arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۶۲۰
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۱ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۶

کره شمالی: هرگز درباره توان دفاع مشروع خود مذاکره نخواهیم کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل در ژنو روز سه شنبه به صحنه جدال کره شمالی و آمریکا تبدیل شد و نماینده پیونگ یانگ تاکید کرد نیروی هسته ای بازدارنده این کشور هرگز مورد مذاکره قرار نخواهد گرفت.

به گزارش انتخاب، 'جو یونگ چول' دیپلمات کره شمالی در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل گفت: اقدامات انجام شده این کشور برای تقویت نیروی بازدارنده هسته ای و تولید موشک های قاره پیما کاملا 'راهکاری موجه و مشروع' است.
 
وی افزود: تا زمانی که سیاست های خصمانه و تهدید هسته ای آمریکا باقی است، جمهوری دموکراتیک خلق کره هرگز نیروی بازدارنده و تدافعی هسته ای خود را مورد مذاکره قرار نخواهد داد و حتی یک قدم از راهی که برای تقویت نیروی هسته ای ملی در پیش گرفته عقب نشینی نخواهد کرد.

جو در ارتباط با رزمایش آمریکا و کره جنوبی که از روز دوشنبه شروع شده است، گفت: ماجراجویی نظامی جاری بطور حتم موجب ریختن نفت روی شعله های آتش و وخامت بیشتر اوضاع خواهد شد.

'رابرت وود' نماینده آمریکا نیز در سخنانی در این کنفرانس با بیان اینکه اولویت دولت دونالد ترامپ محافظت از آمریکا و متحدانش در برابر 'تهدید رو به افزایش' کره شمالی است، بار دیگر بطور تلویحی پیونگ یانگ را تهدید کرد و گفت: آمریکا برای این کار آماده است تا از 'تمام توان و امکاناتی که در دسترس دارد استفاده کند'.

وی با اشاره به اینکه مسیر برای گفت وگو به عنوان یک راهکار برای پیونگ یانگ همچنان باز است، افزود: آمریکا برای دفاع در برابر تهدید کره شمالی خللی به خود راه نمی دهد.

نماینده آمریکا مدعی شد: برنامه های تسلیحات هسته ای و موشک بالستیک کره شمالی تهدید بزرگی برای کل جهان است و آزمایش های موشکی این کشور نمونه دیگری از رفتار خطرناک و بی پروایی است که منطقه و فراتر از آن را دچار بی ثباتی می کند.

در جلسه چهار ساعته امروز کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل در ژنو ، نمایندگان 20 کشور شامل انگلیس ، فرانسه ، استرالیا و کره جنوبی سخنرانی کردند و همه آنها از 'برنامه تسلیحاتی' کره شمالی انتقاد کردند.

'کیم اینجول' نماینده کره جنوبی گفت: مایلم بار دیگر این درخواست از جمهوری دموکراتیک خلق کره را تکرار کنم که به این حقیقت توجه کند که هیچ جایگزینی برای توقف اقدامات تحریک آمیز و بازگشت به گفت و گو وجود ندارد. وی افزود: ما هیچگاه کره شمالی را به حمله نظامی تهدید نکرده و تبلیغ کننده کاربرد زور نبوده ایم.

این اظهارات در حالی است که آمریکا به عنوان حامی اصلی کره جنوبی بارها کره شمالی را به حمله نظامی و 'آتش و خشم بی سابقه در جهان' تهدید کرده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان