arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۹ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶

علوی: نمایندگان به «بیطرف» رای فراکسیونی ندادند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی با تقسیم‌بندی رای نمایندگان به آرای فراکسیونی، منطقه‌ای و آتش به اختیار گفت که نمایندگان در مورد آقای بیطرف به صورت فراکسیونی رای ندادند و نظر شخصی در این باره حاکم شد.

به گزارش انتخاب، سیدمحسن علوی در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی از آرای نمایندگان به وزیران پیشنهادی گفت: وزرایی که توانستند آرای بالا و بیشتر از ۲۰۰ رای را کسب کنند، وزرایی بودند که فراکسیون‌ها نظر مثبت نسبت به آنها داشتند.

وی افزود: در مورد برخی از وزرا نظر فراکسیون‌های سیاسی متفاوت بود و برخی از آنها موافق و برخی دیگر مخالف بودند. به همین دلیل آرای تعدادی از وزرا کمتر از ۲۰۰ رای و حتی به اصطلاح لب مرزی بود.

علوی ادامه داد: در مورد آقای بیطرف نیز تنها فراکسیون مستقلین از ایشان حمایت نکرد و مابقی فراکسیون‌ها تقریبا نظر مثبتی به او داشتند ولی در نهایت نظر فراکسیونی در مورد وزیر پیشنهادی نیرو اعمال نشد و نمایندگان براساس نظر شخصی، آتش به اختیار عمل کردند.

این عضو فراکسیون مستقلین ولایی همچنین به رای آذری جهرمی اشاره کرد و گفت: آقای آذری جهرمی کمترین رای را از مجلس گرفت. آن هم در شرایطی که دو فراکسیون مجلس مخالف ایشان بودند. در مورد وزیر ارتباطات نیز به نظر می‌رسد فراکسیونی عمل نشد و نمایندگان نگاه شخصی را اعمال کردند. آنها به جوانگرایی بدنه دولت رای مثبت دادند و در واقع حمایت خود را از نسل جوان اعلام کردند چون در آینده‌ای نه چندان دور سکان مدیریت گریبانگیر کشور می شود.
نظرات بینندگان