arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۲ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۶

پورمحمدی: مهمترین کار مسئولان رعایت حقوق بشر است/ رعایت حقوق مردم کم رنگ شده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر سابق دادگستری با بیان اینکه مهمترین کار مسئولان رعایت حقوق بشر است چراکه مشروعیت و جایگاه ما براساس رعایت این حقوق است، گفت: رعایت حقوق مردم کم رنگ شده است و باید به طور جدی این رسالت تعقیب شود.

به گزارش انتخاب،‌ مصطفی پورمحمدی در مراسم تودیع و معارفه وزیر جدید دادگستری ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام جواد (ع)  و خوش آمدگویی به حضار گفت: هرجا که بودم سعی کردم کار خوب، ابتکار  و دستاوردی قابل ارائه داشته باشیم.

او خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم با توجه به مشکلات میان قوا، وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات در حد اندازه خودشان کار خود را انجام داده‌اند و شهادت عمومی همین است.

وزیر سابق دادگستری تاکید کرد: سازمان تعزیرات به طور جدی وارد سالم سازی فضای کسب و کار شد و اصحاب رسانه تلاش زیادی برای معرفی بهتر این سازمان کردند. البته در حد مطلوب نیست اما گام‌های خوبی برداشته شده است.

او ادامه داد: در وزارت دادگستری در بخش ضد فساد به نتایج خوبی رسیدیم و در مجموع سازماندهی جدیدی ارائه شده که امیدوارم دوستان این راه را ادامه دهند.

پورمحمدی با اشاره به اینکه آینده کشور در دست کودکان و جوانان است اظهار داشت: با توجه به اینکه ۲۳ میلیون کودک زیر ۱۸ سال در کشور وجود دارد، آینده در دست آنان است. در حوزه حقوق کودک کارهایی انجام شده است و  برای ۳۰ دستگاه شرح وظایف تعیین کردیم .

وزیر سابق دادگستری با اشاره به نقش نهادها در زمینه رعایت حقوق کودک گفت: استانداری‌ها همکاری خوبی کردند و تلاش شد رویکرد خوبی در این زمینه به وجود بیاید. من باید از دوستان و همکاران که تلاش زیاد و همت بالایی داشتند تشکر کنم.

او خطاب به حاضرین عنوان کرد: از این به بعد همکاران به جناب آوایی کمک کنید تا اهداف محقق شود.

پورمحمدی با اشاره به سخنان رییس‌جمهور در مراسم تحلیف و تنفیذ و نکاتی که مقام معظم رهبری مطرح کردند، یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند احیا حقوق عامه بسیار مهم است که باید در صدر کارها باشد. رئیس جمهور نیز بحث حقوق شهروندی را مطرح کردند. در واقع نام و انقلاب و قانون اساسی ما بیش از هرچیز به رعایت حق و حقوق تاکید دارد. قانون اساسی و دین ما مملو از رعایت حقوق عامه است. امردز نام اسلامی باید تابلو اصلی اش رعایت حق مردم باشد و حقوق بشر از ما یاد بگیرند

وزیر سابق دادگستری گفت: حقوق بشر باید از این فضای سیاسی خارج شود و به اصل اصیل انسانی تبدیل شود که جمهوری اسلامی مبشر و مبلغ این است. مهمترین کار مسئولان رعایت حقوق بشر است. مشروعیت و جایگاه ما براساس رعایت این حقوق است. باید پیشگام و پیشتاز از دیگران حقوق شهروندی را اجرا کنیم. دیگران نباید به ما یاد دهند که چنین وزن و اعتباری ندارند. باید حقوق عامه در قانون اساسی رعایت شود و وظیفه اصلی وزارت دادگستری نیز همین مسئله است.

پورمحمدی با تاکید براینکه رعایت حقوق مردم کم رنگ شده است و  باید به طور جدی این رسالت تعقیب شود، اظهار کرد:  خدا به ما منت گذاشت , به ما یک نظام اسلامی اهدا کرد. حضور مردم مایه مباهات است. باید سربازی در این نظام را افتخار خود بدانیم. من نزدیک ۴۰ سال به عنوان یک سرباز کوچک کار کردم. از خدا می‌خواهم این لباس تا پایان عمر که انشالله مفتخر به شهادت باشد ادامه داشته باشد.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان