arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۵۲۹
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۳ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۶

علیرضا آوایی: برای حفظ نظام حق ظلم کردن به دشمنانمان را هم نداریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر دادگستری با بیان اینکه ظلم عمر حکومت‌ها را کم می‌کند و این ظلم‌ها تبدیل به عقده‌ها می‌شود، گفت: ما حق نداریم حتی به دشمنان و ظالمان ظلم روا داریم. دوام و بقایی نظام با عدالت است

به گزارش انتخاب، سید‌علیرضا آوایی در مراسم تودیع و معارفه وزیر دادگستری گفت: از زحمات حجت‌الاسلام پور محمدی بابت تلاش‌ها و تحولاتی که ایجاد کردند تشکر می‌کنم. همچنین از رئیس قوه قضاییه و رئیس جمهور نیز سپاسگزارم که توفیق این خدمت گذاری را برای من فراهم کردند.

وزیر دادگستری خاطر‌نشان کرد: امید است با راهنمایی بزرگان و کمک همکاران در این فرصت کوتاه که سریع هم می‌گذرد قدمی برداریم که بعدش زمانی که وزارت تمام شد خجالت نکشیم.

او افزود: جمله‌ای است که می‌گویند فلانی زرنگ بود بارش را بست؛ این جمله بدی است که با مال حرام بارمان را ببندیم. امیدوارم بارمان را ببندیم و پیش خدا دست خالی نرویم. شهید جهان آرا می‌گفتند می‌شود یک روز امام حکومت دینی تشکیل دهد ما در آن سوپور بشویم و با زبان خود خیابان را جارو بزنیم؟

آوایی تاکید کرد: مسئولیت گرفتن در نظام، امتحان بسیار سخت و بار سنگینی است که بر دوش ماست. در همه حکومت‌ها بار مسئولان سخت است اما اینگونه نیست که ۳۰۰هزار شهید طلبکار آدم باشند. خدا کند، خدا ما را به حال خودمان واگذار نکند.

او بیان داشت: کارهای وزارت دادگستری زیاد است اما بد جاافتاده است. گاهی خواص نیز راجع به آن درست صحبت نمی‌کنند. همین کارهایی را که قانون برای وزارت درنظر گرفته را انجام دهیم خیلی کار کرده‌ایم.باید کمک کار  روابط قوای سه گانه باشیم تا برنامه‌های کشور با سرعت پیش برود.

وزیر دادگستری تشریح کرد: یک سخن نه چندان پخته، یک اقدام کارشناسی نشده، یک بی‌مهری از روی غفلت، یک عصبانیت کنترل نشده استعداد این را دارد که کشور را بر هم بزنند و امید را به یاس و روند کار را مختل و دشمنان را شاد و مردم و نظام را با چالش مواجه کنند.

او افزود: ما برای موضع‌گیری‌های خود باید دقت کنیم. صحبت‌های ما در لحظه بازتاب بین المللی دارد. همه مکلفیم برای خدا و کشور و صیانت از خون بچه‌های نماز شب خوان‌ و جانبازان شیمیایی دست هم را بگیریم و برای حل مشکلات کشور خوبی‌‌های هم را آشکار و مشکلات را بپوشانیم و با این رویه کشور را آبادکنیم .چقدر خوب است وقتمان صرف خودمان شود تا عیب جویی از دیگران.

آوایی تصریح کرد: بحث دوم راجع به اهتمام در مورد سازمان تعزیرات است. این سازمان بسیار مهم است. ضرورت وجودش قابل انکار نیست اما همه باید کمک کنیم تا از این ظرفیت استفاده کنیم تا در کنار همه خدمت‌هایی که به مردم می‌کند، خدای نکرده به کسی ظلم نشود.

او افزود: ظلم عمر حکومت‌ها را کم می‌کند و این ظلم‌ها تبدیل به عقده‌ها می‌شود. هیچ کس فکر نکند برای حفظ نظام حق داریم ظلم کنیم. ما حق نداریم حتی به دشمنان و ظالمان ظلم روا داریم. دوام و بقایی نظام با عدالت است ما متکفل بقیه نیستیم. خدا تشرع را ببیند کمک می‌کند با تضییع حق کار پیش نم‌یرود.

او خاطر‌نشان کرد: تعزیرات باید تقویت شود و با احتیاط خدا ترسی بیشتر کار کند. شایدجریمه‌ها برای ما عادی شده باشد چون شغل ماست اما برای خانواده‌هاعادی نیست. ممکن است اگر حواسمان نشود دشمنان قسم خورده‌ای برای نظام درست کنیم و بزرگ‌ترین آسیب همین عادی شدن مجازات است.

وزیر دادگستری درباره اهتمام حقوق شهروندی گفت: باید در این زمینه بسیار کار کنیم. کمک کنیم حق مردم که در قانون اساسی به آن تصریح شده است، از بین نرود. دغدغه همه ما اشتغال تولید و دین ماست. خیلی مشترکات داریم حیف است اندکی از وقت ما صرف غیر اینها شود.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان