arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۶۳۰
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۳ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۶

تیلرسون: خرسندم که کره‌شمالی اقدام تحریک‌آمیزی نکرده است

وزیر امور خارجه آمریکا نسبت به این امر ابراز خرسندی کرد که کره‌شمالی از زمان تصویب قطعنامه اخیر شورای امنیت در خصوص برنامه‌های هسته‌ای پیونگ‌یانگ، دست به انجام آزمایش موشکی یا اقدامات تحریک‌آمیز نزده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه آمریکا نسبت به این امر ابراز خرسندی کرد که کره‌شمالی از زمان تصویب قطعنامه اخیر شورای امنیت در خصوص برنامه‌های هسته‌ای پیونگ‌یانگ، دست به انجام آزمایش موشکی یا اقدامات تحریک‌آمیز نزده است.

به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، رکس تیلرسون، رییس دستگاه دیپلماسی آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: خوشحالم که شاهد این هستم که کره شمالی به طور مشخص از خود خویشتنداری نشان داده که ما در گذشته شاهد آن نبودیم.

وی تصریح کرد: از زمان تصویب قطعنامه شورای امنیت بدین سو، ما شاهد آزمایش موشکی یا اقدامات تحریک‌آمیز از جانب کره‌شمالی نبوده‌ایم.

وزیر امور خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد که این وضعیت بتواند راه را برای مذاکرات احتمالی در آینده‌ای نزدیک هموار سازد.

تیلرسون خاطرنشان کرد: لازم است اقدامات بیشتری از سوی کره‌شمالی صورت گیرد اما به هر حال من متوجه قدم‌هایی که آنها تاکنون برداشته‌اند، هستم. فکر می‌کنم توجه به این موضوع مهم است.

وزیر امور خارجه آمریکا در این کنفرانس مطبوعاتی همچنین روسیه را به قرار دادن تسلیحات در اختیار طالبان متهم کرد و گفت که چنین اقدامی نقض مقررات بین‌المللی محسوب می‌شود.

به گزارش بلومبرگ، تیلرسون همچنین اظهار کرد، پاکستان نقش مهمی در آوردن طالبان به پای میز مذاکرات دارد و از این رو اسلام‌آباد باید رویکرد متفاوتی در قبال جنگی که آمریکا 16 سال پیش به آن ورود پیدا کرد، داشته باشد.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا گفت که در قبال افغانستان و نقش پاکستان در درگیری‌های این کشور دیپلماسی مبتنی بر شرایط اتخاذ خواهد کرد.

وی اظهار کرد: نحوه حکومت در افغانستان تا زمانی که مردم این کشور محل امنی برای تروریست‌ها ایجاد نکنند، به خودشان مربوط است.

تیلرسون ادامه داد: گروه طالبان باید متوجه باشد که پیروزی در میدان نبرد غیرممکن است.

وزیر امور خارجه آمریکا خطاب به طالبان گفت: ممکن است که ما پیروز نشویم اما شما هم پیروز نخواهید شد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان