arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۵۶۸
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۵ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۶

عقب‌نشینی لندن؛ «برگزیت» سیستم قضایی انگلیس را از اروپا مستقل نمی‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست‌وزیر انگلیس که پیش از این بر استقلال کامل سیستم قضایی این کشور از اتحادیه اروپا تاکید داشت، اکنون در گزارش تازه‌ای گفته است ارتباط سیستم قضایی انگلیس و اروپا بعد از جدایی برقرار است.

به گزارش انتخاب، دولت انگلیس امروز تایید کرد که ترزا می نخست وزیر از وعده خود برای اینکه بریتانیا را کاملا از قضاوت اتحادیه اروپا مستقل کند، عقب کشیده است.

به نوشته روزنامه بیزنس اینسایدر، وزارت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا امروز گزارشی را منتشر می‌کند که در آن بیان شده است، تسلط قضات اتحادیه اروپا در بریتانیا بعد از مارس 2019 همچنان ادامه خواهد داشت

دولت انگلیس گفته است، از آنجایی که خانواده‌های زیادی در خارج از مرزهای بریتانیا و در اروپا زندگی می‌کنند، قطعا نیاز برای حل مشکلات آن ها وجود دارد.

این در حالیست که از سال 2014 وقتی بریتانیا زمزمه برگزاری همه پرسی جدایی از اتحادیه اروپا را سر می‌داد، مقامات این کشور بر استقلال سیستم قضایی این کشور از اتحادیه اروپا از جمله موارد اصلی علت جدایی تاکید داشتند.

سرانجام همه‌پرسی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا در سال 2016 برگزار شد و مردم این کشور با نتیجه ضعیفی رای به برگزیت دادند اما فرآیند مذاکرات در سال 2017 آغاز و حداقل تا سال 2019 ادامه خواهد داشت.
منبع: فارس
نظرات بینندگان