arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۱۰
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۲ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۰

مخالفت پلیس با شماره‌گذاری فراز

سردار احمدی مقدم از رتبه دوم فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در بین27 استان، اجرای طرح ویژه برخورد با معتادان و موادفروشان،حاضر نبودن پلیس در15 درصد تماسهای عملیاتی و مخالفت پلیس با شماره‌گذاری خودروی فراز خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سردار احمدی مقدم از رتبه دوم فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در بین27 استان، اجرای طرح ویژه برخورد با معتادان و موادفروشان،حاضر نبودن پلیس در15 درصد تماسهای عملیاتی و مخالفت پلیس با شماره‌گذاری خودروی فراز خبر داد.

به گزارش مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم پیش از ظهر پنجشنبه در جریان بازدید از فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، با اشاره به بازرسی سازمان یافته از فعالیتهای فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اظهار داشت: امروز در این بازرسی در جریان اجرای طرحهای ارتقاء امنیت اجتماعی، بهبود ترافیک، ارزیابی عملکرد پلیس، سرعت حضور ماموران در عملیات ها و مبارزه با تخلفات کارکنان قرار گرفتیم.

وی ادامه داد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته فرماندهی تهران بزرگ از نظر سازمانی، ارتقاء چشم گیری داشته است  هر چند که فتنه سال 88 تاثیر منفی در کار پلیس داشت و شاهد بروز جرم تا نیمه سال 89 بودیم اما از نیمه سال 89 با اقدامات پلیس شاهد کاهش جرائم و توقف جرائم بودیم این در حالیست که در بحث ترافیک نیز روند خوبی را شاهد هستیم.

اجرای طرح کنترل الکترونیکی شهر در منطقه 3

احمدی مقدم از اجرای طرح کنترل الکترونیکی شهر در منطقه 3 خبر داد و گفت: بر این اساس این منطقه به صورت پایلوت بدون حضور پلیس و با دوربین های نظارتی کنترل می شود.

رتبه دوم  فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در بین 27 استان

رتبه دوم فرماندهی  فرمانده ناجا با اشاره به اینکه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ رتبه دوم را در بین 27 استان ارزیابی شده کسب کرده است اظهار داشت: این در حالیست که این فرماندهی درمیان استانهای بزرگ رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

اجرای طرح ویژه برخورد با معتادان و مواد فروشان

وی افزود: در این جلسه مقرر شد طرح ویژه ای به منظور برخورد با معتادان و مواد فروشان اجرا شود. همچنین طبق دستور باید پلیس با اشرار با قاطعیت برخورد کند. طی 5 ماه گذشته 22 مورد عربده کشی و خودنمایی در تهران اتفاق افتاد که تمامی این افراد از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شدند. این در حالیست که با همکاری دادستان و به منظور تحقیر این افراد آنها در محلات گردانده می شوند.

احمدی مقدم با بیان اینکه تهران به عنوان مرکز کشور با روند رو به رشد جمعیت روبروست، تصریح کرد: باید ضریب امنیت در تهران بالا رود و پلیس در حوزه فوریت ها، مواد مخدر، امنیت اجتماعی و راهور باید تقویت شود.

انسداد مرزهای غربی طی دو سال در صورت تامین اعتبار

وی در پاسخ به سئوالی درخصوص آخرین وضعیت پژاک گفت: مسئولیت برخورد با این گروهک تروریستی بر عهده سپاه بوده و واحدهای مرزی و عملیاتی پلیس در اختیار سپاه هستند. در مجموع باید ضریب امنیتی در این مناطق بیشتر شود. ضمن اینکه مرزهای شمال غرب به طرح ویژه ای نیاز دارد و باید طرح انسداد مرز در این منطقه تکمیل شود. از دولت می خواهیم تا بودجه مورد نظر را در اختیار ما قرار دهد. اگر امکانات در اختیار پلیس قرار گیرد ظرف 2 سال مرزهای شمال غربی نیز مسدود می شود البته هم اکنون در حال انجام اقداماتی هستیم اما این اقدامات روند کندی را طی می کند.

سازمان حج شکایتی در مورد خرید و فروش فیش حج نکرده است

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به شکایت نکردن سازمان حج و زیارت از شرکت های خرید و فروش فیش های حج افزود: تخلفات هر شرکت و صنفی باید از سوی اتحادیه مورد بررسی قرار گیرد. در خصوص فیش های حج سازمان حج و زیارت تا کنون شکایتی را به پلیس ارائه نکرده است و در صورتی که خرید و فروش فیش حج غیر قانونی اعلام شود پلیس با آن برخورد می کند.

قانون مبارزه با حمل سلاح سرد به زودی به صحن مجلس می رود

وی با اشاره به آخرین وضعیت تصویب قانون مبارزه با حمل سلاح سرد، تاکید کرد: این قانون در چارچوب تصویب قرار گرفته است و به زودی در صحن علنی مجلس مطرح می شود. به نظر می رسد قانون مبارزه با حمل سلاح سرد به زودی تصویب شود.

حاضر نبودن پلیس در 15 درصد از تماسهای عملیاتی

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه برخی از تماس ها با پلیس 110 نیاز به انجام عملیات ندارد، افزود: ممکن است برای یک حادثه چندین مرتبه با پلیس 110 تماس گرفته شود و هر بار این تماس ها ثبت شود. همه تماس ها از نظر پلیس فوریتی نیست و برخی از آنها نیازی به حضور مامور ندارد. متاسفانه در 15 درصد از تماس های عملیاتی ماموران یا در صحنه حاضر نشده اند یا با تاخیر حاضر شده اند که این هم باید مورد بررسی قرار گرفته و رفع شود.

فراز از نظر پلیس استاندارد نیست

احمدی مقدم با اعلام اینکه از نظر پلیس خودرو فراز استاندارد نیست، افزود: استاندارد دارای خطوط حداقلی است که باید توسط خودروسازان رعایت شود. البته مواردی هم مانند خودرو هوو نیز وجود دارد که نتایج ایمنی خودرو مشخص نمی شود و پس از تردد خودرو در جاده و یا شهر ایرادات فنی آن مشخص می شود.

اگر چه موسسه استاندارد و خودروسازان معتقدند که سیستم هوو ارتقا یافته است اما به نظر پلیس این خودرو کشنده نبوده و نمی توان از آن به عنوان کامیون استفاده کرد.

البته در خصوص خودرو فراز نیز باید بگوییم از نظر پلیس این خودرو استاندارد نیست و در صورتیکه مراجع قانونی به پلیس ابلاغ کنند این خودرو را شماره گذاری کنند ما چاره ای جز شماره گذاری نداریم اما مردم باید بدانند که خودرو فراز از نظر پلیس ایمنی های لازم را ندارد.
نظرات بینندگان