arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۴۹۹
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۱ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۶

ییلدیریم: برای حصول آتش‌بس دائم در سوریه با روسیه و ایران همکاری می‌کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست وزیر ترکیه اعلام کرد کشورش با روسیه و ایران برای رسیدن به آتش‌بس دائمی در سوریه تلاش می‌کند.

به گزارش انتخاب، به نوشته روزنامه حریت، بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه در تفسیر دیدارهای اخیر مسئولان کشورش با مسئولان ارشد نظامی ایران  و روسیه اعلام کرد: ما برای تضمین آتش‌بس در سوریه همکاری می‌کنیم. هدف ما رسیدن به آتش‌بس دائمی به جای آتش‌بس موقت در سوریه است.

این اظهارات ییلدیریم پس از آن ایراد شد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه از احتمال عملیات نظامی مشترک با ایران علیه کردها خبر داد.

ییلدیریم همچنین در جریان سخنرانی در چهل و یکمین کنفرانس سخنرانی در سنگاپور گفت،‌  افراط گرایی مساله‌ای مهم است که کشور با آن روبروست و به همین دلیل به مقابله با آن متعهد است.یکی از چالش‌هایی که ترکیه با آن دست به گریبان است، ‌مقابله با شبه نظامیان خارجی است که از ترکیه به عنوان ترانزیت استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: شبه نظامیان خارجی که از سراسر جهان می‌آیند و از خاک ترکیه استفاده می‌کنند می‌خواهند به سوریه و عراق بروند تا به داعش ملحق شوند. آنچه که ما برای متوقف کردن آنها انجام داده‌ایم، این است که آنها را به کشورهای مبدا فرستادیم یا آنها را ایزوله کردیم تا دست به کشتار افراد بی‌گناه نزنند.

نخست وزیر ترکیه به عملیات "سپر فرات" اشاره کرد که نیروهای ارتش آزاد سوریه با حمایت ارتش ترکیه به مقابله با نیروهای "افراط گرا" و بیرون راندن آنها از شمال سوریه پرداختند.

وی ادامه داد: کشورهای جهان باید از سنگاپور یاد بگیرند که چگونه با این مساله افراط گرایی مقابله کرد. شما جامعه‌ای را در سنگاپور می‌بینید که افراد با مذاهب و باورهای متفاوت هستند اما به صورت موفق و صلح‌آمیزی در کنار هم زندگی می‌کنند. به همین دلیل است که ما باید با هم برای دستیابی به یک راه حل مناسب به منظور مقابله با افراط گرایی همکاری داشته باشیم.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان