arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۶۰۳
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۹ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۶

وزیر ارتباطات: مدیران توییتر برای اعتمادسازی آماده‌اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمدجواد آذری جهرمی، وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات می‌گوید مدیران پیام‌رسان توییتر برای «اعتمادسازی» آماده اند. آقای آذری جهرمی پیش‌تر و در زمانی که در انتظار رای اعتماد مجلس بود، رفع محدودیت‌های دسترسی کاربران به فضای مجازی را یکی از الویت‌های خود عنوان کرده بود.

به گزارش انتخاب، جوان‌ترین وزیر کابینه حسن روحانی روز سه‌شنبه در مصاحبه با روزنامه ایران، فیلترینگ توییتر در این کشور را یک موضوع «حاکمیتی» توصیف کرد و گفت: «این شبکه در رخداد سال ۸۸ موضعی علیه حکومت ایران داشت. در آن زمان و براساس اظهاراتی که از سوی مدیر این شبکه مطرح شد دولت ایران این تصور را داشت که آنها در امور داخلی کشور دخالت کرده‌‎اند و فیلتر توئیتر به این دلیل اتخاذ شد.»

در جریان اعتراض‌ها به نتایج انتخابات سال۱۳۸۸ در ایران، یک مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که بنا به درخواست دولت این کشور، توییتر تعمیرات خود را برای حمایت از تبادل اطلاعات معترضان ایرانی به تعویق انداخت.

آقای آذری جهرمی که پیش از ورود به وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات در رده‌های مدیریتی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی مشغول به کار بوده در این گفتگو، دلیل محدودیت‌های دسترسی به فضای مجازی در ایران را یا «امنیتی» یا «اخلاقی» توصیف کرد و با اشاره به آمادگی توییتر برای گفتگو با ایران افزود: ‌«این سرویس‌دهنده اعلام آمادگی رسمی خود را مطرح کرده و اعلام داشته که حاضر به گفت‌و‌گو برای حل مشکلات است. فکر می‌کنم با توجه به شرایط حال حاضر زمینه برای این گفت‌و‌گو و تعامل وجود دارد. فضای توئیتر فضایی با محتویات غیر اخلاقی نیست که باید مسدود باقی بماند چرا که بیشتر فضای این شبکه معقول است. بنابراین تنها از راه اعتماد‌سازی از سوی همین شبکه، امکان رفع فیلترینگ آن وجود دارد.»
نظرات بینندگان