arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۱ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۶

قالیباف: هدف اصلی شهرداری تهران ارتقاء کیفیت زندگی بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شهردار تهران با تاکید بر اینکه ظرف 12 سال گذشته ارتقاء کیفیت زندگی در دو بعد مادی و معنوی هدف اصلی شهرداری تهران بوده است، افزود: در این مدت ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان تهرانی را با رویکرد اجتماعی و فرهنگی دنبال کردیم.

به گزارش انتخاب، محمدباقر قالیباف در حاشیه بازدید از مراحل مرمت خانه اتحادیه و ایجاد موزه مشاهیر گفت: خوشحالم که در آخرین روز مسئولیتم در شهرداری تهران هنگامی که کار خود را مرور می‌کنم خداوند را شاکرم با کمک نخبگان و اندیشمندان این شهر و در آغاز کار در شهرداری تهران در سال 1384 برنامه‌ای برای شهر تهران تنظیم کردیم و موفق شدیم در پی تنظیم این برنامه، برنامه‌های دوم و سوم را نیز تدوین کنیم.

وی افزود: امروز که کار خود را مرور می کنم مشاهده می کنم که خداوند این توفیق را به همکاران من داد که کاری جمعی همراه با مشورت را محقق کنند و بر همین اساس بیش از 90 درصد آن چیزی که تحت  عنوان برنامه تدوین کرده بودیم تا به امروز گام به گام محقق شده است.

وی تاکید کرد: البته در راستای تحقق این برنامه سختی‌های زیادی را متحمل شدیم ولی خدا را شاهد می‌گیریم که این سختی‌ها همه برای ما لذتبخش بود.

وی با تاکید بر اینکه ارتقاء کیفیت زندگی در ابعاد مادی و معنوی در کلانشهر تهران هدف اصلی شهرداری تهران بود، افزود: تلاش کردیم این هدف اساسی را با رویکرد اجتماعی و فرهنگی محقق کنیم. این در حالی است که امروز همه می گویند کار فرهنگی پول می‌خواهد و اقتصادی نیست. اما معتقدم فرهنگ در ذات خود ظرفیت‌های مادی بسیاری را دارد که نیازمند به هیچ چیز دیگری نیست.

شهردار تهران منابع عظیم انسانی را مهمترین ظرفیت کار فرهنگی خواند و افزود: منابع عظیم انسانی هنگامی که وجود داشته باشند می‌توانند سایر ظرفیت‌ها را در کنار خود ایجاد کنند.

وی در تشریح برنامه تدوین شده برای تحقق اهداف شهرداری تهران گفت: تفاوت این برنامه این بود که به عنوان یک خدمتگزار برای اجرای آن مصمم بودم و در تمام طول خدمتم براساس این برنامه حرکت کردم.

وی ادامه داد: روزی که در تهران تصمیم گرفته شد خیابان 15 خرداد بسته شود همه یکپارچه مخالف این تصمیم بودند. از سوی نهادهایی همچون دبیرخانه شورای امنیت، وزارت کشور، خود مردم و کسبه بازار شاهد مخالفت بودیم اما تنها 15 روز پس از اجرای این طرح همان افرادی که تجمع کردند و پلاکارد نصب کردند و با زبان ما را نواختند نظرشان تغییر کرد.

وی تاکید کرد: این تغییر یک تغییر نگرش بود و آثار مادی آن در همه بخش‌ها قابل مشاهده است. به شکلی که امروز در همه بخش‌ها به جز مسکن در کشور شاهد رشد هستیم و در شرایطی که مناطق یک، دو و سه در شهر تهران در حوزه مسکن رشد منفی دارند منطقه 12 پس از 7 سال تلاش براساس شاخص‌های بانک مرکزی رشد در حوزه مسکن را تجربه می‌کند.

قالیباف با اشاره به روند بازسازی خانه اتحادیه و ایجاد موزه مشاهیر گفت: بی‌تردید مرمت این بنا پایه گذاری یک حرکت است که حیات را به منطقه 12 بازمی‌گرداند. امیدواریم بتوانیم در فاصله نزدیک بازسازی بنای تئاتر نصر را آغاز کنیم و قصد داریم این محل به موزه تئاتر تبدیل شود. همچنین دو دروازه از چهار دروازه قدیمی شهر تهران را نیز با همان کاشی‌ها و همان سبک در نقطه قبلی خودشان در منطقه 12 بازسازی کردیم. همه این اقدامات امکان‌پذیر نبود مگر با همدلی و همکاری همه دستگاه‌های ذی ربط.

وی تاکید کرد: چرا نباید همدلی و همکاری کنیم و تا کی مردم باید تاوان ضعف و ناهماهنگی مدیریت ما را بپردازند. کجای زندگی انسان می‌تواند بجز با نظم پیشرفت داشته باشد.

شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: پس از شش سال تلاش مشخص و ریز در منطقه 12 تهران امروز به وضعیت فعلی رسیده‌ایم و این در شرایطی بود که گاهی شب‌ها در منطقه می‌ماندم و حتی موردی بود که سه روز از چهارشنبه تا جمعه همراه زن و بچه در منطقه 12 ماندم. شب‌ها در محلات منطقه قدم زدم تا حس آنجا را بگیرم. ما برای پیشرفت ناگزیریم که رویکرد فرهنگی و اجتماعی را در اولویت قرار دهیم. روح حاکم بر اقتصاد مقاومتی نیز همین نگاه فرهنگی را دارد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان