arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۱۱
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۲ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۰

احمدي‌نژاد: مردم و دولت سوريه بايد هوشيار باشند

رئيس‌جمهور دولت‌ها و ملت‌هاي منطقه را به هوشياري در مقابل فريبكاري سلطه‌گران فراخواند و با تاكيد بر لزوم تمركز شعار همه ملت‌هاي منطقه عليه رژيم صهيونيستي و سلطه آمريكا، خطاب به ملت‌ها و دولت‌هاي منطقه اظهار كرد: همه بايد كمك كنند تا مسايل كشورهاي منطقه به صورت دوستانه و برادرانه حل شود و اين تكليف اسلامي و انساني است. مبادا كسي در خط و نقشه دشمن حركت كند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس‌جمهور دولت‌ها و ملت‌هاي منطقه را به هوشياري در مقابل فريبكاري سلطه‌گران فراخواند و با تاكيد بر لزوم تمركز شعار همه ملت‌هاي منطقه عليه رژيم صهيونيستي و سلطه آمريكا، خطاب به ملت‌ها و دولت‌هاي منطقه اظهار كرد: همه بايد كمك كنند تا مسايل كشورهاي منطقه به صورت دوستانه و برادرانه حل شود و اين تكليف اسلامي و انساني است. مبادا كسي در خط و نقشه دشمن حركت كند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، محمود احمدي‌نژاد شامگاه چهارشنبه در مصاحبه زنده تلويزيوني با شبكه المنار لبنان در پاسخ به سوالي درباره اولويت سياست‌ خارجي ايران در برابر آرمان قدس و مقاومت با توجه به تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي تصريح كرد: مساله قدس فقط مساله جمهوري اسلامي ايران و يا كشورهاي عربي و حتي كشورهاي اسلامي نيست، بلكه يك مساله جهاني است.

وي ادامه داد: قدس قلب منطقه خاورميانه است و هركس بر قدس مسلط باشد، مي‌تواند تحولات منطقه را مديريت كند. سلطه‌گران، برده‌داران و استعمارگراني كه بيش از 300 سال جنگ و تهديد و تبعيض را به جهان تحميل كرده بودند، قبل از جنگ جهاني اول به اين نتيجه رسيدند كه بايد شيوه جديدي براي ادامه تسلط خود بر منطقه خاورميانه كه كليد تسلط بر جهان بوده و است، انتخاب كنند. آنان در جنگ اول جهاني و با استفاده از غفلت و خيانت حاكمان برخي كشورها و ضعف حكومت عثماني به منطقه هجوم آوردند و غير از ايران تقريبا همه منطقه را تحت سلطه خود قرار دادند و بدين وسيله پايه‌هاي تشكيل حكومتي نژادپرست و خشونت‌طلب را بنا نهادند.

رئيس‌جمهور افزود: رژيم صهيونيستي مبتني بر انديشه مادي تاسيس شده و نماينده دنياي استكباري كساني است كه قصد دارند دنيا را بر اساس فريبكاري و خودپرستي اداره كنند.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه تمام ماهيت انديشه مادي را مي‌توان در رفتار رژيم صهيونيستي مشاهده كرد، يادآور شد: رژيم صهيونيستي ماموريت دارد كه مدام در منطقه ناامني ايجاد كند تا بدينوسيله زمينه و بستر لازم را براي حضور و دخالت مستكبران در منطقه ايجاد كند؛ از اين رو مقابله با اين رژيم، مقابله با نظام سلطه و ظالمان جهاني و برده‌داران محسوب مي‌شود.

وي گفت: آرمان قدس و حمايت از مقاومت هيچگاه از سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران خارج نخواهد شد و معتقديم هر كس به دنبال انسانيت است بايد در پي محو رژيم صهيونيستي به عنوان نماد ظلم و تبعيض جهاني باشد. جمهوري اسلامي ايران هم اين موضوع را با قاطعيت دنبال مي‌كند و هيچگاه آن را از برنامه‌ها و سياست‌هاي خود كنار نخواهد گذاشت.

رئيس‌جمهور درباره تلاش فلسطينيان در مجامع بين‌المللي براي به رسميت شناخته شدن مرزهاي 1967 خاطرنشان كرد: كشور فلسطين از ابتدا وجود داشته است و نظام سلطه به خيال خود، تلاش كرده ملت و كشوري را حذف و رژيم جديدي را به‌جاي آن جعل كند. ايران هميشه سرزمين فلسطين را متعلق به فلسطينيان دانسته است.

احمدي نژاد افزود: مستكبران در گام اول خواهان تثبيت رژيم صهيونيستي در سرزمين فلسطين بودند اما در دستيابي به اين هدف شكست خوردند و امروز به عنوان تاكتيك مساله دو دولت را مطرح كرده‌اند و البته اگر تشكيل دولت فلسطيني گامي در جهت آزادي كل سرزمين فلسطين و فرصتي براي فلسطينيان باشد، جمهوري اسلامي ايران از اين منظر از تشكيل دولت فلسطيني استقبال مي‌كند.

وي در پاسخ به سوالي درباره ارزيابي جمهوري اسلامي ايران از تحولات كنوني منطقه و تفكيك ميان انقلاب و توطئه اظهار كرد: در اينكه ملت‌هاي منطقه از وضعيت موجود ناراضي هستند، ترديدي وجود ندارد. تمام نظرسنجي‌هاي چند ماه قبل نشان مي‌دهد كه ملت‌هاي منطقه از شرايط حاكم تهديد نظام سلطه و از نبود آزادي، عدالت و حق تعيين سرنوشت و به‌خصوص دخالت مستكبران و در راس آنها آمريكا در امور خود ناراضي هستند. بنابراين تلاش ملت‌ها براي برپايي عدالت، موضوعي طبيعي و مقدس محسوب مي‌شود و هر تحليلگر سياسي اين انتظار را داشت كه در منطقه تحولاتي رخ دهد.

رئيس‌جمهور با تاكيد بر اينكه بايد بين حركت‌هاي مردمي و مديريت اين حركت‌ها تفاوت قائل شد، تصريح كرد: بسياري از اوقات اگر چه جنس جنبش و تحولات كاملا مردمي است اما موضوع مهم و تعيين‌كننده، مديريت اين جنبش‌ است.

احمدي‌نژاد ادامه داد: بين سياست داخلي و سياست منطقه‌اي و بين‌المللي هر كشوري بايد فصل مشترك وجود داشته باشد؛ به نحوي كه اين سياست‌ها هماهنگ و در طول هم قرار داشته باشند و همديگر را تقويت ‌كنند. بر اين اساس هر كسي كه در داخل كشور خود آزادي، عدالت و انتخاب آزاد را مطالبه مي‌كند حتما بايد در سياست خارجي هم در مقابل استكبار بايستد چون در غير اين صورت مداخله‌گران بيگانه اجازه نمي‌دهند ‌آزادي و حق تعيين سرنوشت آن ملت تحقق پيدا كند.

وي تاكيد كرد: همه ملت‌ها بايد مراقب باشند كه مطالبه آزادي، عدالت و حق تعيين سرنوشت هم‌راستا با مقابله با استكبار و رژيم صهيونيستي است. كسي نمي‌تواند ادعاي آزادي‌خواهي و عدالت‌طلبي داشته باشد و بگويد مخالف رژيم صهيونيستي نيست زيرا رژيم صهيونيستي عامل اصلي بي‌عدالتي،‌ ظلم و تحديد آزادي به‌شمار مي‌رود.

رئيس‌جمهور يادآور شد: ملت‌هايي كه به دنبال آزادي و عدالت‌طلبي هستند نبايد اين مطالبه آنها مقابله با رژيم صهيونيستي و سلطه غربي‌ها را تضعيف كند بلكه اين مطالبات بايد ضديت اين ملت‌ها با مستكبران را هر چه بيشتر تقويت كند.

احمدي‌نژاد اظهار كرد: معيار انقلابي بودن اين است كه فرد تا چه اندازه مخالف موجوديت رژيم صهيونيستي و سلطه آمريكا و غرب بر منطقه است. نمي‌شود كسي ادعاي انقلابي بودن داشته باشد و از سوي ديگر با موجوديت رژيم صهيونيستي و سلطه غرب موافق باشد.

وي گفت: نبايد اجازه داد كه غربي‌ها بر منطقه مسلط شوند و اگر مشكلي در كشوري وجود دارد، مردم و مسئولان آن بايد با گفت‌وگو و تفاهم و با راه‌حل انساني مشكلات را برطرف كنند و بايد توجه داشت كه توسل به درگيري داخلي و كشتار از هر طرف كه باشد به سود صهيونيست‌هاست. كشورهاي منطقه با فرهنگ اسلامي و تاريخي غني خود مي‌توانند مسايل خود را با تفاهم حل و فصل كنند.

رئيس‌جمهور در پاسخ به سوالي درباره تلاش براي وقوع درگيري داخلي در سوريه خاطرنشان كرد: آرزوي غربي‌ها اين است كه همان اتفاقي كه در ليبي رخ داد در آنجا هم بيفتد. سلطه‌گران هيچگاه به دنبال حل مشكل در ليبي نبودند و براي خدا و انسانيت كاري نمي‌كنند. براي آنها فقط پول، نفت و سلطه سياسي اهميت دارد و از اين رو مردم و دولت سوريه هم بايد هوشيار باشند و تلاش كنند در كنار هم و با تفاهم مسايل را برطرف كنند و اصلاحاتي را كه لازم است، خودشان انجام دهند و توجه داشته باشند كه غربي‌ها براي هيچ‌كس اصلاحات، آباداني و عزت نخواهند آورد. آنها صرفا به‌دنبال مديريت حركت‌هاي مردمي منطقه هستند و براي اين كار حتي به اقدامات نظامي نيز متوسل مي‌شوند. همه بدبختي‌هاي ملت‌هاي منطقه به‌خاطر دخالت‌هاي غربي‌هاست.

احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: به دولت‌ها منطقه توصيه مي‌كنم كه آزادي، عدالت و حق انتخاب ملت‌هاي خويش را به رسميت بشناسند و با برنامه زمان‌بندي شده در مسير تفاهم گام بردارند و اجازه ندهند غربي‌ها در امور داخلي كشورشان دخالت كنند.

وي در پاسخ به سوالي درباره مواضع غافلگيركننده اخير تركيه در خصوص تحولات منطقه اظهار كرد: ايران به صورت مداوم با دوستان تركيه‌اي خود در خصوص مهم‌ترين مسايل منطقه‌اي در حال مذاكره و تبادل‌ نظر است اما همه بايد آگاه باشند كه توطئه‌هاي غربي‌ها بسيار پيچيده است. براي آنها تركيه، ايران، سوريه، مصر و عربستان اهميت ندارد و نمي‌خواهند هيچكدام از اين كشورها پيشرفته و قدرتمند باشند؛ لذا همه كشورها بايد مراقبت كنند كه در كوتاه‌مدت از هيچكدام از آنها عليه ديگري استفاده نشود.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه غربي‌ها به دنبال تسلط بر منطقه هستند و قصد دارند هزينه اين تسلط را از جيب ملت‌هاي منطقه تامين كنند، تصريح كرد: در موضوع ليبي به جاي اينكه براي برقراري مذاكره و تفاهم بين گروه معارض و دولت ليبي تلاش شود، متاسفانه عده‌اي در خط دشمن قرار گرفتند و البته سازمان ملل هم در اين خصوص اشتباه تاريخي مرتكب شد و نشان داد كه ابزار دست استعمارگران است. شوراي امنيت نبايد اجازه دخالت نظامي در ليبي را صادر مي‌كرد و بايد گروه ميانجيگري انتخاب مي‌شد و از ظرفيت‌هاي سياسي براي رفع مشكل استفاده مي‌كرد. اقدام آنها نشان داد كه نمي‌خواهند مشكل حل شود و قصد دارند دشمني و كينه باقي بماند تا بهانه‌اي براي تسلط آنها وجود داشته باشد.

احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: هدف غربي‌ها از حوادث اخير و دخالت در مسايل منطقه، نجات رژيم صهيونيستي است و طرح موضوع دو دولت يك حركت تاكتيكي در اين خصوص محسوب مي‌شود و يقينا نجات رژيم صهيونيستي بستگي به اين دارد كه طرح دو دولت را بپذيرد؛ البته اين رژيم در ظاهر نقش بازي مي‌كند اما مديران پشت صحنه آمريكا تصميم خود را در اين خصوص اتخاذ كرده‌اند. رژيم صهيونيستي امكان ادامه حيات ندارد مگر اينكه به رسميت شناخته شود و اين موضوع هم در سايه طرح دو دولت امكان‌پذير است و آنان با اين طرح در حقيقت امتياز كوچكي مي‌دهند تا در درازمدت خود را بازسازي كنند.

وي افزود: دولت‌ها و ملت‌هاي منطقه بايد مراقب باشند كه در تحولاتي كه اتفاق مي‌افتد خط مقاومت تضعيف نشود چرا كه در اين صورت همه كشورها و ملت‌هاي منطقه حتي تركيه، عربستان و مصر در خطر خواهند بود.

رئيس‌جمهور خطاب به ملت‌هاي منطقه اظهار كرد: بايد تمركز همه شعارها عليه رژيم صهيونيستي و غلبه آمريكا بر منطقه باشد چرا كه اگر اينان تضعيف شوند، تمام ديكتاتوري‌، تبعيض و بي‌عدالتي در دنيا از بين خواهد رفت.

احمدي‌نژاد همچنين در پاسخ به سوالي درباره صف‌بندي‌هاي جديد در منطقه با توجه به خروج آمريكا از افغانستان و عراق افزود: فكر نمي‌كنم غربي‌ها بخواهند از عراق و افغانستان خارج شوند چرا كه آنها فشار سنگيني به دولت عراق وارد مي‌كنند تا حضورشان را در اين كشور تمديد كنند و در افغانستان هم آقاي اوباما نيروهاي نظامي جديدي وارد كرده است. چنين احساس مي‌شود كه نوعي بازگشت به دوره استعمار كه با نيروي نظامي مناطق و سرزمين‌ها را اشغال مي‌كردند در حال وقوع است، با اين تفاوت كه اين بار قصد دارند هزينه اقدامات نظامي را از ملت‌ها دريافت كنند. به طور مثال در ليبي دو طرف جبهه درگيري ليبيايي بودند و به واسطه اقدامات آنها زيرساخت‌هاي ليبي از بين رفت و در نهايت غربي‌ها درصدد هستند با كمترين هزينه در جايگاه مديريت تحولات قرار بگيرند و در اصل ثمره اين تحولات در اختيار غربي‌ها قرار بگيرد.

وي گفت: همه بايد آگاه باشند كه سلطه‌گران قصد دارند به نام دينداري، آزاديخواهي و تفاوت‌هاي مذهبي همه را به جان هم بيندازند؛ لذا هر كس حتي اگر حقوق قانوني خود را مطالبه مي‌كند بايد به گونه‌اي رفتار كند كه به نفع آمريكا و رژيم صهيونيستي نباشد و اين نيازمند هوشمندي است.

رئيس‌جمهور خاطرنشان كرد: معيار سنجش هر گروه، حزب و شخصيت سياسي براي آزديخواهي و عدالت‌طلبي اين است كه اگر با رژيم جنايتكار صهيونيستي و سلطه‌گراي آمريكا مخالفت مبنايي دارد، شعار او براي عدالت و آزادي صادقانه است اما چنانچه با رژيم صهيونيستي و سلطه آمريكا مخالفت مبنايي و سازش‌ناپذير ندارد، شعارهايش هم درست نيست و اسلام آمريكايي را دنبال مي‌كند زيرا اسلام ناب نمي‌تواند با رژيم صهيونيستي و آمريكا سازش كند.

احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي درباره مواضع ايران در خصوص تحولات بحرين و لزوم توقف سركوب و كشتار تظاهركنندگان نيز تصريح كرد: ملت ايران به همه ملت‌ها علاقه‌مند است و هر جا انساني كشته مي‌شود متاثر مي‌شود. در خصوص بحرين هم معتقديم كه دولت و مردم اين كشور بايد با گفت‌وگو و تفاهم مسائل خود را حل كنند و آزادي و عدالت و انتخاب آزاد را به رسميت بشناسند؛ البته در موضوع بحرين واقعا نيازي به دخالت عربستان نبود و از اين موضوع متاثر شديم. انتظار داشتيم دولت عربستان، برادرانه به حل مشكل كمك كند و اين انتظار همچنان وجود دارد كه مردم بحرين را برادران خود بدانند و در مسير ايجاد تفاهم گام بردارند، نه اينكه با نيروي نظامي به دنبال سركوب مردم باشند.

وي با تاكيد بر اينكه همه مسائل را نمي‌توان با توسل به خشونت و نيروي نظامي حل و فصل كرد، افزود: همه بايد مراقب باشند كه غربي‌ها از برادر عليه برادر استفاده نكنند. اطلاعات دقيقي وجود دارد كه سلطه‌گران براي همه كشورهاي عربي برنامه دارند؛ لذا اين كشورها بايد ضمن تقويت اتحاد و برادري، اصلاحات مورد نياز را انجام دهند و به مطالبات مردم خود احترام بگذارند تا مجال دخالت به بيگانگان داده نشود.

رئيس‌جمهور در پاسخ به سوالي درباره روابط ايران با عربستان و ساير كشورهاي عربي منطقه گفت: جمهوري اسلامي ايران علاقه‌مند است با همه كشورها به‌ويژه كشورهاي منطقه روابط برادرانه‌اي داشته باشد و در اين راستا بارها به كشور عربستان سفر و در جلسه كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس شركت كرده و دست‌ برادري به سوي آنها دراز كرده‌ايم. دشمنان نمي‌خواهند بين كشورهاي منطقه اتحاد و همدلي وجود داشته باشد ولي با اين وجود، جمهوري اسلامي ايران همچنان به رايزني‌هاي خود ادامه مي‌دهد و حداكثر تلاش را به‌كار مي‌گيريم كه منطقه مجددا تحت سلطه غربي‌ها قرار نگيرد و از طرف ديگر ملت‌ها به حق خود برسند و معتقديم در فضاي دوستانه مي‌توان همه اين اقدامات را انجام داد.

احمدي‌نژاد گفت: ملت‌ ايران با همه ملت‌ها رابطه دوستانه داشته و با كسي جز رژيم صهيونيستي دشمني ندارد و مخالف بي‌عدالتي، ظلم، وابستگي و تحقير است.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر برقراري روابط نزديك بين ايران و مصر اظهار كرد: مصر كشوري بزرگ با تمدني كهن و ملتي با فرهنگ است و اگر ايران و مصر كنار هم قرار بگيرند، رژيم صهيونيستي و سلطه‌گران جايگاهي در منطقه نخواهند داشت.

رئيس‌جمهور ادامه داد: ملت‌هاي اسلامي از ظرفيت‌هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و علمي گسترده‌اي برخوردار هستند كه اگر در كنار هم باشند، مي‌توانند قدرت بزرگي تشكيل دهند. البته رذالت‌ غربي‌ها اين است كه با تزوير و فريبكاري اجازه ندهند اين ملت‌ها در كنار هم قرار گيرند. آنان در حالي كه خودشان از اختلافات تاريخي و مذهبي عميقي برخوردارند با هم اتحاد دارند اما با فتنه‌گري و اختلاف‌افكني نمي‌گذارند كشورهاي اسلامي كه از اصول مشتركي برخوردار هستند در كنار هم قرار بگيرند.

احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: اگر كشورهاي اسلامي منطقه در كنار هم قرار بگيرند هيچ قدرتي نمي‌تواند با آنها مقابله كند و در چنين صورتي مي‌توانند مناسبات دنيا را به نفع صلح و عدالت اصلاح كنند.

وي افزود: ايران و مصر از نقش محوري برخوردار هستند كه اگر كنار هم باشند كل منطقه، آزاد و رژيم صهيونيستي از منطقه حذف خواهد شد. در كنار هم قرار داشتن ايران و مصر به اين معناست كه كل منطقه با هم هستند.

رئيس‌جمهور در پاسخ به سوالي درباره موضوع هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران نيز يادآور شد: با توجه به تحولات كنوني، موضع غربي‌ها درباره موضوع هسته‌اي ايران را هم مي‌توان در چهارچوب اهداف نظام سلطه براي منطقه تحليل كرد. رژيم صهيونيستي بيش از 200 كلاهك اتمي در اختيار دارد اما هيچ‌ ايرادي به آن گرفته نمي‌شود. برخورد آنها با فعاليت‌هاي هسته‌اي صلح‌آميز ملت ايران نشان‌دهنده اين است كه نمي‌خواهند هيچ يك از كشورهاي اسلامي پيشرفته و قدرتمند باشند.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اينكه موضوع هسته‌اي ايران، مساله‌اي تمام شده است، گفت: سلطه‌گران همه توان خود را به‌كار گرفتند كه ايران هسته‌اي نشود اما امروز ايران هسته‌اي است و اگر آنها بخواهند همان مسير گذشته را كه با شكست مواجه شده مجددا ادامه دهند بي‌ترديد باز هم شكست خواهند خورد.

وي اظهار كرد: ملت ايران در موضوع هسته‌اي طلبكار است چرا كه با وجود عمل كردن به تمام تعهدات خود از حقوق خود محروم بوده است و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به جاي كمك به ايران، مزاحمت ايجاد كرده و برخلاف قوانين، كشورمان را تحريم كرده است.

رئيس‌جمهور تصريح كرد: در موضوع هسته‌اي ايران، عقب‌نشيني معنا ندارد و هيچ‌گاه از اصول خود عقب‌نشيني نخواهيم كرد و معتقديم كه غربي‌ها بايد تقابل را به تعامل تبديل كنند. در اين‌صورت ملت ايران از آن استقبال خواهد كرد.

احمدي‌نژاد افزود: جمهوري اسلامي ايران به صراحت اعلام كرده كه براي پيشبرد سياست خارجي خود احتياجي به بمب اتم ندارد. ملت ايران با انديشه، فرهنگ و انسانيت امور خود را جلو مي‌برد و پيروزي را در اين مسير مي‌دانيم.

وي در پاسخ به سوالي درباره همكاري جمهوري اسلامي ايران با روسيه در موضوع هسته‌اي با وجود راي مثبت اين كشور به تحريم عليه ايران، گفت: البته روس‌ها تلاش مي‌كنند اقدامات مثبتي در موضوع هسته‌اي ايران انجام دهند و ايران از آن استقبال مي‌كند اما بدون ترديد حد و مرز ملت ايران در همكاري با ساير كشورها حقوق و استقلال كشورشان است و در اين چهارچوب تا جايي كه حق اساسي و استقلال كشورمان آسيب نبيند، همكاري خواهيم كرد.

رئيس‌جمهور در پاسخ به سوالي درباره دلايل پيشرفت‌ها و موفقيت‌هاي جمهوري اسلامي ايران با وجود اعمال فشارها و تحريم‌هاي گوناگون نيز گفت: هر ملتي با اعتماد به نفس مي‌تواند در مسير پيشرفت و عزت گام بردارد. مهم اين است كه يك ملت به قدرت و توان خود باور داشته و با اتكا به خدا حركت كند.

احمدي‌نژاد ادامه داد: خدا انسان‌ها را بدون ياور قرار نداده است و در هر مقطع تاريخي ولي و نصير براي مومنين قرار داده است و انسان مي‌تواند از اين ظرفيت استفاده كند. ضمن اينكه بايد خود را باور كرده و با توكل به خدا و ياري از ولي خدا در مسير پيشرفت و عزت گام برداشت چرا كه عزت و قدرت حقيقي متعلق به خداست.

وي در ادامه در پاسخ به سوالي درباره احتمال حمله نظامي رژيم صهيونيستي عليه جمهوري اسلامي ايران تصريح كرد: صهيونيست‌ها و اربابان اصلي كه پشت پرده آمريكا هستند، آرزو دارند به ايران ضربه بزنند. ايران و ملت‌هاي منطقه براي آنان به كابوس تبديل شده‌اند چرا كه ملت ايران خط سير سلطه و استعمار آنان را شكسته است. آنها براي تسلط 300 ساله بر منطقه نقشه كشيده بودند اما بيداري ملت‌هاي منطقه و قدرت ملت ايران همه طراحي آنها را خنثي كرده است.

رئيس‌جمهور تاكيد كرد: صهيونيست‌هاي ورشكسته، بي‌فرهنگ و جنايتكار آرزو دارند كه به ايران ضربه بزنند و در فكر آن هم هستند اما مي‌دانند كه پاسخ ايران به هرگونه اقدام آنها كوبنده و پيشمان‌كننده خواهد بود. ايران با 75 ميليون جمعيت، سرزميني بزرگ، كشوري ثروتمند و قدرتمند است و اگر اشاره كند، همه آنها را پشيمان خواهد كرد.

نظرات بینندگان