرد: این روزها کشور ما تحت تاثیر خبر شهادت، رشادت و شهامت دلیرمردی از استان ولایتمدار اصفهان است، جوانمردی که با قیام و هجرت و مقاومت خود پیام عزت و دفاع از حریم ولایت را یک بار دیگر به همه ایرانیان و غیرایرانیان منتقل کرد و با خبر شهادت خود امواج فتنه، فساد و ابتذالی که دشمن ایجاد کرده بود را برای مدتی به عقب راند.

وی افزود: خانواده محترم شهید حججی، همسر و تنها یادگار محسن عزیز شهر به شهر و مجلس به مجلس عطر خاطرات این شهید عزیز را منتشر می‌کنند و امروز نیز در جمع نمازگزاران قم در مصلای قدس حضور پیدا کردند و دیشب نیز در مراسمی که در حرم حضرت معصومه(س) به همین مناسبت برگزار شده بود از آنها تقدیر شد.

سعیدی با اشاره به اینکه باید جوانان از شهدا به ویژه شهید حججی الگو بگیرند یادآور شد: امیدواریم که مردم و مسؤولان همواره در مسیر حضرت امام(ره) با زعامت رهبر عظیم الشان انقلاب یعنی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ثابت قدم و استوار گام بردارند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان