arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۲ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۶

امیری: موافق نبودن رئیس‌جمهور با وزارت «بی‌طرف» درست نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت: این موضوع که آقای روحانی به شخصه موافق وزارت آقای بی‌طرف در وزارت نیرو نبوده، درست نیست و طبعاً وقتی رئیس‌جمهوری کسی را به مجلس معرفی می‌کند امیدوار است که وی از نمایندگان رای اعتماد بگیرد.

به گزارش انتخاب، حسینعلی امیری در حاشیه اولین جلسه هیات دولت دوازدهم در جمع خبرنگاران با اشاره به فضای آرام و منطقی مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی اظهار کرد: مجلس کاملا در یک مسیر کارشناسی موضوع صلاحیت وزرا و برنامه‌هایشان را بررسی کرد و در فضای آرام و منطقی و البته دوستانه کار را پیش برد.

وی افزود: سوالات مخالفان وزرای پیشنهادی در موضوع بود و نشان می‌داد که آنان دغدغه دارند و وزرا نیز در همان زمینه‌ای که سوالات مطرح شده بود پاسخ نمایندگان را می‌دادند که در این زمینه مدیریت خوب آقای لاریجانی و نایبان رئیس مجلس قابل تقدیر بود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه وزرا در ساختاری که دولت مشخص کرده بود حرکت کردند، اظهار کرد: این مجموعه موارد شرایطی را شکل داد که رای اعتماد بسیار خوبی نصیب وزرای پیشنهادی شد و این می‌تواند نوید یک همکاری مناسب میان دولت و مجلس در چهار سال پیش رو باشد.

امیری در پاسخ به پرسشی در زمینه موافق نبودن رئیس‌جمهوری با وزارت حبیب‌الله بی‌طرف در وزارتخانه نیرو اظهار کرد: این موضوع درست نیست. آقای روحانی وقتی کسی را به عنوان وزیر به مجلس معرفی می‌کنند طبعاً به دنبال این هستند که آن وزیر از مجلس رای اعتماد بگیرد. ایشان از تمام وزرایی که به مجلس معرفی کردند دفاع کردند و در وقت پایانی نیز با اینکه مدت محدودی در اختیارشان بود در همین فرصت کوتاه از تمامی وزرا مجدداً دفاع کردند.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که وزرای علوم و نیرو چه زمانی به مجلس معرفی می‌شوند، اظهار کرد: در حال حاضر که برای وزارت علوم سرپرست انتخاب شده و حتما در فرصت مقتضی وزرای این دو وزارتخانه به مجلس معرفی خواهند شد که طبق قانون این فرصت سه ماه است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان